PDA

View Full Version : Goedkoop gitaartje



Luke-wannabe
29 november 2005, 00:21
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een lekker solo gitaartje die makkelijk speelt. Ik speel nu op een Epi Les Paul en een Fender Jap Strat. Maar ik wil nu iets snels hebben.

Ik heb pas de OLP Luke getest bij Feedback en ik vond dit een heel lekker gitaartje. Klinkt heel helder en transparant in ze clean. En ook een lekkere Overdrive/Distortion. Deze kost 370 euro.

Nou heb ik ook een ideetje om een OLP Axis model 2de hands te kopen, en daar dan Emg 85(b) en 60(n) in te gooien.

Wat denken jullie dat een beter idee is?

Of weten jullie nog een betere gitaar die niet te veel kost en aan mijn specs. voldoet?

Alvast bedankt!

Leon

no 1 hops
29 november 2005, 06:09
heb zelf de olp mm1 en die voldoet best.
misschien heb je die emg's niet eens nodig.

maar zoals alles met gitaar.
eerst proberen of de neck vorm je bevalt.
die van de luke beviel mij juist niet vanwege de scherpe v vorm.
gewoon beetpakken, spelen en dan klickt het of niet.

Bins
29 november 2005, 11:30
Ik heb een olp mm1 met emg 81/60. Klinkt erg lekker, hoewel bij nader inzien de 85 misschien een betere keus was geweest (81 kan gauw schel zijn). De stock p/u's klinken ook zeker niet verkeerd hoor. Soort Dimarzio imitatie. Je kan je imo geen buil vallen aan een olp. Veel "bang for the buck".

Luke-wannabe
29 november 2005, 13:19
Ik heb een olp mm1 met emg 81/60. Klinkt erg lekker, hoewel bij nader inzien de 85 misschien een betere keus was geweest (81 kan gauw schel zijn). De stock p/u's klinken ook zeker niet verkeerd hoor. Soort Dimarzio imitatie. Je kan je imo geen buil vallen aan een olp. Veel "bang for the buck".

Okey dan. Ik ben zelf meer gecharmeerd van de emg 85, omdat die meer die "grom" heeft die emg's hebben, vind ik.
De stock pickups op de luke zijn geen emg's, maar wel actieve elementen. Ik vind ze erg goed. Dit zijn meer emg imitatie dingen (vrij logisch..)
Ik weet het nog niet zeker.. Ik ben nog niet helemaal overtuigd. Nog meer advies..?

Luke-wannabe
30 november 2005, 23:53
Heb vanmiddag nog de luke getest, maar het hals element (single coil) gaat al heel snel met een beetje overdrive neigen naar de sound van een humbucker. En da's dus écht niet wat ik wil. Dus moet ik maar op zoek gaan naar een ander superstrat achtig ding..