PDA

View Full Version : richwood tele??



nielsduursma
28 november 2005, 20:09
richwood telecasters, veel goede dingen over gehoord, en aangezien ik de laatste tijd erg gesharmeerd ben van de klank van tele's dacht ik er mischien eentje aan te schaffen.
http://www2.correct.com/artimages/5/e/1f.jpg

alleen heb ik nog 1 vraagje, ik heb een ibanez artist uit 1981 over deze gitaar ben ik erg tevreden, en ik zou de richwood dan voor de afwisseling kopen.
http://www.oaktreeent.com/web_photos/guitars_Electric/1981_Ibanez_AR-100_Artist_Guitar_T.W._collage.jpg

de vraag: zal ik in een diep gat vallen, kwalitatief, ik heb mensen gehoord die de richwoods beter vinden dan de fenders...

doen of niet doen, ik ben mischien na een jaar weer uitgekeken op de tele :roll:

schizo910
28 november 2005, 20:26
Als je nu al denkt dat je er misschien op uitgekeken bent binnen een jaar, waarom dan er überhaupt aan beginnen?

nielsduursma
28 november 2005, 20:30
Als je nu al denkt dat je er misschien op uitgekeken bent binnen een jaar, waarom dan er überhaupt aan beginnen?
omdat ik zeg mischien, ik wil gewoon een tele, en als ik na een jaar zeg: ik ben weg van tele's koop ik wel een amerikaanse fender ofzoiets.

Utreg
28 november 2005, 20:31
persoonlijk vind ik Ibanez toch wel iets beter dan Richwood :roll:

nopster
28 november 2005, 20:31
Aan een gitaar van 100 euro kun je toch niet gekloot zijn...

schizo910
28 november 2005, 20:32
Als je nu al denkt dat je er misschien op uitgekeken bent binnen een jaar, waarom dan er überhaupt aan beginnen?
omdat ik zeg mischien, ik wil gewoon een tele, en als ik na een jaar zeg: ik ben weg van tele's koop ik wel een amerikaanse fender ofzoiets.

aha, duidelijk... tsja, ik heb geen ervaring met Richwood Tele's. Ik heb wel eens op Richwood Strats gespeeld maar ik denk dat ik verwend ben. Mijn ding is het niet, je krijgt echt wel kwaliteit voor het geld, maar vergelijken met Fenders gaat me toch echt veel te ver...

Dirtypool
28 november 2005, 20:42
Die Artist nooit weg doen, zijn erg goede gitaren.
Ik heb in 1990 1 ingeruild op een andere gitaar en heb daar nog steeds spijt van.

nielsduursma
28 november 2005, 20:46
Die Artist nooit weg doen, zijn erg goede gitaren.
Ik heb in 1990 1 ingeruild op een andere gitaar en heb daar nog steeds spijt van.

was ik ook nooit van plan hoor, ik heb trouwens een heel verhaal erachter, maar dat komt er op neer dat hij eerst linkshandig was toen rechtshandig en heel veel heeft meegemaakt :wink:

een gitaar met heel veel emotionele waarde dus.

butters
28 november 2005, 20:58
die richwood die je gepost hebt zou ik niet nemen. die uit de vintage serie (met gouden logo) zijn veel beter.

die artists zijn heel goed (heb er ook zo eentje) :lol:

JCG
28 november 2005, 23:05
sorry dat ik die topic semi kaap :oops:

Maar ik kreeg vandaag een Correct folder, daar stond ongeveer dezelfde gitaar in. Alleen modelno: TEASER RE42 NT, voor 69 euro

En aangezien ik gitaar wil leren spelen, maar niet teveel geld heb leek me dit wel een mooie gitaar. Maar weet iemand of het een beetje gitaar is of is die alleen bruikbaar als brandhout?

grayfink
28 november 2005, 23:49
Tja, voor 69€ ben je niet gauw bekocht. Maar de serie met goudkleurig logo is ongetwijfeld beter. Die heb ik zelf, en die is nu erg goed, met nieuwe elementen. Maar de (microfonische) elementen moesten daarvoor wel vervangen worden. Lijkt me niet waarschijnlijk dat die goedkope serie betere elementen heeft.
Aan de andere kant, bij huiskamervolume is dat natuurlijk geen issue.

Dirk_Hendrik
28 november 2005, 23:49
Ik ga voor het brandhout met pisbakkenstaal. Serieus. Voor zo weinig geld kun je niet verwachten dat er ook maar minimale kritische controle op de gebruikte materialen kan worden gedaan.

Walternativo
29 november 2005, 09:35
dudes kan je niet veel bter een London City Comet kopen?

nielsduursma
29 november 2005, 11:46
sorry dat ik die topic semi kaap :oops:

Maar ik kreeg vandaag een Correct folder, daar stond ongeveer dezelfde gitaar in. Alleen modelno: TEASER RE42 NT, voor 69 euro

En aangezien ik gitaar wil leren spelen, maar niet teveel geld heb leek me dit wel een mooie gitaar. Maar weet iemand of het een beetje gitaar is of is die alleen bruikbaar als brandhout?

dat is de prijs ex btw, naar de kleine letters kijken, hij kost iets van 89 euro :wink:

en ik denk dat ik nog maar even door ga sparen voor een fender mex. tele :)

nielsduursma
29 november 2005, 11:46
sorry dat ik die topic semi kaap :oops:

Maar ik kreeg vandaag een Correct folder, daar stond ongeveer dezelfde gitaar in. Alleen modelno: TEASER RE42 NT, voor 69 euro

En aangezien ik gitaar wil leren spelen, maar niet teveel geld heb leek me dit wel een mooie gitaar. Maar weet iemand of het een beetje gitaar is of is die alleen bruikbaar als brandhout?

dat is de prijs ex btw, naar de kleine letters kijken, hij kost iets van 89 euro :wink:

en ik denk dat ik nog maar even door ga sparen voor een fender mex. tele :)

nielsduursma
29 november 2005, 11:47
sorry dat ik die topic semi kaap :oops:

Maar ik kreeg vandaag een Correct folder, daar stond ongeveer dezelfde gitaar in. Alleen modelno: TEASER RE42 NT, voor 69 euro

En aangezien ik gitaar wil leren spelen, maar niet teveel geld heb leek me dit wel een mooie gitaar. Maar weet iemand of het een beetje gitaar is of is die alleen bruikbaar als brandhout?

dat is de prijs ex btw, naar de kleine letters kijken, hij kost iets van 89 euro :wink:

en ik denk dat ik nog maar even door ga sparen voor een fender mex. tele :)

nielsduursma
29 november 2005, 11:47
sorry dat ik die topic semi kaap :oops:

Maar ik kreeg vandaag een Correct folder, daar stond ongeveer dezelfde gitaar in. Alleen modelno: TEASER RE42 NT, voor 69 euro

En aangezien ik gitaar wil leren spelen, maar niet teveel geld heb leek me dit wel een mooie gitaar. Maar weet iemand of het een beetje gitaar is of is die alleen bruikbaar als brandhout?

dat is de prijs ex btw, naar de kleine letters kijken, hij kost iets van 89 euro :wink:

en ik denk dat ik nog maar even door ga sparen voor een fender mex. tele :)

JCG
29 november 2005, 15:22
dat is de prijs ex btw, naar de kleine letters kijken, hij kost iets van 89 euro :wink:

en ik denk dat ik nog maar even door ga sparen voor een fender mex. tele :)

JAAHAA nu weet ik het wel hoor :wink:

nielsduursma
29 november 2005, 15:34
dat is de prijs ex btw, naar de kleine letters kijken, hij kost iets van 89 euro :wink:

en ik denk dat ik nog maar even door ga sparen voor een fender mex. tele :)

JAAHAA nu weet ik het wel hoor :wink:

raaaaaar forum, ik had 3 van de overige posts verwijderd, toen was heel dit topic weg :???: :evil:

Nielsje
29 november 2005, 15:35
welkom :razz:

nielsduursma
29 november 2005, 15:54
welkom :razz:
nu snap ik hoe sommige hier aan de 3000 berichten komen :wink:

olaf reijnders
29 november 2005, 16:49
Tja, het wordt tijd dat die moddereters hier de software updaten. Op de basgitaarforum is er nooit problemen met dit soort gekut. :roll:

Javaca
29 november 2005, 17:04
Tja, het wordt tijd dat die moddereters hier de software updaten. Op de basgitaarforum is er nooit problemen met dit soort gekut. :roll:

De moddereters kunnen dat niet. Dat kan alleen de Administrator.

Over de richwood:
Richwood vintage serie zijn lekkere gitaren.

London city comet is nog beter.

Stratman70
29 november 2005, 19:28
De RW tele is wel aardig, zeker voor zijn prijs, maar kan nooit vergeleken worden met een Fender. No way!

Walternativo
29 november 2005, 19:52
let op wat javasca zegt en ik op de vorige pagina ook al zei:


GA NAAR LONDON CITY COMETS KIJKEN.

renier
29 november 2005, 19:53
de vraag: zal ik in een diep gat vallen, kwalitatief, ik heb mensen gehoord die de richwoods beter vinden dan de fenders...

doen of niet doen, ik ben mischien na een jaar weer uitgekeken op de tele :roll:

dude, kom op. 99,9 % van die lui die roepen dat richwood beter is dan fender zijn 14 jarige jochies met een park versterker, 2 ibanez soundtank pedaaltjes en 3 maanden ervaring die nog nooit van hun leven een gitaar van meer dan 300 euro vastgehad hebben.

het is een feit dat er tegenwoordig voor weinig geld best aardige gitaren gemaakt worden, maar de aloude regel blijft gelden: if it sounds to good to be true, it probably is. een gitaar van 150 euro is niet beter dan een gitaar van 800 euro. klaar, einde verhaal.

ik heb zelf een epi les paul (450 euro) met 2 x SD elementen (160 euro) en dat is een prima gitaar. maar als je hem naast een echte gibson zet, is het geen moeilijke keuze.

ik heb ook een squier 51. leuk gitaartje voor het geld, ik gebruik hem voor uitstapjes naar dubieuze gelegenheden, maar het is natuurlijk geen fender.


laat je niet gek maken. als je echte kwaliteit wil, moet je niet onder de 400 euro gaan zoeken.

renier
29 november 2005, 19:58
de vraag: zal ik in een diep gat vallen, kwalitatief, ik heb mensen gehoord die de richwoods beter vinden dan de fenders...

doen of niet doen, ik ben mischien na een jaar weer uitgekeken op de tele :roll:

dude, kom op. 99,9 % van die lui die roepen dat richwood beter is dan fender zijn 14 jarige jochies met een park versterker, 2 ibanez soundtank pedaaltjes en 3 maanden ervaring die nog nooit van hun leven een gitaar van meer dan 300 euro vastgehad hebben.

het is een feit dat er tegenwoordig voor weinig geld best aardige gitaren gemaakt worden, maar de aloude regel blijft gelden: if it sounds to good to be true, it probably is. een gitaar van 150 euro is niet beter dan een gitaar van 800 euro. klaar, einde verhaal.

ik heb zelf een epi les paul (450 euro) met 2 x SD elementen (160 euro) en dat is een prima gitaar. maar als je hem naast een echte gibson zet, is het geen moeilijke keuze.

ik heb ook een squier 51. leuk gitaartje voor het geld, ik gebruik hem voor uitstapjes naar dubieuze gelegenheden, maar het is natuurlijk geen fender.


laat je niet gek maken. als je echte kwaliteit wil, moet je niet onder de 400 euro gaan zoeken.

JCG
29 november 2005, 20:03
dat is de prijs ex btw, naar de kleine letters kijken, hij kost iets van 89 euro :wink:

en ik denk dat ik nog maar even door ga sparen voor een fender mex. tele :)

JAAHAA nu weet ik het wel hoor :wink:

raaaaaar forum, ik had 3 van de overige posts verwijderd, toen was heel dit topic weg :???: :evil:

He, maar ik zie dat je ook uit gouda komt, zat je toevallig ook op goudse waarden heemskerkstraat?

nielsduursma
29 november 2005, 20:09
dat is de prijs ex btw, naar de kleine letters kijken, hij kost iets van 89 euro :wink:

en ik denk dat ik nog maar even door ga sparen voor een fender mex. tele :)

JAAHAA nu weet ik het wel hoor :wink:

raaaaaar forum, ik had 3 van de overige posts verwijderd, toen was heel dit topic weg :???: :evil:

He, maar ik zie dat je ook uit gouda komt, zat je toevallig ook op goudse waarden heemskerkstraat?

nee, antonius.

@renier: kijk daar heb ik nou wat aan, ik heb nu besloten om m'n geld wel wat langer vast te houden voor een fender mex tele.

nielsduursma
29 november 2005, 20:10
dat is de prijs ex btw, naar de kleine letters kijken, hij kost iets van 89 euro :wink:

en ik denk dat ik nog maar even door ga sparen voor een fender mex. tele :)

JAAHAA nu weet ik het wel hoor :wink:

raaaaaar forum, ik had 3 van de overige posts verwijderd, toen was heel dit topic weg :???: :evil:

He, maar ik zie dat je ook uit gouda komt, zat je toevallig ook op goudse waarden heemskerkstraat?

nee, antonius.

@renier: kijk daar heb ik nou wat aan, ik heb nu besloten om m'n geld wel wat langer vast te houden voor een fender mex tele.

grayfink
29 november 2005, 20:12
Dan wel de classic Mex tele nemen!

nielsduursma
29 november 2005, 20:14
Dan wel de classic Mex tele nemen!
want...

extra uitleg over tele's (mex) graag?? of een link naar goede site daarvoor.

frekie
29 november 2005, 20:27
Daar gaan we weer :-D
RW tele/strat kan leuk speelgoed zijn, vintage serie kopen, goed uitproberen, de beste uitzoeken. Helaas zijn de pickups vaak microphonisch. Tip: GFS van guitarfetish op ebay.com. RW Tele heeft de snaren aan het bakje vast ipv door de body. LC heb ik geen ervaring mee, schijnt erg goed te zijn, is iets duurder 250 euri maar als de pickups goed zijn spaar je die weer uit. Vintage 2dehands en toch leuk: Tokai, Fernandes, Fenix(gehad, leuk vor het geld). Stapje duurder: MIM Fender(heb ik gehad, degelijk ding maar zo dood als een pier). Weer wat duurder: USA Fender.
Tele achtig maar net FF anders: mijn Samick, zie:
http://members.home.nl/fmunniksma/RW/Samick.htm
Massief essen body, loodzwaar en degelijk, vette tele sound op de brug. De mijne is dus niet te koop maar je ziet ze af en toe voor weinig.
I.i.g. NIET die Ibanez verkopen!! Is nu al verzamelbaar.

grayfink
29 november 2005, 20:36
De classics hebben beter hout, zijn beter afgewerkt en hebben vooral betere elementen. Ze zijn dan ook duurder.
Zelf heb ik nu o.a. een Richwood Vintage tele. Die elementen klonken redelijk, maar waren microfonisch. Zitten nu GFS " 'Lil puncher" in.
Nu is het een prima gitaar, al is het geen echte teleklank meer.
Die Ibanez moet je vacuum verpakken en heeeel voorzichtig wegzetten.

grayfink
29 november 2005, 20:36
Dubbel ( :evil: Kutforum)