PDA

View Full Version : welke (merk) computer voor in de studio???



sietze
28 november 2005, 15:02
Waarschijnlijk is deze vraag al ontelbaar keer voorbij gekomen,
maar ik wou toch graag weten welk merk/type computer ik het best kan nemen voor het opnemen.

Dell sprak me wel aan, niet te duur enzo maar mischien moet ik dat om een of andere reden ABSOLUUT NIET doen.

Mischien zijn er merken die speciaal voor muziek zijn bedoeld ofzo........

In afwachting...

Sietze

Daniël_san
28 november 2005, 19:57
JE kan met de gemiddelde pc al opnemen. MAAR!! (nu komt het verhaal)
Als je een 'gewone' geluidskaart hebt, heb je waarschijnlijk maar 1 mic ingang. Dat is opzich nog niet echt een probleem. Maar dan heb je ook nog het probleem dat de meesta van die geluidskaarten neit gemaakt zijn om op te nemen. Dus die hebben niet een heel goed analoog/digitaal omzetter. (ik weet niet hoe je dit officieel noemt) Daarintegen hebben de duurdere kaarten van Maudio, ESI en EMU e.d. dat wel. Die hebben dus een erg goede kwaliteit analoog/digitaal omzetter. Ook geven deze kaarten beter resultaat als je een microfoonpreamp gebruikt.

Maar als je een dell neemt is dit wel handig:
Veel geheugen (1gB of meer)
goede videokaart
En dus een goeie geluidskaart

Ic3gl0vE
28 november 2005, 20:19
problemen met Dell:

als jij er bijv. voor kiest om 1 hdd te nemen en geen floppy drive, zitten er ook geen brackets in je kast zodat je zelf nog een hdd of een floppy drive in zou kunnen bouwen!

Ook is het bij Dell zo dat ze een speciale aansluiting voor hun voedingen gebruiken. Dit resulteert in het feit dat je je moederbord moet vervangen als je voeding stuk gaat, want een Dell moederbord brandt door wanneer deze op een gewone voeding aangesloten wordt.

Voordeel van Dell:

Erg stille pc's
Wanneer je geen verzendkosten hoeft te betalen en bijv. een gratis printer en/of dubbel geheugen krijgt zijn ze heel goedkoop.

bert k
28 november 2005, 20:26
Nadeel van Dell, stelletje oplichters: In de advertenties staan lage prijzen, en dat je alleen direct bij Dell kan kopen. In de kleine lettertjes staan de verzendkosten... 89 euro standaard. Weg voordeel.

Ic3gl0vE
28 november 2005, 20:59
Wat wij trouwens ook hadden met een Dell pc:
ze wilden 'm in 3 delen leveren (we hadden dus alleen een pc besteld hè, geen monitor ofzo) en ze zeggen niet duidelijk wanneer ze komen. Ze komen maximaal 3 keer langs en als je er dan nog niet bent moet je 'm ophalen IN BEESD en dat is ver weg! Dit grapje geldt ook als je 89 euro verzending hebt betaald...

Daniël_san
28 november 2005, 22:37
Voordeel van Dell:
Erg stille pc's

Welke vind jij stil?!?!? :o Moet je eens naast een dimension 5100 gaan zitten. Kolere, die fan en harddisk ruizen echt als de ziekte.

harrie-beton
29 november 2005, 09:57
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=66544