PDA

View Full Version : ds2 op marshall avt20 met fender strat??



mark88
29 november 2005, 14:28
test

BartL
29 november 2005, 14:29
Nee...

phx
29 november 2005, 14:30
das duidelijk




punt



plus 1

mark88
29 november 2005, 14:34
Hallo,
gisteren 2de hands marshall avt20 op de kop getikt, en zoek nu een leuk effect om een beetje grunge-sound eruit te krijgen (nirvana). Speel op een Fender strat usa met 3 single elementen. Lijkt me dat een Boss ds2 het meest geschikt is, anders een ds1 of een proco Rat als ik het hier zo lees. Maar in de gitaarzaak hier hebben ze alleen een avt150 staan staan, zou ik hier op kunnen testen en het zelfde geluid krijgen met de effecten als op mijn avt20 thuis? En weet iemand toevallig te vertellen hoe die ds2 klinkt op een avt20, i.c.m. een fender strat? k weetniet of er mensen zijn met ervaring met deze combinatie?
Mvg, mark

Nielsje
29 november 2005, 14:35
nee ik heb geen ervaring met de combinatie, maar andres neem je toch gewoon je combo mee naar de winkel? zo groot is ie niet!

mark88
29 november 2005, 15:08
tsja... combo op de fiets.... heb geen auto.... in de winter.... in de regen... toch maar niet

SimonS
29 november 2005, 15:09
aaah joh, bullshit! ik heb dat gister nog gedaan (met m'n Mesa Boogie Caliber.50'+) en mijn versterker is toch heel wat zwaarder! ff een vuilniszak omheen, probleem opgelost.

mark88
29 november 2005, 15:27
oke, maareh... los van dat, mensen die ervaring hebben met deze combinatie?

Chroxy
29 november 2005, 15:31
ik heb vaker gespeeld over de AVT top.. ik was er niet zo kapot van, ik heb zelf een DSL401 waar ik erg teveden mee ben.. maar een goeie distortion is er toch wel zeker uit te halen..? daar heb je toch geen pedaaltje voor nodig..?

mark88
29 november 2005, 15:54
opzich wel goede distortion inderdaad, maar ik zoek toch een beetje het nirvana-geluid zegmaar, dat is er zonder pedaal niet echt uit te halen.
Trouwens, misschien beetje domme vraag, maar als ik met dat pedaal speel, welke instellingen moet ik dan hebben op m'n amp, clean of overdrive kanaal? of maakt dat niet uit?

FruscianteFan
29 november 2005, 15:57
Daar kom je vanzelf wel achter :)

Op zich kan het allebei wel, zeker als je de overdrive een beetje mild instelt.

Chroxy
29 november 2005, 15:57
2 keuzes:

of je gebruikt echt de distoriton uit je pedaaltje.. dan moet je je versterker op het clean kanaal zetten..

of je gebruikt je pedaaltje als boost om je distortion van versterker beter te maken en dan moet je het distortion kanaal aan zetten..


ik denk dat jij optie 1 gebruikt.. dus gewoon clean en dan de distortion etc regelen met je pedaal..

Antal
29 november 2005, 19:23
De versterker ken ik verders niet. Maar qua pedalen zou ik zelf eerder voor een DS1 gaan dan voor een DS2. Daar is veel makkelijker een goed geluid uit te halen. En hij is nog goedkoper ook :wink:

Mitch
29 november 2005, 19:54
Of je gebruikt gewoon het scheurkanaal van de AVT20 (geen verkeerd versterkertje voor thuis trouwens !) en koopt één van Antal's equalisers. Dan kom je er ook wel en aan een EQ heb je altijd wat. Een DS ben je na een half jaar spuugzat :D

BartL
30 november 2005, 21:45
...of gewoon de EQ van BartL :lol:

Maar zit wel wat in inderdaad. Met een EQ kan je goed een scheurkanaal boosten. (Beter dan met een Overdrive/Distortion imo). Maar test gewoon eens wat uit. Je hebt al een behringer eq-tje voor 20 euri. Of het wat is weet ik niet...maar goed :-D

Antal
1 december 2005, 12:49
...of gewoon de EQ van BartL :lol:

Dan zijn die van mij goedkoper :razz:

BartL
1 december 2005, 12:56
Dat zeker 8-)

Maar ook lelijker :razz:

BartL
1 december 2005, 12:56
Dat zeker 8-)

Maar ook lelijker :razz:

Antal
1 december 2005, 13:04
Dat zeker 8-)

Maar ook lelijker :razz:

Het is een pedaal bart, geen vrouw :roll: :razz: :wink:

mark88
1 december 2005, 16:19
Moet nog testen maar denk toch dat het waarschijnlijk de ds2 zal worden, mits deze goed klinkt natuurlijk.
Net Fender Blues Junior verkocht, dus heb weer genoeg centjes voor een degelijk pedaal! :)

Antal
1 december 2005, 16:25
mits deze goed klinkt natuurlijk.

Waarschijnlijk toch iets anders dus :razz:

Chroxy
1 december 2005, 17:38
waarom heb je je blues junior verkocht en hou je een Marshall AVT.. zeker als je ook nog nie eens de scheur gaat gebruiken van de marshall??

De fender lijkt me namelijk veel beter!

mark88
1 december 2005, 22:55
wie zegt er dat ik de scheur van de marshall niet ga gebruiken?
K wil alleen die typische grunge-sound ook hebben, die marshall-scheur is toch anders dan dat... maar niks mis mee hoor.
Tuurlijk als je puur naar de versterker alleen kijkt is de Fender beter, is volledig buizen, marshall heeft er 1tje Maar is toch, zo heb ik ondervonden, niet zo mijn smaak.

Trouwens, naast een distortionpedaal ben ik ook nog opzoek naar een leuk niet te duur (100 euri's ongeveer) multi-effect, gewoon met veel vage geluiden om daar een beetje mee aan te klooten. Iemand een idee?

Fuhgawz
2 december 2005, 00:18
Teh Kurdt zelf gebruikte de DS-1. Later de DS-2, maar daarvan zette hij de Turbostand niet aan, waardoor het ding gewoon functioneert en klinkt als een DS-1. Aangezien deze goedkoper is zou ik toch voor de DS-1 gaan.
Andere oplossing: Je kijkt op marktplaats. Daar staan genoeg van die dingen voor lage prijzen. Als hij je niet bevalt verkoop je hem weer.

mark88
2 december 2005, 17:50
Trouwens, naast een distortionpedaal ben ik ook nog opzoek naar een leuk niet te duur (100 euri's ongeveer) multi-effect, gewoon met veel vage geluiden om daar een beetje mee aan te klooten. Iemand een idee?

Niemand??

Satriani
2 december 2005, 18:25
DS-2 op een transistor amp zou ik niet doen, klinkt zeer kut imo, hoe dat zit met ' wannabe buizenamps ' zou ik niet weten maar denk niet dat het veel verschil maakt

mark88
5 december 2005, 10:01
Trouwens, naast een distortionpedaal ben ik ook nog opzoek naar een leuk niet te duur (100 euri's ongeveer) multi-effect, gewoon met veel vage geluiden om daar een beetje mee aan te klooten. Iemand een idee?

Niemand??

.....

Mr.Bluesbreaker
5 december 2005, 10:31
Korg AX100G? Goedkoop, allerlei rommel uit te halen, en ik wil er ook wel eens vanaf :wink:
Of iets uit de digitech reeks, rp 100 ofzoiets. Allemaal net niks als je het mij vraagt, maar ik ben ook een multi effect uitkotser.

Deftonic
10 december 2005, 19:55
Uit een strat krijg je toch niet echt dat nirvana geluid?? of heb ik t mis? DS-1 heb ik ook.. ik run em over Mesa Studio22+... lekkere grunge geluid :D ik speel niet echt veel Nirvana meer Smashing Pumpkins..

Maar Smashing Pumpkins.. gebruiken die nou distortion of Fuzz?

E-J
11 december 2005, 12:57
wie zegt er dat ik de scheur van de marshall niet ga gebruiken?
K wil alleen die typische grunge-sound ook hebben, die marshall-scheur is toch anders dan dat... maar niks mis mee hoor.
Tuurlijk als je puur naar de versterker alleen kijkt is de Fender beter, is volledig buizen, marshall heeft er 1tje Maar is toch, zo heb ik ondervonden, niet zo mijn smaak.

Trouwens, naast een distortionpedaal ben ik ook nog opzoek naar een leuk niet te duur (100 euri's ongeveer) multi-effect, gewoon met veel vage geluiden om daar een beetje mee aan te klooten. Iemand een idee?

Korg AX1500G, kun je 2ehands wel voor die prijs krijgen. Erg handig dingetje en klinkt heel echt mooi! Een AX100G is een iets uitgekledere versie, maar goed genoeg voor jou denk ik :wink: misschien eens aan Mr. Bluesbreaker vragen?

idno
12 december 2005, 11:41
Maar Smashing Pumpkins.. gebruiken die nou distortion of Fuzz?

fuzz

idno
12 december 2005, 11:41
Maar Smashing Pumpkins.. gebruiken die nou distortion of Fuzz?

fuzz