PDA

View Full Version : Boeken



Oviv
29 september 2002, 12:29
Ik ben op zoek naar boeken die gaan over gitaren, gitaarspelen. Mijn voorkeur gaat uit naar nieuwe boeken. Nou weet ik uiteraard dat ik in diverse gitaarzaken boeken kan kopen. Maar er zijn altijd boeken die je niet overal aantreft en daarom zo interresant zijn.

Als jullie boeken weten hou ik me aanbevolen. Het liefst zo compleet mogelijk; titel en schrijver en eventueel isbn nummer. Geef als het niet te veel moeite is ook een korte omschrijving van het boek.

Bvd thanks.

Dionyios
29 september 2002, 13:16
Titel: De Gitaar
Auteur: Ralph Denyer
ISBN: 902300826X

Geschiedenis van de gitaar (alle soorten), 20 (ofzoiets) beschrijvingen van vernieuwende gitaristen, uitleg techniek, uitleg theorie, enz.

Leuk boek!

Luca P
29 september 2002, 21:41
Ga naar http://www.jklutherie.com
Vooral de boeken van George Gruhn & Walter Carter zijn om te kwijlen.

Kitaarhiero
30 september 2002, 16:35
er is ook nog een serie van kleine boekjes over instrumenten "handige tips voor..."(elektrische- en akoestische gitaar, basgitaar, piano, blaasinstrumenten).

best wel goede boekjes. te koop bij de betere boekhandels (de ark enzo)

Harry
30 september 2002, 16:43
bedoel je 'Tipboek voor....' ?

StoneCourt
22 oktober 2002, 09:16
Fretboard Logistics (delen 1 en 2 gecombineerd) van Bill Edwards is een prima boek. In Nederland nog nooit in een winkel gezien, maar wel via internet te bestellen (bijvoorbeeld via Amazon).

plukker
31 oktober 2002, 17:11
Probeer bol.com eens, engelse boeken, trefwoord guitar. Je slaat er stijl van achterover (of trefwoord fender, marshall, gibson etc) Ben je gibson fanaat zoals ik bestel dan beauty of the burst. Het kost wel wat, maar mijn god, wat een kwijlfotos van al die 59-er les pauls.

sweet
5 november 2002, 14:24
Ja, of ga ff naar de bieb ...