PDA

View Full Version : Floyd rose tremelo op strat body



Archenemy
29 november 2005, 16:00
Ik had een vraagje of ik een standaard floyd rose tremelo op een stratbody kan zetten of dat ik hier een speciale strat floyd rose voor nodig heb zo ja waar kan ik die kopen, er zitten nu nog 6 gaten voor een standaard strat tremelo maar de floyd rose die heb ( rockinger floyd rose) heeft 2 studs nodig , hoe kan ik dit het beste doen en welke materialen kan ik hier hetbeste voor gebruiken

2e vraagje kan ik een normale dimarzio super distortion gebruiken in combinatie met een floyd rose tremelo ??? ivm de spacing

Random_hero
29 november 2005, 16:54
Misschien moet je eens wat beter zoeken op internet ipv voor elk vraag je een topic te openen.

Dirk W
29 november 2005, 18:29
meet de diameter van de studs en boor een iets kleiner gaatje. Je kunt vast ergens op internet vinden hoe je de studs moet plaatsen. Verder geloof ik dat een floyd rose een iets andere cavity heeft. Probeer de site van rockinger maar eens.
Dirk

oknarb180
30 november 2005, 09:59
Je kunt een floyd rose (maakt niet uit welk merk!!!) gewoon bovenop je body plaatsen. Maar je kunt 'm dan alleen geruiken als een vintage tremolo en is dit niet de bedoeling van zo'n Floyd Rose. :???:
Het is een "zwevende" tremolo die klem zit in de studs en verder in balans wordt gehouden door de snaren en de trem-veren. Dus geen vintage-achtig iets. Daarom kun je met een F.R. ook echte "duikvluchten" maken. :-D

Als je de F.R. wilt gebruiken waar ie voor bedoeld is (duwen/trekken), zul je onder de tremolo ruimte in de body moeten maken :???:
Dit kun je het beste (en mooiste) doen met een bovenfrees :wink:
meet uit waar je tremolo precies moet komen, trek een lijn om je tremolo heen en je hebt globaal de ruimte die je moet verwijderen.

Let er wel op dat niet op elke hals de nut kan worden vervangen door een locknut zoals bij een F.R. nodig is. Tenminste niet altijd op een nette manier!
Bekijk dat eerst voordat je gaat hakken en zagen!!!

vr.gr.

Branko