PDA

View Full Version : LTD Viper geupdate



robert-gitarist
28 november 2005, 22:38
Hallo mensen :)
Zoals een aantal van jullie wel weten heb ik tijdje geleden een LTD Viper50 aangeschaft.Viper 50 is de goedkoopste uit de serie maar zeker geen slechte gitaar.De elementen die erin zitten zijn LH-100 elementen van ESP.Opzich klinken ze zeker niet fout.Maar toch ik zweer bij EMG's :D
Nou heb ik vande week een EMG Zakk Wylde setje overgenomen van iemand en heb deze er zaterdagmiddag ingezet met een kennis...
Hele mik mak aan elektronica eruit en de actieve elektronica er weer in...batarij weg gewerkt bij de potmeters(heb de batarij wel afgeschermd met schuimspul dat ook in flightcases zit).
Ziet er echt stukken beter uit zo die dichte elementen.Om een beeld tegen hoe ie erui nu uitziet:

http://www.espguitars.com/images/guitars/viper400_blk.jpg

De body ziet er exact uit zoals die van mij..alleen de hals niet(heb geen binding en heb Dots. ipv vlaggetjes).
En het geluid? 1 woord: MONSTERLIJK!!!!!...ik heb hem nu in Drop B staan en het klinkt echt geweldig..In de brug zit een EMG 81 en neck een EMG 85...die laatste klinkt clean lekker vol en best warm nog wel vind ik.Volgende stap om hem iets te customizen,is andere tuners..die er nu opzitten zijn okee...blijft wel aardig op stemming enzo maar toch vind locking tuners van Sperzel toch iets fijner :) dus die gaan we binnekort eens bestellen in het zwart..En zo kun je toch heel fijn en prettig gitaarje van z'n Viper 50 maken :D
Echt dé combi voor mij: Viper 50 met EMG's en een dikke Randall 8-) 8-) 8-)

Squier4ever
29 november 2005, 09:35
nais nais heb je ook pics van je eigen viper?

Bins
29 november 2005, 11:23
Probeer de 85 eens in de brug. Zo zit ie ook in de viper400 en dat klinkt niet verkeerd hoor. Of was het een bewuste keuze om de 81 in de brug te doen?

JesseBeau
29 november 2005, 12:46
Probeer de 85 eens in de brug. Zo zit ie ook in de viper400 en dat klinkt niet verkeerd hoor. Of was het een bewuste keuze om de 81 in de brug te doen?

Kan jij mij het grote verschil vertellen tussen deze twee elementen? Ik lees vaak dat er een 81 in de brugpositie zit. Wat veranderd er aan het geluid als er een 85 in de brugpositie word geplaatst?