PDA

View Full Version : Body maken geef please ff meer info



Archenemy
29 november 2005, 15:56
Hallo mensen , ik heb hier een strat body waar mijn hals niet oppast omdat de socket te lang is :( daarom wil ik een eigen body gaan maken na een beetje rond gekeken te hebben leek mij het hetbeste om een zware houtsoort te nemen voor veel sustain geef me aub eveninfo hoe het zit met verlijmen , kan ik gewoon één blok hout nemen of moet ik verschillende stukken op elkaar lijmen , wat heeft dit voor effect op de toon ,

ik hoor het wel

gr Tim

Keesz
29 november 2005, 16:39
t beste is om 1 stuk hout te zagen om het vervolgens weer aan mekaar te lijmen :cool: vraag me eigenlijk af waarom, tzou meer stevigheid geven.....maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen...dus t lijkt me wel dat t uit een stuk ken...

blimb
30 november 2005, 17:11
volgens mij kan je een body maken op ze veel manieren als je wil en volstaan ze eigenlijk allemaal wel ...

je kan honderd latjes aan elkaar plakken en daar een body uitzagen .. of je kan het uit een stuk zagen .. en alles wat daar tussen in zit ...

Iedere manier van constructie heeft weer zijn voor en nadelen ..

IK ben nu ook langzaam bezig met het biuj elkaar sprokkelen van alle onderdelen opdat ik mijn 5 string fretlass bass kan gaan maken .. en ik denk dat ik voor een body uit een stuk hout ga ... maar daar heb ik nog even de tijds voor .. ik ga me eerst op de neck concentreren .. relatief weinig investering en uiteindelijk zal het daar toch om gaan :) Succes er mee iig.


ik zou zeggen kijk rond en lees veel;

www.mimf.com
www.projectguitar.com
en natuurlijk is er ook een heleboel info te vinden op www.gitaarnet.nl/forum maar dat wist je waarschijnlijk al :)

blimb
30 november 2005, 17:11
volgens mij kan je een body maken op ze veel manieren als je wil en volstaan ze eigenlijk allemaal wel ...

je kan honderd latjes aan elkaar plakken en daar een body uitzagen .. of je kan het uit een stuk zagen .. en alles wat daar tussen in zit ...

Iedere manier van constructie heeft weer zijn voor en nadelen ..

IK ben nu ook langzaam bezig met het biuj elkaar sprokkelen van alle onderdelen opdat ik mijn 5 string fretlass bass kan gaan maken .. en ik denk dat ik voor een body uit een stuk hout ga ... maar daar heb ik nog even de tijds voor .. ik ga me eerst op de neck concentreren .. relatief weinig investering en uiteindelijk zal het daar toch om gaan :) Succes er mee iig.


ik zou zeggen kijk rond en lees veel;

www.mimf.com
www.projectguitar.com
en natuurlijk is er ook een heleboel info te vinden op www.gitaarnet.nl/forum maar dat wist je waarschijnlijk al :)

blimb
30 november 2005, 17:12
volgens mij kan je een body maken op ze veel manieren als je wil en volstaan ze eigenlijk allemaal wel ...

je kan honderd latjes aan elkaar plakken en daar een body uitzagen .. of je kan het uit een stuk zagen .. en alles wat daar tussen in zit ...

Iedere manier van constructie heeft weer zijn voor en nadelen ..

IK ben nu ook langzaam bezig met het biuj elkaar sprokkelen van alle onderdelen opdat ik mijn 5 string fretlass bass kan gaan maken .. en ik denk dat ik voor een body uit een stuk hout ga ... maar daar heb ik nog even de tijds voor .. ik ga me eerst op de neck concentreren .. relatief weinig investering en uiteindelijk zal het daar toch om gaan :) Succes er mee iig.


ik zou zeggen kijk rond en lees veel;

www.mimf.com
www.projectguitar.com
en natuurlijk is er ook een heleboel info te vinden op www.gitaarnet.nl/forum maar dat wist je waarschijnlijk al :)

Mattia
30 november 2005, 17:44
Hallo mensen , ik heb hier een strat body waar mijn hals niet oppast omdat de socket te lang is :( daarom wil ik een eigen body gaan maken na een beetje rond gekeken te hebben leek mij het hetbeste om een zware houtsoort te nemen voor veel sustain geef me aub eveninfo hoe het zit met verlijmen , kan ik gewoon één blok hout nemen of moet ik verschillende stukken op elkaar lijmen , wat heeft dit voor effect op de toon ,

ik hoor het wel

gr Tim

Sustain Schmustain, zeg ik! Heb genoeg hollowbodies gehoord die ellenlang sustainen, idem bodies uit relatief licht hout. Gewicht heeft er bitter weinig mee te maken, en een zware gitaar is gewoon irritant als 'ie uren lang om je nek moet hangen.

Bodies uit 1 deel, 2 delen, 3 delen, met of zonder top, het werkt allemaal prima. Heeft absoluut geen meetbaar/merkbaar effect op de klank, zo'n lijmnaad. Verschillende houtsoorten combineren wel, mits er redelijk wat op zit (een maple topje van 5mm zal niet zoveel doen, eentje van 16, zoals op een Les Paul, wel).