PDA

View Full Version : Mening over toekomstig rack



Thom TK
29 november 2005, 11:59
test
test

Thom TK
29 november 2005, 11:59
Ik wil een rack aanschaffen, compleet met fx en pre/power amp, en ik had deze opstelling in mijn hoofd:

Rocktron Piranha
Rocktron Velocity 120
Rocktron Xpression/Alesis Midiverb 4

met speakers: 2 maal 1*12" cabs van engl met V30.

Is dit een goede combinatie, want ik vraag het voor de zekerheid toch maar even.
Ook ga ik waarschijnlijk in een band die veel optreedt, dus ook met het oog op dit feit...is dit wat?

Thom TK
29 november 2005, 12:00
dubhel

Ibanez RuleZ
29 november 2005, 12:18
vertel ook eens waarom je die dingen in een rack wil, wat je overwegingen zijn etc. de Xpression is volgens mij van al deze apparaten verreweg het beste, dus daar is niets mis mee, ik zou zelf de alesis in vergelijk daarmee buiten beschouwing laten.

maar waarom bijvoorbeeld een solid state eindtrap? als je iets van 1 HE zoekt, zou ik zelf zeggen: zoek een mesa 20/20, want IMO buizen >> solid state.

Harrald

Josdevos
29 november 2005, 12:23
Waarschijnlijk omdat het ook goedkoop moet zijn...

Mijn voorstel: Rocktron Voodoovalve en Peavey 50/50
All tube, midi inbegrepen, multifx inbegrepen...
Heb je voor rond de 400 euro / stuk
De VV is wel een tweaker...

Vergeet die rocktron poweramp als je regelamtig wil optreden...

2 Engl 1x12 V30s kan maar is behoorlijk duur voor wat het is...
Neem je beter de verticale 2x12 imo.

Andere Mogelijkheid is de Engl 530 + Xpresson of Replifex (heeft relais aan boord) of zefls de JMP1 (klinkt ook behoorlijk vet, hoewel niet volledig buizen...)

Thom TK
29 november 2005, 12:32
Dank!
Ja het moet idd goedkoop zijn, maar iets meer geld is ook niet echt een probleem.
Punt is wel dat ik de Mesa 20/20 veel te duur vind.
En de Rocktron Voodoovalve, ja ik heb daar vaker wat over gehoord...maar zijn de fx daarvan van een goed niveau?
En is de preamp ook van goed niveau (ivm de Piranha of de E530)...

Testen lukt mij zeer moeilijk, vandaar dat ik eerst even hier vraag...

BeeJee
29 november 2005, 14:42
De Piranha is qua pre-amp duidelijk een slag beter dan de Voodu Valve. Ik heb nu de Piranha als 2e pre-amp bij mijn Rover. Als je niet vergeet om er 2 nieuwe buisjes in te prikken (JJecc83 in mijn geval), dan is het gewoon een prima pre-amp, voor weinig geld (om en nabij de 300 euro)
Ik gebruik hem bij een aantal nummers waarbij ik een dikke zware metal-drive moet hebben (no more tears e.a.). Verder zitten er ook heel veel andere goede sounds in, maar daarvoor heb ik mijn Rover 8-)
De 530 van Engl ken ik niet, maar voordeel van de Piranha t.o.v. de 530 is in ieder geval dat ie programmeerbaar is. Handig als je meerdere sounds wil gebruiken.

Thom TK
29 november 2005, 15:35
De Piranha is qua pre-amp duidelijk een slag beter dan de Voodu Valve. Ik heb nu de Piranha als 2e pre-amp bij mijn Rover. Als je niet vergeet om er 2 nieuwe buisjes in te prikken (JJecc83 in mijn geval), dan is het gewoon een prima pre-amp, voor weinig geld (om en nabij de 300 euro)
Ik gebruik hem bij een aantal nummers waarbij ik een dikke zware metal-drive moet hebben (no more tears e.a.). Verder zitten er ook heel veel andere goede sounds in, maar daarvoor heb ik mijn Rover 8-)
De 530 van Engl ken ik niet, maar voordeel van de Piranha t.o.v. de 530 is in ieder geval dat ie programmeerbaar is. Handig als je meerdere sounds wil gebruiken.

Hmm oke dan gaat bij deze (en na wat research) mijn voorkeur dus weer uit naar de piranha.
Dan kan ik later wel een Xpression kopen, weet ik zeker dat ik goed zit.
Nu nog een eindtrap vinden...ik dacht eerst aan de Rocktron Velocity, die me toch wel erg aantrekt.
Meer mensen die dit ding niet geschikt vinden voor optredens?

BeeJee
29 november 2005, 16:56
In principe is een Velocity in principe wel geschikt voor optredens, maar ik ga er vanuit dat je het over de transistorversie hebt (er is ook een velocity-valve). Het punt is (en dat bedoelt josdevos waarschijnlijk ook), dat je met een buizen pre-amp ook beter een buizen eindtrap kunt hebben. Klinkt gewoon beter en dynamischer.
Met een beetje geduld is bijv. een peavey 50/50 een goede en betaalbare oplossing.
Waarom wil je zo graag een xpression?
Er zijn nog veel meer (goede/wellicht betere) opties denkbaar.

Thom TK
29 november 2005, 17:03
In principe is een Velocity in principe wel geschikt voor optredens, maar ik ga er vanuit dat je het over de transistorversie hebt (er is ook een velocity-valve). Het punt is (en dat bedoelt josdevos waarschijnlijk ook), dat je met een buizen pre-amp ook beter een buizen eindtrap kunt hebben. Klinkt gewoon beter en dynamischer.
Met een beetje geduld is bijv. een peavey 50/50 een goede en betaalbare oplossing.
Waarom wil je zo graag een xpression?
Er zijn nog veel meer (goede/wellicht betere) opties denkbaar.

Omdat de Xpression een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft en ik er veel goede dingen over hoor.

Maargoed, ik upgrade mijn rack later, tot die tijd wil ik het doen over een velocity (transistor idd), maargoed dat test ik dan wel even uit.

Ik rij binnenkort wel even naar Musikproduktiv, hopelijk hebben ze daar een Piranha en een Velocity ;)

AART
29 november 2005, 17:04
prima rack, maar ik zou die velocity vervangen door een peavey tube eindtrap(50/50, 60/60...)

die kosten 2ehands zo rond de 250 en klinken monsterlijk.

Kaboemba
29 november 2005, 17:32
Thom,

er staat al een tijdje een rocktron set op marktplaats, dat is echt een mooie set hoor.

Nee hij is niet van mij.

BeeJee
29 november 2005, 18:44
Wat betreft je bezoekje aan musik produktiv:
De Piranha is al een hele tijd uit productie bij Rocktron. Als je daarvoor gaat, moet je of geluk hebben dat ze daar een occasion hebben, of je moet je ogen openhouden op de 2e handsmarkt

Thom TK
2 december 2005, 14:08
Wat betreft je bezoekje aan musik produktiv:
De Piranha is al een hele tijd uit productie bij Rocktron. Als je daarvoor gaat, moet je of geluk hebben dat ze daar een occasion hebben, of je moet je ogen openhouden op de 2e handsmarkt

Hmm oke.
Naja, de eindtrap wordt iig een Mesa 50/50 / 20/20 / Peavey Classic 50/50 / 60/60
Ligt eraan wat verkrijgbaar is op de 2e hand markt.

Maargoed, over de preamp: ik test binnenkort bij MP (toch nog een voordeel als je een domme boer bent :D ), en mijn voorkeur ligt nu sterk bij de Engl E530.
Maargoed, we'll see.
Eerst kijken of ik bij De Band kom, daarna zien we verder :)

AART
12 december 2005, 11:25
Er styaat een Rocktron Piranha op gitaarmarkt, uit antwerpen.

Thom TK
12 december 2005, 21:47
Hmmm, ik moet nu even eerlijk bekennen dat ik een Engl E530 zoek, als definitieve keuze :-D
Maar thanks anyway!

Thom TK
12 december 2005, 21:48
Hmmm, ik moet nu even eerlijk bekennen dat ik een Engl E530 zoek, als definitieve keuze :-D
Maar thanks anyway!