PDA

View Full Version : Sustainer of wat?



erikvdh
29 november 2005, 16:04
Jow ik hier weer.

Even een vraag (met name voor de vai fans onder ons denk ik) in het nummer Whispering a Prayer van Steve Vai hoor je voortdurend van die lange tonen.
Nu heb ik me wijs laten maken dat hij dat doet met een of ander actief sustainer element van rond de 800 eurie.
Beetje duur, maar ik ben dan ook geen effecten guru dus ik dacht, misschien weet iemand van jullie die wel genoeg kennis hebben en mogelijk het nummer kennen een alternatief iets om ermee in de buurt te komen.

Ik meende dat er ergens ook een delay inzat maar dat alleen is niet voldoende, is een sustainer pedaal een mogelijk iets? of doet zo'n ding iets heel anders als zo'n element?

Grt Erik.

harrie-beton
29 november 2005, 16:30
Een van mijn favoriete nummers... ik zag vai nog vorige maand in Tilburg het doen.


hij gebruikt een fernadez sustainer. Ik leg uit hoe het werkt en dan snap je ook waarom er geen pedaal van is.

Er zit onder de snaar een electro-magneet die voortdurend trilt. Die magneet werkt op het metaal in de snaar. De snaar gaat oneindig trillen zoals een viool. De e-bow werkt ook zo maar die werkt op 1 snaar tegelijk en kost 99 euro. Ik heb een e-bow die ik bijvoorbeeld gebruik in "with of without you" en "Heroes"

erikvdh
29 november 2005, 16:51
ff offtopic, ik ben ook in tilburg geweest, hele gave show, ben ook naar Harderberg geweest was idemdito alleen vondt ik de zaal gezelliger.

Oke weer on topic:

Yep da's een duidelijk verhaal, maar kan ik daar uit opmaken dat ik geen enkel effect is dat zelfs in de verte zoiets niet kan maken? :???:

Dat zou zeer jammer zijn!

Grtz

Speeddemon
29 november 2005, 17:02
En zo'n Boss DF-2 Distortion Feedbacker pedaal?

harrie-beton
29 november 2005, 19:28
Je kunt niet zonder sustainer of e-bow dit soort lange tonen maken. Vai blijft namelijk ook nog erg clean met zijn sound.

Die feedbacker pedalen kun je niet zo beheersen dat je een melodie kunt spelen met de feedback.
Als ik het goed heb wordt de toonhoogte van de feedback ook bepaald door de afstand tussen jou en je versterker.

Koop een e-bow via internet, de dollar staat gunstig
Of steel er 1

harrie-beton
29 november 2005, 19:43
ik ga even een opname maken okey?

Mitch
29 november 2005, 20:00
Jow ik hier weer.
Nu heb ik me wijs laten maken dat hij dat doet met een of ander actief sustainer element van rond de 800 eurie.
.

:lol:
Inclusief gitaar, ja.


Het werkt perfect trouwens. Ik heb er wel eens mee gespeeld en als je het vaker wil gebruiken is het zonder meer top. Stukken praktischer dan een eBow plus je kan 'm puur als sutainer én als feedbacker gebruiken. Als sutainer is wel mooier trouwens.
[/url]

harrie-beton
29 november 2005, 20:05
zweet

Hier speel ik met e-bow klein stukje "Wispering a prayer" .

http://82.73.162.167/website1/e-bow/



Mijn e-bow gekocht in mei 2005 was 99 euro!