PDA

View Full Version : Misschien iets voor Speedy of D-H? (klusje).....



Goose
29 november 2005, 00:00
He ik ben opzoek naar een A-Y box (1 ingang/1 uitgang) en dan een return 2x waarbij ik de levels van de return apart kan regelen (of een balans knop). Dus min of meer zo iets:

Bas--(input A)-------(cleane signaal A)-------------(level A/B)--(output)--
______________\--(effectloop B)--(return B)--/

Het is de bedoeling dat wanneer dit kastje aangetrapt er een clean signaal gemixed wordt met een wet effecten signaal. Ik wil namelijk in de loop een delay zetten waarbij alleen het hoogmid en treble een delay krijgen en dat later weer gemixed wordt bij het cleane signaal.

Bestaat er al zoiets of moet ik maar eens gaan knutselen?

Greets Lex.

Dirk_Hendrik
29 november 2005, 00:07
Laat het weten als Speedy niet reageert/hapt. Vooralsnog heb ik een hoop te doen (w.o. voor speedy) en wachten er nog meerdere forumites op me. Switches en loopers is in het algemeen sowieso meer Speedy's ding en volgens mij issie goedkoper en commercieel sterker :wink:

Alléén hoogmid? Is dat dan ook met additionele EQ?

Goose
29 november 2005, 00:11
Nee ik wil voor de delay een EQ pedaaltje zetten om het laag een laagmid weg te halen. Dus eigenlijk een loop met EQ--Delay en dan terug in de mix. Heb met een mixer thuis uitgeprobeert en klonk voor een bass wel lekker, maar heb nu dus een iets praktischere oplossing nodig voor m'n effectenboard.

Greets Lex.

Speeddemon
29 november 2005, 00:28
:oops: Ik zou eerlijk gezegd niet eens weten HOE... :oops:

stereo-potmeters? Blijft dat allemaal wel overeind passief? :???:

Einzeln
29 november 2005, 14:49
boos ls-1

SimonS
29 november 2005, 14:52
Splitter Blend, zoek daar es op met google-afbeeldingen-zoeken

Einzeln
29 november 2005, 15:10
http://www.greenplastic.com/coldstorage/gear/jonnyls2.jpg

Einzeln
29 november 2005, 15:12
http://www.runoffgroove.com/splitter-blend2.png
runoffgroove.com

Einzeln
29 november 2005, 15:13
http://www.runoffgroove.com/splitter-blend.html

SimonS
29 november 2005, 15:23
dat ding ja. en dan bijv 'red send' en 'red return' met elkaar verbinden.

Goose
29 november 2005, 19:21
Mijn dank is weer heel groot. Zo zie je maar weer, meer weten meer dan 1.

Greets Lex.

britsie
30 november 2005, 13:00
Heb je al eens aan een Boss LS-2 line selector gedacht. Doet volgens mij precies wat je wilt. De LS-2 heeft 2 loops en 7 verschillende settings waaronder een setting waarbij je de 2 loops kan mixen. Dus, in loop A zet je EQ-Delay, loop B verbind je in-en uitgang gewoon met een kabel. De volumes van A en B kunnen apart geregeld worden. Trap je de LS-2 aan dan mixed hij A+B, trap je hem uit staat ie in bypass.
Ik heb het zelf ook al eens gedaan met een Boss DC-2 omdat die teveel laag weghaalde als ik hem gewoon in mijn effectenketting zette. Werkt perfect. Plus een tweedehandse LS-2 moet wel te vinden zijn voor 50€.

britsie
30 november 2005, 13:00
Heb je al eens aan een Boss LS-2 line selector gedacht. Doet volgens mij precies wat je wilt. De LS-2 heeft 2 loops en 7 verschillende settings waaronder een setting waarbij je de 2 loops kan mixen. Dus, in loop A zet je EQ-Delay, loop B verbind je in-en uitgang gewoon met een kabel. De volumes van A en B kunnen apart geregeld worden. Trap je de LS-2 aan dan mixed hij A+B, trap je hem uit staat ie in bypass.
Ik heb het zelf ook al eens gedaan met een Boss DC-2 omdat die teveel laag weghaalde als ik hem gewoon in mijn effectenketting zette. Werkt perfect. Plus een tweedehandse LS-2 moet wel te vinden zijn voor 50€.

britsie
30 november 2005, 13:02
Heb je al eens aan een Boss LS-2 line selector gedacht. Doet volgens mij precies wat je wilt. De LS-2 heeft 2 loops en 7 verschillende settings waaronder een setting waarbij je de 2 loops kan mixen. Dus, in loop A zet je EQ-Delay, loop B verbind je in-en uitgang gewoon met een kabel. De volumes van A en B kunnen apart geregeld worden. Trap je de LS-2 aan dan mixed hij A+B, trap je hem uit staat ie in bypass.
Ik heb het zelf ook al eens gedaan met een Boss DC-2 omdat die teveel laag weghaalde als ik hem gewoon in mijn effectenketting zette. Werkt perfect. Plus een tweedehandse LS-2 moet wel te vinden zijn voor 50€.

Einzeln
30 november 2005, 22:06
ik schreef Boos ls1 en ik bedoelde boss ls2