PDA

View Full Version : jcm 800 zo bruut ?



EpiCenturiesAWAy
28 november 2005, 21:55
Hallo, ik heb een net een clipje bekeken story of the year : http://www.maverick.com/storyoftheyear/site/wake_video.html
Segement 5. Die gast speelt daar op een JCM 800. Nou heb ik die ook, maar zo'n sound krijg ik daar toch wel niet uit! Iemand een idee ?
Boss SD-1 ??

Thijssie
28 november 2005, 23:10
Hallo, ik heb een net een clipje bekeken story of the year : http://www.maverick.com/storyoftheyear/site/wake_video.html
Segement 5. Die gast speelt daar op een JCM 800. Nou heb ik die ook, maar zo'n sound krijg ik daar toch wel niet uit! Iemand een idee ?
Boss SD-1 ??

Hmmmm, zo'n geluid krijg ik toch wel uit mijn jmp 2203. Gewoon een goede gitaar met elementen met een beetje hoge output en een boss-overdrive of als je iets meer te besteden hebt een mxr zw44, dan moet dat wel lukken hoor....

robert-gitarist
28 november 2005, 23:18
Hallo, ik heb een net een clipje bekeken story of the year : http://www.maverick.com/storyoftheyear/site/wake_video.html
Segement 5. Die gast speelt daar op een JCM 800. Nou heb ik die ook, maar zo'n sound krijg ik daar toch wel niet uit! Iemand een idee ?
Boss SD-1 ??

Hmmmm, zo'n geluid krijg ik toch wel uit mijn jmp 2203. Gewoon een goede gitaar met elementen met een beetje hoge output en een boss-overdrive of als je iets meer te besteden hebt een mxr zw44, dan moet dat wel lukken hoor....

Hmm heb beide..ik ga morgen eens proberen..
Ik probeer het met me LTD Viper..me EMG elementen erin...lijkt mij wel goed genoeg..en heb beide,de Super Overdrive van Boss en die Wylde overdrive van MXR ;)

RedBuell
28 november 2005, 23:51
Klinkt goed zo nu en dan wat Slayer invloeden zo te horen, lekker geluidje ook.

Dude
29 november 2005, 01:27
vette shit hoor, denk dat je dat geluid toch echt wel kan krijgen met een degelijke distortion en wellicht wat omlaag gestemd ??

jorrit
29 november 2005, 09:37
tis volgens mij geen marshall, je ziet er wel een maar als je in clip 3 (dacht ik) kijkt die je een bogner er onder staat waar wel de lampjes branden... in de laatste seconden van deze clip (5) zie je ook de bognerlampjes branden..

jw009
29 november 2005, 10:12
erg vette sound, zou me niet verbazen als het een bogner was

Squier4ever
29 november 2005, 10:17
ja tis idd een bogner

maar der staat ook nog een 5150

EpiCenturiesAWAy
29 november 2005, 16:23
Neenee, tis een jcm :)
Staat in de lijst waamree die gast speelt in de studio!
Geen bogner dertussen hoor! :)
Die andere gebruikt dat wss

Michael AE
30 november 2005, 06:08
Dit klinkt in mijn oren gewoon als een 800 met een boost, hoor. Bogner heeft iig veel meer laag-midden en een 5150 heeft ook niet zo'n middengebied. Microfoontje voor de speaker, beetje kloten met de mic opstelling en je bent er met je 800.

LPplayer
30 november 2005, 10:01
Ja Dave navarro gebruikt toch altijd een JCM 800?

Nu dan mode four maar vroegah wel altijd JCM800

DREAMMACHINE
30 november 2005, 10:04
oh...in z'n peppers tijd en daarna iig jcm900 altijd dacht ik..... :???:

interessander
30 november 2005, 13:38
het is een maxon od808 voor een jcm 800 en een jcm slash:

http://www.maverick.com/storyoftheyear/site/gear.jpg

jw009
30 november 2005, 14:33
hoe heet deze band? DETERMINATION ?

Geronimo
30 november 2005, 17:16
Hallo, ik heb een net een clipje bekeken story of the year : http://www.maverick.com/storyoftheyear/site/wake_video.html
Segement 5. Die gast speelt daar op een JCM 800. Nou heb ik die ook, maar zo'n sound krijg ik daar toch wel niet uit! Iemand een idee ?
Boss SD-1 ??

Misschien heeft ie 'm opgevoerd?
Die Xtc en die 5150 zijn trouwens ook opgevoerde JCM 800's, de 5150 alleen wat meer.

Negative K3 fan
30 november 2005, 20:00
als je het zo bekijkt zijn alle amps wel opgevoerde jcm's...

EpiCenturiesAWAy
30 november 2005, 20:04
:-D

uninc
30 november 2005, 20:10
hoe heet deze band? DETERMINATION ?

De band heet Story Of The Year. De cd die ze aan het opnemen zijn in de video's heet In The Wake Of Determination. Ik vind het soms een beetje TE emo worden, maar verder beukt het wel.

Hoe heet het liedje dat ze in "segment 1" spelen?

Geronimo
30 november 2005, 21:09
als je het zo bekijkt zijn alle amps wel opgevoerde jcm's...

Hoe bekijk ik het dan?

Neals
1 december 2005, 00:18
vette sound, lekker stevig, straks gas :(

jw009
1 december 2005, 11:14
Ik moet ook toegeven dat ik dit een erg vette sound vind, hoewel ik niet zo;n Marshall freak ben, vind ik dit wel blazen

Punt
1 december 2005, 19:59
Het is echt geen Bogner, die klinkt veeeeeuul beter, dikker, vetter, warmer en muzikaler :)

chennie
1 december 2005, 20:18
je vergeet dat dit metalcore is he;) Je hoort minder, minder dikker, minder vetter, minder warmer en minder muzikaler te klinken :D

Punt
1 december 2005, 20:42
je vergeet dat dit metalcore is he;) Je hoort minder, minder dikker, minder vetter, minder warmer en minder muzikaler te klinken :D

oh.... tja dan zal het wel goed zijn he :???:
mare geef mij persoonlijk maar het Bogner geluid :)

Negative K3 fan
1 december 2005, 21:21
als je het zo bekijkt zijn alle amps wel opgevoerde jcm's...

Hoe bekijk ik het dan?

op jouw manier :)

nee maargoed, ik snap het principe dat je al een keer hebt uitgelegd, maar als de 5150 al een opgevoerde marshall is, dan zijn de rectifiers, rivera's, bedrocks, SLO's, uberschals, xtc's dat ook....

Michael AE
2 december 2005, 02:20
Jezus, wat een hoop stom gelul weer in dit topic. Ik heb vanavond weer met mijn JCM800 + TS9 gerepeteerd en dat doet echt niet onder voor mijn Bogners, hoor. Ja, die Bogners zijn 10x zo duur, maar dat was het dan ook wel zo'n beetje. Iemand een Ubershall kopen?

Punt
2 december 2005, 06:40
Jezus, wat een hoop stom gelul weer in dit topic. Ik heb vanavond weer met mijn JCM800 + TS9 gerepeteerd en dat doet echt niet onder voor mijn Bogners, hoor. Ja, die Bogners zijn 10x zo duur, maar dat was het dan ook wel zo'n beetje. Iemand een Ubershall kopen?

Bluffer
Ik berijp niet waarom lui zoals jij altijd meteen een oordeel over de mening van anderen hebben.

Laat me niet lachen een TS9 lol.
Volgens mij mankeert er iets aan je oren of aan je techniek als je bij jou geen verschil hoort tussen een Bogner en een JCM800.

Michael AE
2 december 2005, 07:54
Bluffer
Ik berijp niet waarom lui zoals jij altijd meteen een oordeel over de mening van anderen hebben.

Nou, omdat de meningen van anderen vaak niet op jaren ervaring, maar bullshit op internet gebaseerd zijn. Ik heb Bogners en Marshalls. Veel mensen baseren hun mening op de mening van anderen op het internet, of op wat gefriemel in een muziekzaak, ik baseer hem op ervaringen in bandsituaties.


Laat me niet lachen een TS9 lol.

Wat is er mis met een TS9? Gelukkig niet het meest gebruikte pedaal op aarde ofzo. Duur is niet altijd beter, maar dat weet jij als ervaringsdeskundige natuurlijk ook wel.


Volgens mij mankeert er iets aan je oren of aan je techniek als je bij jou geen verschil hoort tussen een Bogner en een JCM800.

Dat is nogal een gedurft statement, gast. Heb je me ooit horen spelen? Kom maar naar de meeting, dan hebben we het hier nog even over.
Ik heb nu een jaar of wat twee Bogner versterkers en een JCM800, dus de vergelijking is voor mij nogal makkelijk te maken. Dit geld voor jou ook zeker?

srv-man
2 december 2005, 08:42
Hey Michael, laat je niet opnaaien man :wink: Een ieder heeft zijn eigen mening en de kennert weet die van jou op waarde te schatten.

Michael AE
2 december 2005, 08:55
:D

Nee hoor, ik laat me niet zo snel opnaaien. Ik vind het wel geinig om de colafles een beetje flink te schudden, als je begrijpt wat ik bedoel.

pikasso
2 december 2005, 09:22
Ja hoor Michael AE is een patser, een lul die net doet of hij er verstand van heeft.
Alleen zijn opmerkingen over ouderwetse Grolsch-rubbertjes..........

:-D :-D

Scali
2 december 2005, 11:25
Ik kan me wel vinden in wat Michael AE zegt.
Ik ben zelf ook van de overtuiging 'duurder of anders is niet altijd beter'.
Ik neem ook aan dat hij met 'niet onderdoen voor' bedoelt dat ze allebei erg goed klinken, niet dat hij geen verschil hoort.
Ook wel leuk dat iemand het over techniek had, want ik vind zelf namelijk ook dat de techniek meer bepaalt hoe je klinkt, dan je versterker. Dan bedoel ik dus dat je met een goede techniek ook uit relatief simpele versterkers een goed geluid kunt halen.
Andere versterkers zorgen ook een beetje dat je met een andere techniek gaat spelen, omdat ze anders op de dynamiek en finesses in je spel reageren.
Ik zou zelf al lang blij zijn met een JCM800... een Bogner kan ik al helemaal niet betalen. Ik ben door mijn beperkte budget (ik speel zelf al jaren op een Marshall VS230 combo) ook een beetje gedwongen om via m'n spel het maximum uit de versterker te halen, en zo heeft weer een nadeel zijn voordeel ;)

armageddon
2 december 2005, 13:42
Stel ik heb geld over en zou een nieuwe amp kopen. Bijvoorbeeld een Bogner. Na iemand gehoord te hebben die een Bogner plus een Marshall heeft en zegt dat de Marshall +TS9 hetzelfde aankan, zou ik voor de Marshall gaan. Simpel..hou je geld over.
Ervaringsdeskundigen, Michael dus, geloof ik veel eerder dan mensen die niet zeggen waar zij hun kennis over Bogner/Marshall vandaan hebben.

Michael AE
2 december 2005, 13:43
Precies, Scali.

Kijk, ik loop de boel natuurlijk een beetje te fokken. Een Bogner is zijn geld echt wel waard, vooral door het vakmanschap waarmee zo'n versterker in elkaar is gezet. Ik kan mijn Bogners van een trap laten vallen en dan doen ze het nog. (Helaas weet ik dat uit ervaring...) Dat kan ik absoluut niet met mijn JCM800.

Toch vind ik niet dat mijn Bogners beter klinken dan mij JCM800. Anders, maar niet beter of slechter. Het is alleen maar een kwestie van smaak. De een houd van pannekoeken, de ander van patat.

Voor mij is de JCM800 HET geluid. Punt. Wat een ander vind doet mij m'n mening niet herzien.

Nu was mijn punt meer dat er mensen zijn die de prijs van een versterker als klankfactor gaan zien. Zie het Hook-topic. Wat een onzin is dat. Een versterker van 3000 euro klinkt niet per definitie beter dan een versterker van 300 euro.

andy
2 december 2005, 14:39
Jezus, wat een hoop stom gelul weer in dit topic. Ik heb vanavond weer met mijn JCM800 + TS9 gerepeteerd en dat doet echt niet onder voor mijn Bogners, hoor. Ja, die Bogners zijn 10x zo duur, maar dat was het dan ook wel zo'n beetje. Iemand een Ubershall kopen?

Bluffer
Ik berijp niet waarom lui zoals jij altijd meteen een oordeel over de mening van anderen hebben.

Laat me niet lachen een TS9 lol.
Volgens mij mankeert er iets aan je oren of aan je techniek als je bij jou geen verschil hoort tussen een Bogner en een JCM800.

Jij hebt Michael zeker nog nooit horen spelen.
Nee dus, anders had je dit niet opgeschreven.
Ik snap de opmerking van Michael heel goed. Er wordt te veel over amps geluld en de kwaliteiten die het ding heeft.
Er wordt te weinig gepraat over de speltechniek en niet geheel onbelangrijk, te weinig over het goed afstellen van amps.

Geronimo
2 december 2005, 15:15
@Punt: Zo'n XTC is een ripoff van de ouwe 2203 dus dan zullen ze ook wel soortgelijk klinken, dat geloof ik best. Niet zo snel je oordeel vellen dat slaat nergens op.

De XTC heeft wat meer gain dan de 2203 en dus als je voor dat beetje extra een TS9 gebruikt krijg je hetzelfde. Al die ouwe rockers deden dat en er zijn met dat geluid stapels LP's opgenomen denk.

@NegK3
Dat is niet helemaal waar wat je zegt. Die Rivera's bijvoorbeeld zitten heel anders in elkaar. Van de Uberschall heb ik nog nooit een schema gezien dus dat weet ik niet maar dat zou zo maar kunnen. En de Mesa Mark series zijn bijvoorbeeld weer opgevoerde Fenders...

En idd Soldano begon met die jcm800 hotrod en Mesa volgde met z'n Rectifier. Check die schema's maar, precies dezelfde opbouw. Logisch dat ze allemaal soortgelijk klinken!

AART
2 december 2005, 17:28
Hoe zorgen mesa marks eigenlijk voor hun gain, want die gebruiken niet die marshall manier toch?

Punt
2 december 2005, 18:36
:D

Nee hoor, ik laat me niet zo snel opnaaien. Ik vind het wel geinig om de colafles een beetje flink te schudden, als je begrijpt wat ik bedoel.

Mensen die de mening van anderen "stom gelul" noemen hebben gewoon een grote mond en denken dat ze heeeeel wat zijn en geven absoluut niet de indruk bezig te zijn informatie en meningen uit te wisselen maar eerder zichzelf eens lekker belangrijk voor te doen.

Heel fijn dat je Bogners en Marshalls hebt, so what? Geeft je dat het recht om anderen af te zeiken?

Ik speel zo'n 35 jaar op Vox, Marshall, London City (geen reissues) en weet ik wat al niet. Ook Bogner ja, ook zo'n twee jaar (Shiva nu). Als amateur maar wel met met periodes van zo'n 50 optredens per jaar. Geeft dat mij het recht om de mening van anderen af te doen als "Stom gelul" ?

Lezen kun je blijkbaar ook al niet, want niemand had gezegd dat er iets mis is met een JCM800. We hadden het over de sound van de clip. Je kan een JCM800 en een Bogner best slecht laten klinken daarmee zijn het geen slechte amps.

Kortom ik heb niks tegen Marshall, Bogners of wat dan ook.
Ik heb iets tegen mensen met een grote mond die een post beginnen met de aanhef "Jezus, wat een stom gelul".

armageddon
2 december 2005, 20:21
Ik heb iets tegen mensen die, zonder dat ze iemand kennen, deze al meteen beoordelen over z'n techniek of oren. Dat is nog veel erger.

Enfin, ontopic.
Ik hoorde die kerel dus zeggen toen de bassist (geloof ik?) binnenkwam "Those are 10 guitartracks!". Zullen ze 10x gedubbed hebben???

Punt
2 december 2005, 20:34
Ik heb iets tegen mensen die, zonder dat ze iemand kennen, deze al meteen beoordelen over z'n techniek of oren. Dat is nog veel erger.

Ik zei ALS je geen verschil hoort ...

Als ik het goed begrijp mag ik gewoon tegen jouw zeggen dat je stom lult?
Nou ik vindt dat weinig respectvol en doe dat dus niet.

Iemand vertellen dattie stom lult is natuurlijk in jouw opinie helemaal on topic...dat zegt meer over jou dan over mij.

chennie
2 december 2005, 20:50
Hoe zorgen mesa marks eigenlijk voor hun gain, want die gebruiken niet die marshall manier toch?

ik heb er niet zoveel verstand van, maar het is mij verteld ten eerste dus voornamelijk rond 6L6 buizen werken in plaats van de door marshall gebruikte el34. En cascaderen van gain stages, wat gewoon wil zeggen, meerdere op elkaar afgestemde gain stages achter elkaar plakken. Maar of dat laatst nou zo uniek makat, denk het niet.

Ik zal er eens even naar kijken binnenkort, gewoon wat schema;s naast elkaar leggen. =)

armageddon
2 december 2005, 21:03
Ik heb iets tegen mensen die, zonder dat ze iemand kennen, deze al meteen beoordelen over z'n techniek of oren. Dat is nog veel erger.

Ik zei ALS je geen verschil hoort ...

Als ik het goed begrijp mag ik gewoon tegen jouw zeggen dat je stom lult?
Nou ik vindt dat weinig respectvol en doe dat dus niet.

Iemand vertellen dattie stom lult is natuurlijk in jouw opinie helemaal on topic...dat zegt meer over jou dan over mij.

Je mag best tegen me zeggen dat ik stom lul..ik stoor me er niet zo aan. En ik vind zeggen dat iemand stom lult niet ontopic. Ik bedoelde alleen...laten WE ophouden met dit STOMME GELUL en weer ontopic gaan. En hou alsjeblieft op met de hele tijd mensen beledigen, ik hou jou toch ook in je waarde?

chennie
2 december 2005, 21:10
kom op zeg, mensen, mensen:

Less Talk, More Rock

armageddon
2 december 2005, 22:14
Ik vind het trouwens wel een extreem brute sound die ik daar hoor. Sommige nummers die ik hoor doen me erg denken aan Master oF Puppets, maar dan wel goed opgenomen :D
Toch maar eens kijken wat zo'n TS9 kan doen voor mijn buizenbakkie.

Michael AE
3 december 2005, 00:42
Mensen die de mening van anderen "stom gelul" noemen hebben gewoon een grote mond en denken dat ze heeeeel wat zijn en geven absoluut niet de indruk bezig te zijn informatie en meningen uit te wisselen maar eerder zichzelf eens lekker belangrijk voor te doen.

Dude, ik reageerde op deze opmerking:


Het is echt geen Bogner, die klinkt veeeeeuul beter, dikker, vetter, warmer en muzikaler

Dit is blijkbaar jouw manier van informatie geven en meningen uitwisselen. Ik vind zo'n opmerking echt stom gelul.


Heel fijn dat je Bogners en Marshalls hebt, so what? Geeft je dat het recht om anderen af te zeiken?

Ik heb helemaal niemand afgezeken, ik heb alleen gezegd dat ik bepaalde opmerkingen in dit topic, waaronder dat stuk vakwerk van jou, stom gelul vond.


Ik speel zo'n 35 jaar op Vox, Marshall, London City (geen reissues) en weet ik wat al niet. Ook Bogner ja, ook zo'n twee jaar (Shiva nu). Als amateur maar wel met met periodes van zo'n 50 optredens per jaar. Geeft dat mij het recht om de mening van anderen af te doen als "Stom gelul" ?

Dat is helemaal aan jou. Als jij iemands mening stom gelul vind, mag je dat best zeggen. Als ik zeg dat valvestates 10x beter zijn dan Engls, dan krijg ik ook het hele forum over me heen, zo simpel is het. Als je niet tegen een opmerking als die van mij kan, na zulke waanzin te hebben gepost, dan kun je maar beter niet op een forum als dit komen.


Lezen kun je blijkbaar ook al niet, want niemand had gezegd dat er iets mis is met een JCM800. We hadden het over de sound van de clip. Je kan een JCM800 en een Bogner best slecht laten klinken daarmee zijn het geen slechte amps.

Oh, dus jij mag wel zeggen dat ik niet kan lezen, een slecht gehoor heb en geen techniek, maar ik mag niet zeggen dat jij stomme dingen zegt? Je lijkt wel een Nederlandse politicus, wat meten met twee maten betrefd. Lees je eigen opmerking nog even goed door en probeer me maar eens uit te leggen wat je daar dan wel mee bedoelt. "Dit is geen Bogner, want die klinkt veel beter."
:roll:


Kortom ik heb niks tegen Marshall, Bogners of wat dan ook.
Ik heb iets tegen mensen met een grote mond die een post beginnen met de aanhef "Jezus, wat een stom gelul".

Als je iets tegen me hebt, dan moet je dat zeggen. Kom dan niet met opmerkingen als:
Laat me niet lachen een TS9 lol.
Volgens mij mankeert er iets aan je oren of aan je techniek als je bij jou geen verschil hoort tussen een Bogner en een JCM800.

...want dan heb ik het idee met een volwassen kleuter te moeten discussieren, en daar heb ik iets tegen.

andy
3 december 2005, 02:05
Ik kan me wel vinden in wat Michael AE zegt.
Ik ben zelf ook van de overtuiging 'duurder of anders is niet altijd beter'.
Ik neem ook aan dat hij met 'niet onderdoen voor' bedoelt dat ze allebei erg goed klinken, niet dat hij geen verschil hoort.
Ook wel leuk dat iemand het over techniek had, want ik vind zelf namelijk ook dat de techniek meer bepaalt hoe je klinkt, dan je versterker. Dan bedoel ik dus dat je met een goede techniek ook uit relatief simpele versterkers een goed geluid kunt halen.
Andere versterkers zorgen ook een beetje dat je met een andere techniek gaat spelen, omdat ze anders op de dynamiek en finesses in je spel reageren.
Ik zou zelf al lang blij zijn met een JCM800... een Bogner kan ik al helemaal niet betalen. Ik ben door mijn beperkte budget (ik speel zelf al jaren op een Marshall VS230 combo) ook een beetje gedwongen om via m'n spel het maximum uit de versterker te halen, en zo heeft weer een nadeel zijn voordeel ;)

Deze post moet in de herhaling, want die is zo waar.
Daar hebben we het ook een keer over gehad bij een mini meeting in Groningen. Vooral het stuk van andere versterkers verdienen een andere techniek. Ik praat hierbij ook niet over de slaapkamer, maar over live.
Maar het is wel wat je wilt. Michael wil net als ik zoveel mogelijk het orginele geluid uit de amp. Ik bedoel, haal het maximale er uit. En pomp het op. Punt werkt duidelijk (ff soundclips geluisterd) met veel effecten.


En Michael: Je laat je toch opnaaien... :wink:

Michael AE
3 december 2005, 09:20
Hahaha, welnee. :wink:

Punt
3 december 2005, 11:45
Ik wil helemaal niemand opnaaien.
Ik heb ook geen zin in een discussie met iemand die alles wat je zegt zo uitlegt dat het in zijn straatje past. Da's heel makkelijk maar leidt nergens naar.

Samengevat:
Mijn mening is dat een Bogner over het algemeen beter klinkt dan de sound van die clip. So what?
Als iemand het dan nodig vindt dat met een air van veel poeha en hoge zelfdunk stom gelul te noemen en denkt dat hij dat mag doen omdat hij al twee jaar Bogner speelt reageer ik daar op. Ik vind dat namelijk op geen enkel forum thuishoren.

Wat mij betreft: case closed.

Punt
3 december 2005, 12:06
Vooral het stuk van andere versterkers verdienen een andere techniek. Ik praat hierbij ook niet over de slaapkamer, maar over live.
Maar het is wel wat je wilt. Michael wil net als ik zoveel mogelijk het orginele geluid uit de amp. Ik bedoel, haal het maximale er uit. En pomp het op. Punt werkt duidelijk (ff soundclips geluisterd) met veel effecten.


Helemaal mee eens, iedere versterker heeft een iets andere speeltechniek nodig om er alles uit te halen, geldt ook voor gitaren (mijn mening :duck). Een Bogner Shiva is bijvoorbeeld een lastige amp, daar moet je op leren spelen. Dat heb ik al een paar keer gezien wanneer andere gitaristen op mijn Shiva willen spelen. Dat valt dan tegen.

Ik heb mijn hele leven zonder effecten gespeeld (afgezien van zo nu en dan een booster) pas sinds 2 jaar heb ik een pedalboard. Overigens gaat daar ook steeds meer vanaf, inclusief de TS9 :)

Het enige wat ik nog gebruik is een Ibanez Delay en een oud Marshall Bluesbreaker pedaal (geweldig ding kopen als je er een kan vinden, moet het ook top doen op een JCM800 lijkt me) oja en een heel enkele keer bij cleane stukken de Fulltone Deja Vibe.

Ben wel benieuwd waar je die clips van mij met veel effecten hebt gehoord...

Michael AE
3 december 2005, 12:10
Tsja, dat is ook een manier om een discussie te sluiten. Jammer hoor, ik had graag wat argumenten gelezen in plaats van het mij weer betichten van vanalles en nog wat, maar goed. Ik respecteer je mening best, daar gaat het niet om en arrogant ben ik al helemaal niet. Als jij het nodig vind met modder te slingeren in plaats van volwassen te reageren, dan is wat mij betrefd deze discussie ook gesloten.

Punt
3 december 2005, 12:13
Tsja, dat is ook een manier om een discussie te sluiten. Jammer hoor, ik had graag wat argumenten gelezen in plaats van het mij weer betichten van vanalles en nog wat, maar goed. Ik respecteer je mening best, daar gaat het niet om en arrogant ben ik al helemaal niet. Als jij het nodig vind met modder te slingeren in plaats van volwassen te reageren, dan is wat mij betrefd deze discussie ook gesloten.

Ik stel voor dat jij dan nu ook maar ophoud met modder te gooien :)

In deze ene post zeg je:
1. Ik gebruik geen argumenten.
2. Ik beticht jou van alles en nog wat.
3. Ik slinger met modeer.
4. Ik reageer onvolwassen.

Heb je eigenlijk zelf wel door wat voor toon je aanslaat?

Michael AE
3 december 2005, 12:20
Ja hoor, wat ik zeg is veel erger dan iemand betichten van niet kunnen lezen, geen techniek hebben, arrogant te zijn en het hebben van een slecht gehoor.

Punt
3 december 2005, 12:30
Ja hoor, wat ik zeg is veel erger dan iemand betichten van niet kunnen lezen, geen techniek hebben, arrogant te zijn en het hebben van een slecht gehoor.

Dat van die techniek en slecht gehoor was gecombineerd met een ALS.
Ik zei ALS je het niet hoort is er iets aan de hand.
Let op het woord ALS. Ik ga er vanuit dat je het wel hoort.

Dat statement over arrogant, tsja lees je eigen vorige post nog eens maar dan met wat afstand :)

ieme
3 december 2005, 12:38
en arrogant ben ik al helemaal niet

nou........... ;)nee klopt je bent niet arrogant!

Michael AE
3 december 2005, 12:51
Okay, nu snap ik het. Je beticht mij niet van een slecht gehoor en slechte techniek, maar iedereen die het verschil tussen een Bogner en een JCM800 niet hoort. Had ik niet net beweerd dat ik het verschil verwaarloosbaar vind? Ach, laat ook maar. Ik ga even Vader Jacob spelen met mijn inferieure JCM800 en gewldige Bogner Shiva! :-D

Michael AE
3 december 2005, 12:52
en arrogant ben ik al helemaal niet

nou........... ;)nee klopt je bent niet arrogant!

:-D

EpiCenturiesAWAy
3 december 2005, 12:56
Maar eigenlijk was m'n vraag stiekem hoe je zo'n sound kon krijge :P

Michael AE
3 december 2005, 13:04
Nou, niet met een Bogner dus. :razz:

andy
3 december 2005, 13:04
Ben wel benieuwd waar je die clips van mij met veel effecten hebt gehoord...

FF op je side gekeken. Tenminste ik ga er van uit dat jij in die band Jaywalkers speelt.

http://www.jaywalker.nl/Rock%20me%20Baby/Artist%20-%20Track%2001.mp3

Punt
3 december 2005, 13:15
Ben wel benieuwd waar je die clips van mij met veel effecten hebt gehoord...

FF op je side gekeken. Tenminste ik ga er van uit dat jij in die band Jaywalkers speelt.

http://www.jaywalker.nl/Rock%20me%20Baby/Artist%20-%20Track%2001.mp3

Wow hoe wist je dat ? :)
Wat een sound :oops: , toen speelde ik een LP Classic door een Valvestate met ingebouwde chorus (lekker handzaam) en idd nog een wah pedaal ook. Klinkt wel dun nu na 10 jaar:) :cry:

Michael AE
3 december 2005, 13:15
FF op je side gekeken. Tenminste ik ga er van uit dat jij in die band Jaywalkers speelt.

http://www.jaywalker.nl/Rock%20me%20Baby/Artist%20-%20Track%2001.mp3

:lol:

Sorry, hoor, maar hier wordt ik even arrogant van.

andy
3 december 2005, 13:16
Maar eigenlijk was m'n vraag stiekem hoe je zo'n sound kon krijge :P

O ja, dat was de vraag. :-D
Volgens mij beantwoordde ik dat al in dat andere topic, dat nu weg is of zo.
De Marshall zo naturel, rauw mogelijk afstellen. Dat wordt een stevige rocck sound. En dan pas met de effecten (distortion) gaan spelen. Zorg er voor dat de effecten niet als een deken over de sound heen gaan liggen, maar krik het geluid er mee op.

andy
3 december 2005, 13:19
Ben wel benieuwd waar je die clips van mij met veel effecten hebt gehoord...

FF op je side gekeken. Tenminste ik ga er van uit dat jij in die band Jaywalkers speelt.

http://www.jaywalker.nl/Rock%20me%20Baby/Artist%20-%20Track%2001.mp3

Wow hoe wist je dat ? :)
Wat een sound :oops: , toen speelde ik een LP Classic door een Valvestate met ingebouwde chorus (lekker handzaam) en idd nog een wah pedaal ook. Klinkt wel dun nu na 10 jaar:) :cry:

Je site staat gewoon in je profiel joh. :wink:

@Michael: KAPPUH. :D

Michael AE
3 december 2005, 13:20
Je site staat gewoon in je profiel joh. :wink:

@Michael: KAPPUH. :D

Ach joh, was maar een geintje. :D

ieme
3 december 2005, 13:24
Je site staat gewoon in je profiel joh. :wink:

@Michael: KAPPUH. :D

Ach joh, was maar een geintje. :D

vond t wel een goeie ;)

andy
3 december 2005, 13:24
Je site staat gewoon in je profiel joh. :wink:

@Michael: KAPPUH. :D

Ach joh, was maar een geintje. :D

We gaan in Almere wel verder lopen lullen over het 'perfecte' geluid. Inclusief de invloed van handvaten van cabs, kunstof of metalen knoppen op de amp en wel of niet Grolsch rubber voor de gitaarband. Ben benieuwd of er nog invloed is tussen een leren en kunststof band. :wink:

Punt
3 december 2005, 13:26
:lol:

Sorry, hoor, maar hier wordt ik even arrogant van.

Ja je laat het steeds weer opnieuw zien :)

Helemaal mee eens, klinkt voor geen meter. Dat is meer dan 10 jaar gelden, wat deed jij toen?

Live viel het nog wel mee met zo'n valvestate alhoewel ik zo'n sound nu niet meer zou willen.

http://www.jaywalker.nl/Rock%20me%20Baby/Artist%20-%20Track%2007.mp3

Scali
3 december 2005, 13:27
We weten in ieder geval dat de voor- en tegenstanders van de JCM800 erg bruut kunnen zijn ;)

Punt
3 december 2005, 13:29
We weten in ieder geval dat de voor- en tegenstanders van de JCM800 erg bruut kunnen zijn ;)

Nou ik ben anders een grote fan van JCM800 hoor, Top Top Top!

Michael AE
3 december 2005, 16:23
We gaan in Almere wel verder lopen lullen over het 'perfecte' geluid. Inclusief de invloed van handvaten van cabs, kunstof of metalen knoppen op de amp en wel of niet Grolsch rubber voor de gitaarband. Ben benieuwd of er nog invloed is tussen een leren en kunststof band. :wink:

Ik heb net een nieuwe Levi's strap gekocht en ik moet zeggen, dat klinkt een stuk beter dan mijn gewone autoband, hoor. :D

Punt
3 december 2005, 16:32
Ik heb net een nieuwe Levi's strap gekocht en ik moet zeggen, dat klinkt een stuk beter dan mijn gewone autoband, hoor. :D

Deze kilnken veel beter:

http://www.italiastraps.com/

:amp:

Helter Skelter
4 december 2005, 00:20
laat ik de 'discussie' maar weer enigzins op het juiste spoor zetten :wink:

Ik heb zowel een Bogner Shiva (EL-34 non verb) als een Marshall JCM-800 2204 MKII en de gelijkenis is er zeer zeker, de Marshall is alleen iets rauwer dan de Bogner. In feite is de Shiva niets meer dan een hele goede single-channel 800 met een fabuleus goede clean (a la de beste Fender) Dat beide sounds in een stevige compacte 'unit' zitten heeft mij uiteindelijk doen besluiten de Shiva aan te schaffen maar met een goede 800 en b.v. een Dual Showman heb je buiten een hernia in feite hetzelfde. Wat de Bogner en Marshall nog meer gemeen hebben is dat ze om tot leven te komen allebei HARD moeten, het zijn nl. echte 'giggers' amps

btw,

vergelijk de logo's van Bogner en Marshall maar eens...need i say more? :razz:

andy
4 december 2005, 02:40
@Punt. Jij loopt al heel lang mee in de muziek bizz. Dus een vraag. Als ik het goed begrijp heb je over Vox en London City gespeeld. Wat was de reden om over te stappen naar een Valvestate?

@edit, niets cynisch, gewoon nieuwsgierig.
Ik heb heel lang LC gespeeld en toen ik iets anders wilde viel alles me tegen, inclusief de Marshall JCM 800.

Punt
4 december 2005, 15:31
@Punt. Jij loopt al heel lang mee in de muziek bizz. Dus een vraag. Als ik het goed begrijp heb je over Vox en London City gespeeld. Wat was de reden om over te stappen naar een Valvestate?

@edit, niets cynisch, gewoon nieuwsgierig.
Ik heb heel lang LC gespeeld en toen ik iets anders wilde viel alles me tegen, inclusief de Marshall JCM 800.

Ik heb inderdaad jaren op VOX AC30 en 100 watt LC gespeeld.
Geweldige amps, alleen hadden we dat toen niet door :)
Na een periode zonder band kwam er een reunie concert en naar aanleiding daarvan kwamen er wat meer optredens. Ik heb toen de Valvestate gekocht omdattie "goedkoop", veelzijdig en handzaam was.
Toen er meer optredens kwamen ben ik weer overgestapt op volledig buizen en heb de LP Classic verruild voor een Historic.

Hubrecht
5 december 2005, 01:08
Story Of The Year, superband, recentelijk nog live gezien in Duitsland, hele vette gitaarsound ook live, inderdaad Marshall, wel heel erg veel gain maar ze kwamen er prima mee weg..
Ik speel zelf Soldano Hot Rod, maar het lijkt me wel wat om een JCM 800 als backup amp te hebben of bijv tegelijk te gebruiken...met welke series hebben mensen hier allemaal ervaring? Natuurlijk is het een kwestie van allemaal proberen om voor jezelf een keuze te maken maar ben nu al gewoon benieuwd naar wat jullie vinden...