PDA

View Full Version : ibanez roadstar



john.3001
29 november 2005, 16:55
http://www.gitaarnet.nl/kegvind2.php3?merkkeuze=Ibanez&modelkeuze=Roadstar&pagina=1

http://www.gitaarnet.nl/photos/35/10091.jpg

heb er zelf ff geen geld voor, maar dit lijkt me wel een aardige deal (ik kan me herinneren dat er altijd een hoop mensen op zoek zijn naar oude roadstars van ibanez)...

harrie-beton
29 november 2005, 17:13
wel een beetje sober plankje

wat heb je met het hals element gedaan?

olaf reijnders
29 november 2005, 17:26
Wel een beetje sober plankje. Wat heb je met het hals element gedaan?

Dit is een van de modellen die ze toen voerden. Ze hadden ook een model met een Strat configuratie.

Overigens is 350 Euro een vrij normale prijs voor een Roadster ondanks dat dit hele goede planken zijn. Er zijn er veel van in de roulatie, vandaar. Dit geldt ook bijv. voor de SDGR bassen. Zijn goede bassen maar door de vele exemplaren in roulatie behoorlijk goedkoop.

RS-Rik
29 november 2005, 18:09
Echt een prachtige gitaar, alleen jammer van het nekelement

grayfink
29 november 2005, 18:30
Verrek! Deze heb ik ook nog gehad eind jaren 80. Misschien is het dezelfde wel. Erg goed hoor, toch ooit weggedaan omdat ik toch een halselement miste.

BassAgent
29 november 2005, 18:33
Wel een beetje sober plankje. Wat heb je met het hals element gedaan?

Dit is een van de modellen die ze toen voerden. Ze hadden ook een model met een Strat configuratie.

Overigens is 350 Euro een vrij normale prijs voor een Roadster ondanks dat dit hele goede planken zijn. Er zijn er veel van in de roulatie, vandaar. Dit geldt ook bijv. voor de SDGR bassen. Zijn goede bassen maar door de vele exemplaren in roulatie behoorlijk goedkoop.
+1, ik zit erover te denken om een SRX te kopen omdat ze zo goed maar zo goedkoop zijn.

Goed, over die roadster: mooie plank! Ik mis het halselement helemaal niet eigenlijk.

SBloke
29 november 2005, 20:10
Lekker Spartaans plankje.... M'n gitaardocent speelt er zelfs nog op. (Naast z'n Gretsch.. en een egmond in de hoek...)

Wat voor hout zit er eignelijk on de vaak dikke laklaag? Lijkt me wel mooi om de lak er af te schuuren en gewoon kaal te gebruiken.

AART
29 november 2005, 20:28
Wel een beetje sober plankje. Wat heb je met het hals element gedaan?

Dit is een van de modellen die ze toen voerden. Ze hadden ook een model met een Strat configuratie.

Overigens is 350 Euro een vrij normale prijs voor een Roadster ondanks dat dit hele goede planken zijn. Er zijn er veel van in de roulatie, vandaar. Dit geldt ook bijv. voor de SDGR bassen. Zijn goede bassen maar door de vele exemplaren in roulatie behoorlijk goedkoop.
+1, ik zit erover te denken om een SRX te kopen omdat ze zo goed maar zo goedkoop zijn.



na-aper~!

marc_o
29 november 2005, 23:03
Toen was Ibanez nog leuk.

bloodboiler
29 november 2005, 23:20
Toen was Ibanez nog leuk.

:-D



Idd zou bijna vergeten dat Ibanez naast al die lelijke Rg's ook nog leuke gitaren heeft gemaakt!!!

marc_o
30 november 2005, 14:25
Rond die tijd had Ibanez ook nog Endorser-modellen van Gary moore en Steve Lukather, mooie bakken hoor. Daarna kwamen de RG's met hun punten, wat ik jammer vond. Deze Roadstars waren nog gitaren waar je alle kanten mee opkon, qua uiterlijk. Uiteraard allemaal persoonlijke mening.

Wouter J
2 december 2005, 17:45
Ik heb op de laatste beurs in Veenendaal een 1986' er RG 450 gekocht.

1986 was het jaar dat de betiteling Roadstar gitaren van RS (RoadStar) naar RG (Roadstar Guitar) over gingen. in 1988 werd de hele RG veranderd: ze kregen de hoekige bodies van de Steve Vai JEM modellen en de kop vorm van de Ibanez Pro-line series.

Mijn RG is dus een van de laasten met de oude Roadstar vorm maar hij heeft wel al de H-S-H elementen set up en de Ibanez Edge double locking vibrato. (zonder backrout, goddank.) Maar voelt door de oude body vorm en de vettere hals veel beter aan dan een huidige RG voor mij aanvoelt.

http://img153.auctions.yahoo.co.jp/users/2/4/8/6/arhiyoco-img600x450-1105752634dsc00669.jpg
De mijne ziet er precies zo uit maar dan met een H-S-H elementen set up.