PDA

View Full Version : snaar gebroken:@



sickpunk
29 september 2002, 12:37
m'n snaar(de lage E(de dikke) van een 0.10 GHS setje....) brak pcies op m'n brug.. nog nooit eerder gehad en alleen de "kern" sprong dus ik wist eerst nie een wat er was:S ik had nog nooit eerder een snaar gebroken(en speel ruim een jaar) ligt dit dan aan m'n gitaar/brug of gewoon aan de snaar(ze zaten er +- 3-2 maanden op) en ik rag best wel(speel punk, met redelijk dikke plectrums..) maar hij brak gewoon in een keer.....

savecracker85
29 september 2002, 12:59
t is vrij normaal dat af en toe een snaar breekt......:grin:

@lex
29 september 2002, 13:24
Ik speelde een keer met mijn punkbandje op school.. Brak mijn snaar in het tweede nummer.. Pech.. kan gebeuren :s. Daarna leende ik van iemand effe snel een gitaar.. En ja hoor.. na 30 seconde brak die snaar weer.
Ik stond vet voor lul.. Normaal heb ik er geen last van.. maar dit keer was het gewoon erug pech! :sad:
Maar nu noemt iedereen mijn steeds.. MR STRINGBREAKER

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: @lex op 2002-09-29 13:25 ]</font>

sash
29 september 2002, 14:22
Snaren breken is normaal. Ik breek elke 2 a 3 weken wel een snaar.

sickpunk
29 september 2002, 14:33
ik wee dat ze breken, maar deze brak pcies op het zadel van m'n brug...
maarja zoals ik al zei "ik rag en speel met redelijke plectrums dus...." nouja..... het probleem is nu.......IK BEN ZO BLUT ALS DE PEST......

Dude
29 september 2002, 14:54
ik breek NOOIT snaren, echt toen ik net een jaarte speelde wel, zelfs de acoustiche 011 e snaar enzo.. maar goed, ligt mischien beetje aan je speelstijl, (hoeft niet slecht te zijn, gewoon harde plectra manier van aanslaan enz.) of aan de dikte van je snaren , hoe lang je ze er op laat zitten (niet langer als een maand is mijn motto)

Fenisi
29 september 2002, 15:13
scherp randje op je brug da heb ik ook wel eens mensen over gehoord dat daarom hun snare brake

sickpunk
29 september 2002, 15:42
Op 2002-09-29 14:54, schreef iamyou:
ik breek NOOIT snaren, echt toen ik net een jaarte speelde wel, zelfs de acoustiche 011 e snaar enzo.. maar goed, ligt mischien beetje aan je speelstijl, (hoeft niet slecht te zijn, gewoon harde plectra manier van aanslaan enz.) of aan de dikte van je snaren , hoe lang je ze er op laat zitten (niet langer als een maand is mijn motto)

normaal breken/braken ze ook nie.... ik wou uit eindelijk zelfs gaan kijken of ik ze kon laten breken(had toch al nieuw zetje gekocht) maar kreeg ze nie kapot.... ik laat ze ook nooit lang zitten max 2 maanden maar ben blut dus....jah.... dan krijg je dit....
nou moe ik 2 weken wachten.....:sad:

JV
29 september 2002, 15:45
je gaat me toch niet vertellen dat je niet eens 1 euro kan lenen ofzo voor een nieuwe snaar?

sickpunk
29 september 2002, 16:00
Op 2002-09-29 15:45, schreef JV:
je gaat me toch niet vertellen dat je niet eens 1 euro kan lenen ofzo voor een nieuwe snaar?

ik koop een heel setje nie 1 snaar....
en ik hbe al schulden bij m'n ouders en nog bij een vriendin maar krijg binne 2 weken m'n salaris... en nu speel ik gewoon op een accoustische.....werkt ook goe

sash
29 september 2002, 17:34
Op 2002-09-29 14:33, schreef sickpunk:
maar deze brak pcies op het zadel van m'n brug...


snaren breken bijna altijd bij de brug.

sickpunk
29 september 2002, 18:28
Op 2002-09-29 17:34, schreef sash:
snaren breken bijna altijd bij de brug.

ow.......nou la dan ma hange... tja....ik denk k vraag het, want ik hed er dus nog geen gebroken,,, maar ok.... la ma hangen dan

Anders Destium
29 september 2002, 19:04
Ik heb nog (bijna) niet anders meegemaakt dan dat ze bij de brug breken, dit kan het gevolg zijn van een te scherp zadel maar ga er niet bij voorbaat van uit.
De reden dat ze daar breken is het feit dat de snaar daar gebogen wordt, dus de sterkte is daar wat minder dan bijvoorbeeld boven op je fretboard...

dungekste
29 september 2002, 20:47
IK BEN ZO BLUT ALS DE PEST......


gewoon zorgen dat er altij enkele setjes op voorraad zijn.

signsofzodiac
29 september 2002, 21:00
Ik speel NEVER meer zonder een backup-gitaar dankzij m'n eerste optreden. Het intro was sfeervol aan het spelen, de zaal had er zin in en wij ook. Lekker duister koorpartijtje, de drummer tikt af en..... Bij het ALLEREERSTE akkord breekt m'n lage E. Allemachtig wat balen zeg!!! En dat waren nieuwe snaren.. Sindsdien heb ik nooit meer een optreden gedaan zonder reservegitaarachter me

Neals
29 september 2002, 21:26
ik ben te arm om een fatsoenlijke backup te kopen

hoofd
29 september 2002, 21:43
Ik zorg gewoon dat ik altijd 2 extra pakjes (you never know) snaren bij me heb bij het oefenen. Ik heb nog een backup gitaar (een Ibanez) maar die vind ik kut.

Anders Destium
29 september 2002, 22:44
Tja mijn ervaring is dat het handig is van de lage E en A altijd een of twee extra bij de hand te hebben, dat zijn de snaren die ik in ieder geval veeeerrrrrrrreeeeeeeweg het meeste breek (dat is om de maand zeg maar)

SoE
29 september 2002, 23:39
ik heb juist het tegenovergestelde.. bij mij zijn het bijna altijd de hoge snaren die breken, en dat komt dan wel vaak doordat ik gewoon te veel bend, of doordat ik zo veel op zon snaar zit te raggen met een tering hoge snelheid dat ik de helft gewoon mis en dus flink doordouw met de zijkant van mijn plectrum ipv de punt :razz:
ik heb het trouwens wel voor mekaar gekregen een maand met een gebroken snaar te spelen.. ik heb van die dingetjes aan het einde van de hals zitten waarmee je de snaar extra vastzet (weet ik hoe die dingen heten) en die snaar was due gebroken tussen de top en die dingen.. ik moet zeggen ze werken goed.. het was alleen af en toe ff opnieuw fijnstellen maar verder deed ie het prima :grin:

Anders Destium
29 september 2002, 23:45
How the "floeps ik vloek niet op zondag" krijg je dat voor elkaar, naast de technieken die je net noemt....
Ik moet toegeven dat ik vooral met cd's meespeel waar veel ritme-gitaar inzit en relatief weinig leadwerk, behalve COB dan maar toch :smile:

Die dingen waar je het over hebt Soe zijn toplocks...

Anders Destium
29 september 2002, 23:45
How the "floeps ik vloek niet op zondag" krijg je dat voor elkaar, naast de technieken die je net noemt....
Ik moet toegeven dat ik vooral met cd's meespeel waar veel ritme-gitaar inzit en relatief weinig leadwerk, behalve COB dan maar toch :smile:

Die dingen waar je het over hebt Soe zijn toplocks...

SoE
29 september 2002, 23:48
gekke spammer... gewoon 2x hetzelfde posten he :razz:

maar ok toplocks.. die dingen zitten erop ja, errug handig :razz:

sash
30 september 2002, 00:02
Op 2002-09-29 18:28, schreef sickpunk:


Op 2002-09-29 17:34, schreef sash:
snaren breken bijna altijd bij de brug.

ow.......nou la dan ma hange... tja....ik denk k vraag het, want ik hed er dus nog geen gebroken,,, maar ok.... la ma hangen dan


vragen mag altijd :smile:

Bouke
30 september 2002, 12:44
Hey,

vooruit, nog maar een keer dan: ben je een ragger die veel snaren breekt op de brug (idd bijna altijd daar door braampjes en de hoek die de snaar daar maakt -red.), probeer dan eens GraphTech zadels. Deze zijn van grafiet met een teflon 'smering'. Bij mij werkt 't prima. Scheelt een hoop snaren....

Bouke