PDA

View Full Version : Gekheid op marktplaats!



rhcp_schipper
28 november 2005, 22:45
test!

rhcp_schipper
28 november 2005, 22:46
iemand gezien,

Die groene fender strat op marktplaats! Hij wou er €200 vor hebben, en er is nu al €1550 op geboden!

sorry maar dit moest ik even kwijt!

robert-gitarist
28 november 2005, 22:48
iemand gezien,

Die groene fender strat op marktplaats! Hij wou er €200 vor hebben, en er is nu al €1550 op geboden!

sorry maar dit moest ik even kwijt!

ja en het mooie is dat het volgens mij geen eens een echte Fender is...
Want hij heeft de headstock van een 70's maar die hebben 3 punts neck bevestiging ;)
Maar goed weet niet of ze het allemaal hebben enzo...ben nog niet z'n echte Fender kenner :oops: :oops:

rhcp_schipper
28 november 2005, 22:51
ik heb er verder ook niet zeveel verstand van, maat och, wel weer iets aparts!

robert-gitarist
28 november 2005, 22:54
Wel gaaf kleurtje hoor vind ik..wie weet hoe deze kleur eigelijk heet? lijkt op turqoise achtig iets? Misschien wel vet kleurtje voor me nieuwe projectje...ben namelijk nog niet uit over welke kleur ik nou zou nemen :lol:

rhcp_schipper
28 november 2005, 22:59
Wel gaaf kleurtje hoor vind ik..wie weet hoe deze kleur eigelijk heet? lijkt op turqoise achtig iets? Misschien wel vet kleurtje voor me nieuwe projectje...ben namelijk nog niet uit over welke kleur ik nou zou nemen :lol:

ga je een strat bouwen?

ieme
28 november 2005, 23:04
link?

robert-gitarist
28 november 2005, 23:07
Wel gaaf kleurtje hoor vind ik..wie weet hoe deze kleur eigelijk heet? lijkt op turqoise achtig iets? Misschien wel vet kleurtje voor me nieuwe projectje...ben namelijk nog niet uit over welke kleur ik nou zou nemen :lol:

ga je een strat bouwen?

heb ik al klaar liggen ;) alleen moet ik body nog spuiten en hals wat bewerken...word wel appart iets 8-)
Tis een Hondo stratocaster body..wel een goeie body moet ik zeggen...geluid was best goed van die Hondo moet ik zeggen toen ie nog in mekaar zat :lol:

robert-gitarist
28 november 2005, 23:09
link?

http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/gitaren_elektrisch/13410763.html?return=eJwly1sKgzAUBNC9CPppmigoERG7E UntpYY8Sa5oLd17Y%2F2ZOQyM4JR%2FJL91kdOG8ewR3BahWxA 9J0Q5D7Y0Iij0WgiMpdXErIcENYGdpI0YVgMWwZKXRBHSCBoUB hnnhcxN3ZYLGj3suqfFM%2FZqy6sxr%2B7oUtMEnWJsWHuSnaz %2FxMRD%2BpP79dDvq12UCazwPc267w9%2FWD0j&df=1


;)

rhcp_schipper
28 november 2005, 23:10
hier is de link http://www.marktplaats.nl/index.php3?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/gitaren_elektrisch/13410763.html%3Freturn%3DeJwlytsKwjAMgOF3GWyX7Xpgj pQi802KDlpa17AWnIrvbqo3yfeTOBDwDjCaAkIr6Mrq9qs3vlY EzmPGdWN3t8eKybla2Jb4%252F4Whx%252FORrBhuxcZHr5ZeX WqmLQiJxnKSc6Ns1D9W4itg40GUepy0bvWk0rOalKLKJbTjgFZ 05vMFFt4vUA%253D%253D%26df%3D1

sorry maar ik weet niet hoe ik delink zeg maar korter kan schrijven!

ieme
28 november 2005, 23:19
als dit een orginele fender is, is dit een uit 71, grote headstock en 4 punts bevestiging en 4000 euro waard!

robert-gitarist
28 november 2005, 23:21
als dit een orginele fender is, is dit een uit 71, grote headstock en 4 punts bevestiging en 4000 euro waard!

wtf :o :o :o :o :o :o :o

bert k
28 november 2005, 23:28
Die Markshall is raar aan het bieden. Van 550 naar 1000 overbieden, en later van 1100 ineens naar 1500. Zo doe je dat niet, zal wel een faker zijn.

Raytheman
28 november 2005, 23:39
Niet alleen die Markshall is een faker; die gitaar ook..
Die anchor-plate aan de achterkant waar die 4 veren aan vast zitten lijkt nergens naar. De body-vorm klopt niet. De schroefjes aan weerszijden van de elementen zijn VEEL te groot. De slagplaat volgt de body-contouren niet goed.

hoofd
28 november 2005, 23:52
Wat een hondslelijk ding...ook al istie zoveel waard ik zou 'm, om Skabouter te quoten, nog niet uitpissen als ie in de fik stond!

pimmetje
28 november 2005, 23:55
Wat een hondslelijk ding...ook al istie zoveel waard ik zou 'm, om Skabouter te quoten, nog niet uitpissen als ie in de fik stond!
Sowieso hoop ik nooit een gitaar uit te pissen ... en zeker geen brandende :o

Debaser
29 november 2005, 00:27
hoe zit dat met die brug ..
is die orgineel ?

wietse
29 november 2005, 08:27
Niet alleen die Markshall is een faker; die gitaar ook..
Die anchor-plate aan de achterkant waar die 4 veren aan vast zitten lijkt nergens naar. De body-vorm klopt niet. De schroefjes aan weerszijden van de elementen zijn VEEL te groot. De slagplaat volgt de body-contouren niet goed.

het mooie is de verkoper zegt nergens dat het een echte fender is, ze maken zichzelf daar gek die bieders.
ik vind het in dit geval jammer dat een bod niet bindend is zoals bij ebay.

Kaboemba
29 november 2005, 08:41
Wat een hondslelijk ding...ook al istie zoveel waard ik zou 'm, om Skabouter te quoten, nog niet uitpissen als ie in de fik stond!
En dat sommige debielen het er voor geven wil natuurlijk nog niet zeggen dat hij het waard is.

Wat een godsgruwelijk lelijk stuk tropisch kreupelhout.

Raytheman
29 november 2005, 09:05
Je hebt daar een goed punt te pakken Wietse.
ik denk dat eenieder die wel eens wat op marktplaats heeft aangeboden dit herkend: Na een hoop gesteggel eindelijk iemand die een redelijk bedrag wil betalen. Je mailt hem/haar en hoort vervolgens niks meer. Inmiddels staat de advertentie alweer 5 bladzijden verderop en is er geen hond meer die er naar kijkt. Zet je de advertentie weer bovenaan krijg je dit:' heb je hem weer met zn rommel- niemand wil het zeker hebben' ...

Of van die mensen die overal maar op bieden maar eigenlijk helemaal niet geinteresseerd zijn in kopen of überhaupt niet eens het geld hebben!

beetje jammer :(

JvD.
29 november 2005, 09:08
is het nou een fender?

Raytheman
29 november 2005, 09:21
nee :D

JvD.
29 november 2005, 09:42
moeten we dat niet misschien even zeggen ?

wietse
29 november 2005, 09:57
Je hebt daar een goed punt te pakken Wietse.
ik denk dat eenieder die wel eens wat op marktplaats heeft aangeboden dit herkend: Na een hoop gesteggel eindelijk iemand die een redelijk bedrag wil betalen. Je mailt hem/haar en hoort vervolgens niks meer. Inmiddels staat de advertentie alweer 5 bladzijden verderop en is er geen hond meer die er naar kijkt. Zet je de advertentie weer bovenaan krijg je dit:' heb je hem weer met zn rommel- niemand wil het zeker hebben' ...

Of van die mensen die overal maar op bieden maar eigenlijk helemaal niet geinteresseerd zijn in kopen of überhaupt niet eens het geld hebben!

beetje jammer :(

daarom reageer ik eigenlijk alleen maar op bieders die bieden en je ook nog mailen . (als ze tenminste niet bij iets van 150 euro, 50 euro bieden en je mailen wanneer kan ik hem op komen halen)
die zijn tenminste serieus en reageren eigenlijk altijd van die anonieme bieders weet je dat nooit.

Lucluc
29 november 2005, 10:50
Hoe kan je zien dat het geen echte Fender is? Het lijkt mij best kunnen, op de lak na, die is later aangebracht. Gezien het logo zou het ook een 1969 kunnen zijn. Dan is ie toch wel wat geld waard!

BassAgent
29 november 2005, 10:57
Raytheman heeft al prima duidelijk gemaakt waarom dit geen fender kan zijn en het klopt helemaal. De body klopt niet, de schroeven niet en de slagplaat ook niet.

Opligtâh!

taylor
29 november 2005, 11:46
de body contouren klopen idd niet met eind 60 of begin 70.

hij heeft geen skunkstripe op de hals maar wel weer 2 gaatjes voor snaargeleiders(wat weer in de 70e jaren kwam)?

hij laat veder ook geen details zien bv pick-ups,neck date's etc zou wel een japanse kopie strat zijn misschien een oude tokai of zo weet niet.

maarja met vintage weet je het nooit het denken in absoluten helpt ook niet je weet nooit precies wat er allemaal gemaakt is dus het zou ook kunnen dat wel een echte is al heb ik heel veel twijfels maar van alleen pictures kun je dat eigenlijk niet zeggen.zonder details dan.

Nicci
29 november 2005, 11:57
Je hebt daar een goed punt te pakken Wietse.
ik denk dat eenieder die wel eens wat op marktplaats heeft aangeboden dit herkend: Na een hoop gesteggel eindelijk iemand die een redelijk bedrag wil betalen. Je mailt hem/haar en hoort vervolgens niks meer. Inmiddels staat de advertentie alweer 5 bladzijden verderop en is er geen hond meer die er naar kijkt. Zet je de advertentie weer bovenaan krijg je dit:' heb je hem weer met zn rommel- niemand wil het zeker hebben' ...

Of van die mensen die overal maar op bieden maar eigenlijk helemaal niet geinteresseerd zijn in kopen of überhaupt niet eens het geld hebben!

beetje jammer :(

meestal schakel ik die 'bied-functie' uit. bieden is inderdaad te vrijblijvend.

BartL
29 november 2005, 12:05
Opligtâh!
De verkoper beweert nergens dat het originele authentieke een Fender is...

Nicci
29 november 2005, 12:16
sterker nog: hij vraagt maar €199,-. dan kan je moeilijk iemand van oplichterij betichten.

taylor
29 november 2005, 12:33
ja, maar dat doen ze wel vaker om er onder uit te komen dat je moet betalen voor de advertentie.

ik heb is een keer jaren 70 tuners van gibson aangeboden is door de lui van markplaats er af gehaalt.is veel meer waard dan 200 dus betalen :lol:

BartL
29 november 2005, 12:38
...als er hoger wordt geboden, wordt de ad toch ook verwijderd? :???:

Dirk W
29 november 2005, 13:01
ja klopt

Nicci
29 november 2005, 13:04
ik heb weleens een discussie via de advertentietekst gevoerd met Marktplaats (over een koch loadbox). zij vonden dat hij meer waard was dan €200 en ik dacht van niet . . . zij hebben hem zeker 3 keer weggehaald, voordat ze eindelijk geloofden dat dat ding waarschijnlijk geen €200 ging opleveren.
:D

piezo
29 november 2005, 13:11
Misschien dat de eigenaar gewoon een indicatie wil hebben van wat het ding waard is.

En voor wat betreft het niet kloppen van sommige details, juist begin70's veranderde er nogal wat in de productie, zoals andere freesmachines en materiaalleveranciers. Ik zou in ieder geval niets durven zeggen over de echtheid op basis van foto's.

taylor
29 november 2005, 13:23
je ziet het wel vaker hoor met vintage spul gewoon 199 euro ,hij is volgens mij gewoon vergeten de bieding uit te zetten je kunt dan wel altijd mailen vandaar.

die lui van marktplaats hebben toch geen enkel idee maar da's ook wel logisch.

nielsduursma
29 november 2005, 14:00
gewoon die gast mailen en zeggen:

"ah joh, die ander nemen je in de maling. Hij is niet meer dan 250 waard, ik wil hem wel overnemen voor 300, is wel zo eerlijk. Ik kom hem morgen ophalen, en die andere gasten dus NIET geloven hè"

dan met dikke winst doorverkopen :-D :razz:

bram123
29 november 2005, 14:04
ja man goed idee zeg!



:roll:

Antoon
30 november 2005, 00:21
De hals lijkt me inderdaad midden 1970 tot midden 1971 zover ik het kan beoordelen:

geen groot "with synchronized tremolo" logo, 4 pnt, geen skunk stripe, rio palisander toets etc. Het zou ook nog een voor die tijd extreem zeldzame non-tremolo hals kunnen zijn. Dat het hier om een nep-fender hals zou gaan lijkt mij niet waarschijnlijk. Je ziet toch het soort slijtage op de toets dat na zeer veel spelen ontstaat.

Er hoort een "F" halsplaatje op te zitten, klopt dus niet. Ik heb dit soort groen ook nooit op een 1970 Strat gezien en eerdere "surf", "foam" en "teal green" exemplaren zien er vaak geliger uit. De brug is een gegoten exemplaar uit een stuk dat pas laat 1971 geintroduceerd werd. Zou misschien net kunnen?

Interessant geval dit, helemaal jofel is het in ieder geval niet. Advertentie is waarschijnlijk een geintje..

amon
30 november 2005, 00:53
Komt bij dat Fender in de vroegere jaren de slagplaten toch bevestigde met 8 schroefjes ipv 10, of zit ik er nou naast? :-?

ieme
30 november 2005, 01:07
Komt bij dat Fender in de vroegere jaren de slagplaten toch bevestigde met 8 schroefjes ipv 10, of zit ik er nou naast? :-?

8 of 11 was het toch?

taylor
30 november 2005, 11:21
8 was tot 59 daarna is het altijd 11 geweest op standaard strat dus da's hier niet van toepassing.