PDA

View Full Version : Antizweet snaren? Snaren met Coating?



deeltje
28 november 2005, 20:25
Beste mensen,

Ik speel op het moment met D'adario 010 snaartjes, maar heb meestal na een week of 2 al last van corrosie. Dit mede door het feit dat ik enorme zweetpoten heb. Ook hebben mijn snaren altijd enorm last van huidschilfers omdat mijn huid kennelijk makkelijk loslaat .....

Nou zag ik bij toeval een stukje over Elixir snaren die beschikken over een zogenaamde 'polymeer coating', wat er voor zou moeten zorgen dat je snaren schoon blijven.

http://www.vintagetclub.nl/index.html?row2col2=snaren.html


Je kan je toch afvragen of er niks te doen is tegen die klank dodende prut die zich in de minuscule ruimtes tussen de metaaldraden nestelt. Dat deden ook de noeste ridders tegen snaarsmurrie bij Elixir Strings.
Ze namen er proefbuis en bunzenbrander bij en begonnen te experimenteren. Vele jamsessies en liters koffie later, kwamen ze tot een deklaagje dat de snaar beschermt tegen vuil en tegelijk de geluidskwaliteit intact laat. Die ultradunne polymeer coating raakt enkel de bovenkant van de omwinding, zodat het contact tussen de metalen draden onderling optimaal blijft en er niets verandert aan de klank. Weg met de viezigheid, die glijdt er gewoon af!


Nou vroeg ik me af, heeft iemand hier ervaring mee? of is het een Telsell verhaal?!?!

Alvast bedankt voor jullie reacties!