PDA

View Full Version : GAS?



erikvdh
29 november 2005, 15:57
Ik schaam me zowat kapot om dit te vragen :oops: 8-)
Maar wat betekend de afkorting zoals die hier staat als GAS?

Volgensmij betekend het zoiets als iemand die snackt naar nieuwe pedalen :)

Nou brand los...

Grt Erik.

Dirk_Hendrik
29 november 2005, 16:05
Gear Aquisition Syndrome

is een ziekte die je veel bij muzikanten maar Gitaristen in het bijzonder ziet.

Dirk_Hendrik
29 november 2005, 16:07
Zie ook:
http://gas.guitarforum.net/whatisgas.htm

erikvdh
29 november 2005, 16:08
en wat staat er dan als je het vertaald?

(schaamt zich nog harder :oops: )

Dirk_Hendrik
29 november 2005, 16:11
:o

erikvdh
29 november 2005, 16:19
voor de goede orde, ik bedoel wat is de naam als je het syndroom vertaald :D
Uiteraard niet die hele lap tekst LOL :P

Erik

Helter Skelter
29 november 2005, 16:22
heel summier samengevat: een onbedwingbare drang om nieuwe gitaarspullen te kopen. Aanschaf is vaak niet noodzakelijk: dat zijn de ergste gevallen van GAS :D

Nielsje
29 november 2005, 16:31
ga eens praten met ieme :razz:

erikvdh
29 november 2005, 16:47
Damn @@#%^^$# dan heb ik daar duidelijk ook last van, tot groot ongenoegen van mijn ouders die er al helemaal niks van begrijpen :-D

Thanks lads.

fullorder
29 november 2005, 18:10
test jezelf op GAS op harmony-central (http://www.harmony-central.com/Guitar/Articles/Avoiding_GAS/GAS-Self-Test.html)!

Dirk_Hendrik
29 november 2005, 18:25
ga eens praten met ieme :razz:



GAS is NOT the same thing as collecting. In fact, many people find that the collecting of instruments is as much a joy as playing them (particularly if you have the financial means to collect).

Van:
http://gas.guitarforum.net/avoidinggas.htm

Niet met Ieme praten dus :wink:

Antal
29 november 2005, 19:30
test jezelf op GAS op harmony-central (http://www.harmony-central.com/Guitar/Articles/Avoiding_GAS/GAS-Self-Test.html)!


Your GAS Diagnosis
Your Score:7 points

A severe case. I'm personally authorizing your significant other to place you under house arrest. Music store visiting hours are limited to Saturdays between 10:00 and 6:00 and only with adult supervision.

:oops:

fullorder
29 november 2005, 20:34
test jezelf op GAS op harmony-central (http://www.harmony-central.com/Guitar/Articles/Avoiding_GAS/GAS-Self-Test.html)!


Your GAS Diagnosis
Your Score:7 points

A severe case. I'm personally authorizing your significant other to place you under house arrest. Music store visiting hours are limited to Saturdays between 10:00 and 6:00 and only with adult supervision.

:oops:

mijn score was ook 7
valt best mee toch? ;)

Axelll
29 november 2005, 21:12
Your Score:4 points
A mild case. Better lower that credit limit before you get yourself in trouble.

bij mij gaat het goed :razz:

Dirk_Hendrik
29 november 2005, 21:32
2 :-D

Wat bewijst dat GAS en verzamelen 2 verschillende zaken zijn :D

Goose
29 november 2005, 22:22
Tjee, ik heb ook maar 2....
Ben geloof ik drukker met het zoeken van effecten amp en bassen dan met het kopen ervan. Ik ben ook van mening dat je als bassist meer moet oppassen met wat je koopt om te voorkomen dat je toon aangetast wordt. Ben al heel wat tijd kwijt met het zoek van:
- een goeie buizen bas bak (ook wel de grote BBB quest)(Orange AD200B?)
- een phaser die ook op een bas klinkt (heb er al een paar gevonden moet ze nu nog gaan testen....)
- een delay die me qua geluid aanstaat (heb nu een EHX MM maar die is het toch net niet)
- een bas fuzz en een overdrive (wordt een Mamoth/depht charge, Emma/iets anders....)
En wil ooit nog eens m'n droom bas zelf maken (is al helemaal in m'n kop gemaakt nu nog in het echt.....

Greets Lex.

fullorder
30 november 2005, 15:57
Tjee, ik heb ook maar 2....
Ben geloof ik drukker met het zoeken van effecten amp en bassen dan met het kopen ervan. Ik ben ook van mening dat je als bassist meer moet oppassen met wat je koopt om te voorkomen dat je toon aangetast wordt. Ben al heel wat tijd kwijt met het zoek van:
- een goeie buizen bas bak (ook wel de grote BBB quest)(Orange AD200B?)
- een phaser die ook op een bas klinkt (heb er al een paar gevonden moet ze nu nog gaan testen....)
- een delay die me qua geluid aanstaat (heb nu een EHX MM maar die is het toch net niet)
- een bas fuzz en een overdrive (wordt een Mamoth/depht charge, Emma/iets anders....)
En wil ooit nog eens m'n droom bas zelf maken (is al helemaal in m'n kop gemaakt nu nog in het echt.....

Greets Lex.

wees blij! ;)
maar als ik zo je verlanglijstje zie, weet je zeker dat die score wel klopt? :D
maar buizen basbak? die orange lijkt me wel lekker inderdaad. je zou ook natuurlijk een Ampeg SVT kunnen proberen. Of een bassman 100.

Goose
30 november 2005, 19:00
De Ampeg SVT2 vind ik tenopzichte van die Orange te gecomprest klinken. De Orange heeft volgens mij veel meer dynamiek in zijn geluid, en daar hou ik wel van. Speel zelf ook het liefst zonder compressor, gewoon oefenen in je aanslag om het volume verschil te minimaliseren. En een Bassman 100 is qua vermogen wel een beetje weinig, ik wil wel genoeg headroom om ook nog op volume wat clean geluid te hebben.

fullorder
30 november 2005, 21:24
De Ampeg SVT2 vind ik tenopzichte van die Orange te gecomprest klinken. De Orange heeft volgens mij veel meer dynamiek in zijn geluid, en daar hou ik wel van. Speel zelf ook het liefst zonder compressor, gewoon oefenen in je aanslag om het volume verschil te minimaliseren. En een Bassman 100 is qua vermogen wel een beetje weinig, ik wil wel genoeg headroom om ook nog op volume wat clean geluid te hebben.

dan ben je er toch uit? dat wordt een mooie orange voor jou. tijd voor een flinke gas-ontwikkeling! ;)

Goose
30 november 2005, 22:00
Nou dat is dus het mooie, die Orange is ook nog eens goedkoper..... Maar wil eerst ook eens een Mesa Boogie M400+ proberen.....(schijnt ook erg lekker te zijn, wel duurder) en om het verhaal compleet te maken: er is ook nog een Traynor/Yorkville YBA200, voor maar €800,- (nieuw!!!) volledig buizen, maar ook hierbij eerst proberen...
En zo blijf ik dus steeds meer zoeken en ontdekken.....en worden de keuzens moeilijker en moeilijker......