PDA

View Full Version : snaren



timbo
28 november 2005, 19:40
een vriend van me wil nieuwe snaren kopen voor zijn bas maar hij zit te twijfelen tussen hartke snaren en d addrio welkezijn de beste?

olaf reijnders
28 november 2005, 19:49
Waarom een dubbelpost?

Ik gebruik D'addario's op m'n Jazz Bass en daar ben ik zeer tevreden mee. Op m'n fretless zitten GHS Gary Willis sig. 5 snarig.
Hartke heb ik geen ervaring mee.

sickpunk
28 november 2005, 23:10
hartke is niet echt geweldig, braken vrij snel.... maar d'adarios braken ook snel bij mij enige snaren die niet breken zijn warwick red labels, en zijn nog cheap ook... 12 euro ofzo

Wilbert
28 november 2005, 23:26
Snaren zijn heel persoonlijk. De meeste mensen vinden Hartke gewoon klote, maar ze kosten geen drol, en als je je snaren niet heel belangrijk vindt voor je geluid ben je er redelijk goed mee af (zelf nooit geprobeerd, maar ik praat maar wat mensen na).

d' Addario heb ik zelf wel ervaring mee en vind ik wel lekker. Sommige mensen houden juist van het wollige van oude dooie d' Addario's en doen daar dan ook weer erg lang mee.

Zelf heb ik DR's (Fat Beams) en daar ben ik erg over te spreken.

Enige nuttige tip is: gewoon uitproberen.

Anavrin
28 november 2005, 23:56
precies, gewoon proberen...

Ik speel zelf op Fender 85-105 superbass snaren, en ik ben daar zeer tevreden over. Kosten maar 21 euro per 4, dus dat valt ook best mee, en ze breken niet snel.

Wilbert
29 november 2005, 01:27
precies, gewoon proberen...

Ik speel zelf op Fender 85-105 superbass snaren, en ik ben daar zeer tevreden over. Kosten maar 21 euro per 4, dus dat valt ook best mee, en ze breken niet snel.
85 voor je G? Da's wel een bruut dikke G-snaar. Ik heb een 45-105 setje.

buuck
29 november 2005, 11:20
ik heb al behoorlijk veel snaren gehad, en tot nu toe bevallen mij de elixir nanoweb het beste. knappen niet, en blijven lang als nieuw klinken. ideaal als je veel slapt op je bas.

Anavrin
29 november 2005, 12:05
precies, gewoon proberen...

Ik speel zelf op Fender 85-105 superbass snaren, en ik ben daar zeer tevreden over. Kosten maar 21 euro per 4, dus dat valt ook best mee, en ze breken niet snel.
85 voor je G? Da's wel een bruut dikke G-snaar. Ik heb een 45-105 setje.
sorry, typfoutje :oops:
ik heb natuurlijk ook de 45-105... De A is wel 85 trouwens.
Het zijn iig deze:
http://www.instrumentpro.com/Merchant2/graphics/00000001/72506m.jpg
maar dan dus de 4-snaarset
nadeel is alleen dat ze ontzettend slecht te verkrijgen zijn. Schijnbaar hebben veel muziekwinkels hele slechte ervaringen met de Aziatische Fender-gitaarsnaren, qua roest en zo (komen via boot), en bestellen daarom de bassnaren ook niet, terwijl deze uit Mexico komen en helemaal geen last van roest hebben :-(

Chaney
29 november 2005, 12:48
Ik gebruik tegenwoordig Elixir snaren. Die zijn wel duur maar gaan
veeeeeeeeeeel langer mee.

buuck
29 november 2005, 13:03
en zo is dat

Disasterpiece
3 januari 2006, 19:47
Schopje omdat ik zelf geen nieuw topic kan openen :-?


Medebassers, ik heb een paar vragen(wellicht al 219402318 keer gesteld maar toch..).

1. Mijn D snaar maakt een raar geluid als ik hem open aan sla. Een soort heel overdreven blikkerig tril geluid. Dit is pas sinds kort. Nu wil ik mijn snaren vervangen, welke snaren kan ik het beste kopen? Een vriend van me raadde me Ernie Ball aan, wat zijn goede bas snaren van Ernie Ball? En hoe duur zijn die?

2. Hoe kan ik het beste de A, D en G snaren slappen zonder andere snaren te raken?

Disasterpiece
3 januari 2006, 19:48
Schopje omdat ik zelf geen nieuw topic kan openen :-?


Medebassers, ik heb een paar vragen(wellicht al 219402318 keer gesteld maar toch..).

1. Mijn D snaar maakt een raar geluid als ik hem open aan sla. Een soort heel overdreven blikkerig tril geluid. Dit is pas sinds kort. Nu wil ik mijn snaren vervangen, welke snaren kan ik het beste kopen? Een vriend van me raadde me Ernie Ball aan, wat zijn goede bas snaren van Ernie Ball? En hoe duur zijn die?

2. Hoe kan ik het beste de A, D en G snaren slappen zonder andere snaren te raken?

Chaney
6 januari 2006, 14:13
Voorheen gebruikte ik ook Ernie Ball snaren, en daar was ik ook erg
tevreden over. Ik vind de Hybrid Slinky's erg goed, en ik gebruikte
de 45-105.

Ze zijn wel vrij duur, volgens mij zo'n 30 a 35 euri.

Maarre, een andere gedachte die bij me opkwam: Zijn snaren niet alleen
persoonlijk, maar ook afhankelijk van je bas? Is dus voor de ene bas
merk zus goed, en voor de andere merk zo?????????

Primitive
10 januari 2006, 09:55
ik gebruik bassboomers, en gaan lang genoeg mee voor mij, had hiervoor ook dat setje fender snaren bevielen me ook goed, heb nu 50-115 setje, wou is kijken of dikkere snaren fijn zijn, en moet zeggen ze bevallen me goed:D, even wennen vooral bij het slappen, maar overal kan aan gewerkt worden