PDA

View Full Version : De Intel Telecaster



dejohan
28 november 2005, 14:17
http://eur.news1.yimg.com/eur.yimg.com/xp/stuff/20051128/13/2638101919.jpg

http://www.pocket-lint.co.uk/images/2f48527afe74726422033094e347298c

Gitaarproducent Fender en Intel schieten hebben een draadloze gitaar ontwikkelt die verbinding kan maken met internet.

De 'surfgitaar' is gebaseerd op het model Telecaster van Fender en is de eerste gitaar waarmee riffs van internet kunnen worden gedownload en vervolgens gespeeld zonder een snaar aan te raken. De gitaar is voorzien van de Intel Centrino-technologie waardoor gitaristen vanaf het podium kunnen e-mailen of het internet af kunnen struinen, op zoek naar inspiratie. Daarnaast heeft de TELE v1.0, zoals het prototype is gedoopt een ingebouwde webcam. Het prototype is het resultaat van een samenwerkingsverband tussen Intel en Fender. Het is bedoeld om de grenzen van de muziektechnologie te overschrijden en te laten zien wat Intel Centrino Mobile-technologie en internet aan het gitaarspel kunnen toevoegen. De ingebouwde software geeft toegang tot een bonte mengeling aan klanken.


http://uk.news.yahoo.com/20112005/377/fender-intel-geek-axe.html

http://www.computerpartner.nl/articles/6953

dejohan
28 november 2005, 14:27
Nu maar hopen dat hij niet op Windows draait :-).

Vraag me eigenlijk af of zo'n compu wel tegen de trillingen kan.

Iig denk ik: niemand moet dit hebben, dus: kopen, wegsteken in een kast, en binnen 30 jaar verkopen want dan zijn ze zo zeldzaam dat iedereen ze wil.


[/url]

Rutger
28 november 2005, 14:38
Ha ha, wat een grap. :)

Het is neem ik aan dus meer promotiemateriaal dan dat het echt op de markt moet gaan komen?

VooDoo
28 november 2005, 14:42
[img]eerste gitaar waarmee riffs van internet kunnen worden gedownload en vervolgens gespeeld zonder een snaar aan te raken

Wat is daar leuk aan :razz:
Riff spelen zonder een snaar aan te raken lekkere gitarist ben je dan

Walternativo
28 november 2005, 14:47
[img]eerste gitaar waarmee riffs van internet kunnen worden gedownload en vervolgens gespeeld zonder een snaar aan te raken

Wat is daar leuk aan :razz:
Riff spelen zonder een snaar aan te raken lekkere gitarist ben je dan

ja dat je inderdaad niet menen. Dan ben je uberhuapt geen muzikant. Das eigelijk gewoon tzelfde als een grote speaker met mp3speler vasthouden en zeggen dat jij rockt.

SimonS
28 november 2005, 14:51
[img]eerste gitaar waarmee riffs van internet kunnen worden gedownload en vervolgens gespeeld zonder een snaar aan te raken

Wat is daar leuk aan :razz:
Riff spelen zonder een snaar aan te raken lekkere gitarist ben je dan

ja dat je inderdaad niet menen. Dan ben je uberhuapt geen muzikant.
Nee dan ben je idd geen muzikant, maar een DJ ofzo. :x

lullig trouwens als dat ding onstage vast loopt :)

olaf reijnders
28 november 2005, 15:04
lullig trouwens als dat ding onstage vast loopt :)

Nee, joh. Da's pas leuk. Gaat een nepmuzikant vet op z'n bek. :lol:

bass blom
28 november 2005, 15:05
wat 1 kolder, vanaf het podium emailen, het moet niet gekker worden..
dat ding komt zeker 010406 op de markt? :D

Helter Skelter
28 november 2005, 15:07
mooi man! kan ik eindelijk werk & hobby combineren

olaf reijnders
28 november 2005, 15:08
Ik zat ook te denken aan een 1 April grap. :-D

bass blom
28 november 2005, 15:10
ja dit slaat toch nergens op, een lcd scherm mag je niet met je vingers aanraken maar het kan wel een heftige avond tegen je riem staan bonken?

Nielsje
28 november 2005, 15:11
plasma mag je niet met je vingers aanraken toch?

ik zie het wel een beetje voordelig, kunnen wij, gitaarnetters toch eindelijk eens EN spelen EN forummen tegelijk!

andoni
28 november 2005, 15:20
OMFG! Ik heb mijn gitaar vandaag overklokt tot 3.8 Ghz! Hiervoor heb ik wel waterkoeling moeten inbouwen! w00t OMG!!11! :roll: :-D
Nu speelt hij NOG sneller!

Jorn-
28 november 2005, 16:18
Wat een onzin,...hoezo tijdens het spelen even internet op,...dat gaat lekker met een beeldscherm achterop je gitaar, even op je knieën leggen. Straks komt Hohner ze met een palmtopje die ja als mondharmonica kan gebruiken.

RS-Rik
28 november 2005, 16:21
Hoe krijg je een blauw scherm uit een speaker?

Zeker voor een band bij het label "The Blue Note"

d'oh
28 november 2005, 16:54
hoerig ding
op die manier kunnen informatica-studenten dus ook gitaar spelen :evil:

Ic3gl0vE
28 november 2005, 17:25
ach je kunt een gitaarsynth ook aansturen met een sequencer en zo de boel oplichten

boeiend

Walternativo
28 november 2005, 17:53
[img]eerste gitaar waarmee riffs van internet kunnen worden gedownload en vervolgens gespeeld zonder een snaar aan te raken

Wat is daar leuk aan :razz:
Riff spelen zonder een snaar aan te raken lekkere gitarist ben je dan

ja dat je inderdaad niet menen. Dan ben je uberhuapt geen muzikant.
Nee dan ben je idd geen muzikant, maar een DJ ofzo. :x

lullig trouwens als dat ding onstage vast loopt :)

ja man je kan moeilijk aan je publiek gaan uitleggen: 'sorry mensen ff mn gitaar herformatteren. Als ik m reset zegt ie boot failure'.

butters
28 november 2005, 18:20
C + E + G = ctrl + alt + delete?

bass blom
28 november 2005, 21:09
het kan zelfs helemaal zonder gitaar :D

http://www.newscientist.com/article.ns?id=dn8383

http://www.tml.tkk.fi/~tmakipat/videos/VAGintro9net.avi

JCG
28 november 2005, 22:48
shredder wordt wel heel makkelijk, winamp downloaden en gewoon op 400% afspelen. :razz:

Neals
28 november 2005, 23:53
Nu moeten wij conservatieve gitaristen wel aan het digitale spul.

Dat air-guitar idee is wel een leuk iets. Maar ik wil mijn rug naar de klote hebben dankzij een plank hout.
Ik denk dat we in de toekomst steeds meer enhanced prutseltjes gaan zien, maar of het echt door gaat breken. Ik denk het niet.

Jorikjet
29 november 2005, 12:38
zelfde als die digitale gibson les pauls :)
http://www.gibsondigital.com/

Rubenios
29 november 2005, 13:43
hoerig ding
op die manier kunnen informatica-studenten dus ook gitaar spelen :evil:

bedankt he ik ben een informatica student :roll:

SimonS
29 november 2005, 14:13
Straks komt Hohner ze met een palmtopje die ja als mondharmonica kan gebruiken.
dat klinkt eigenlijk best leuk :oops:

BassAgent
29 november 2005, 14:17
zelfde als die digitale gibson les pauls :)
http://www.gibsondigital.com/
Daar moet je tenminste nog op spelen :-?
Die TELE V1.0 is echt bullshit. Zet dan gewoon je iPod o.i.d. op het podium, sluit m aan op de PA en je bent klaar.

Stratman70
29 november 2005, 14:24
Als het die kant op gaat, word ik serieus hacker. Dan ga ik bij een concert van één of andere pseudo-rockband die liedjes vanaf internet ten gehore brengt, alsof ze het zelf staan te spelen, zorgen dat er midi-files van Frans Bauer uit dat ding komen.

Wat een trieste ontwikkeling. Het verbaast me echt niet als het nog serieus bedoeld is ook.

frekie
29 november 2005, 20:13
Ik zie er wel wat in, Band-In-A-Box erop en meespelen maar, scheelt weer een ritmesectie, hou je nog wat poen over aan het eind vd avond :-D

d'oh
29 november 2005, 20:26
hoerig ding
op die manier kunnen informatica-studenten dus ook gitaar spelen :evil:

bedankt he ik ben een informatica student :roll:

hehe ik hoopte al dat iemand kwaad zou worden, maar goed dat zit er dus niet in :razz:

Mitch
29 november 2005, 23:20
Ik zat ook te denken aan een 1 April grap. :-D

Hier nog één ! Lachen dit.... "momentje, mijn solo is nog aan het laden, beetje druk op de digitale snelweg" :D

Nielsje
29 november 2005, 23:56
opzich is dit natuurlijk grote bagger,

iedere gitarist gaat voor een goeie plank, moet dit en dat soort hout zijn, liefst die vochtigheidsgraad etc etc etc, en dan stoppen ze er een doodklinkende comp in!

het voordeel is misschien wat voor onboard realllife effecten, of iets wat je speelt wordt meteen opgenomen.

of wat te denken idd van een backing? blues in A en gaan!

toch, doe mij maar het echte werk :)

vester86
30 november 2005, 00:23
die gibson digital is dan echt COOL, daar heb je tenminste wat aan, daar moet je ECHT op spelen, maar zitten wat extra opties op.
deze intele (inteelt?) is dus gewoon KUT, wil er nog niet dood mee gevonden worden...

hansies
30 november 2005, 12:16
die gibson digital is dan echt COOL, daar heb je tenminste wat aan, daar moet je ECHT op spelen, maar zitten wat extra opties op.
deze intele (inteelt?) is dus gewoon KUT, wil er nog niet dood mee gevonden worden...

groot gelijk heb je.................wat een lulligE gitaar ?????

goeroezeboe
30 november 2005, 12:25
is niet echt een gitaar he, is gewoon promotie voor die processor. Ze hebben vorig jaar ook een surfplank gemaakt met ingebouwde laptop. Dat was zo mogelijk nog belachelijker. Maar het bewijst wel dat ze dingen kunnen bouwen die tegen een schokje bestand zijn en dat is uiteindelijk de bedoeling (hoop ik toch). Dat fender zich daarvoor laat misbruiken is misschien wat laag, maar ze zullen er wel goed aan verdient hebben.

Gast
3 maart 2006, 00:35
Wat een ontzettend kulapparaat!
Vanavond speelde de gitarist van direct er op in "de wereld draait door" op Nederland 3. Een misselijkmakende gadget.

nielsduursma
3 maart 2006, 00:41
ik heb het ook gezien, zo noemde die "spike" het handig dat je aan de achterkant van je gitaar een touchscreen hebt ipv. al die pedalen op de grond.

Gast
3 maart 2006, 00:47
ik heb het ook gezien, zo noemde die "spike" het handig dat je aan de achterkant van je gitaar een touchscreen hebt ipv. al die pedalen op de grond.
Ja, je zou haast denken dat hij er beter van wordt die gitaar te promoten, de knupppel.

rickert
3 maart 2006, 01:36
ajoh laat m lekker

Ganjaman
3 maart 2006, 11:03
ik heb het ook gezien, zo noemde die "spike" het handig dat je aan de achterkant van je gitaar een touchscreen hebt ipv. al die pedalen op de grond.
heb t ook gezien, en hij zei dat het handig was voor de beginnende gitarist, het blijft een loser, maar je legt de beste knul nu wel woorden in de mond :)

Noid
3 maart 2006, 11:25
Ho, nu gaat het alweer over Spike: ik ben daar heel reeel in hun: hij kan leven van het gitaarspelen en ik niet ... Dus hij doet in ieder geval iets goed!

Maar terug naar die gitaar: wat een conservatieve reacties allemaal: 't is toch geweldig dat er iets nieuws bedacht wordt, waarmee je, zoals ik het zie, nieuwe mogelijkheden krijgt? Of het echt een nuttig ding is zal de tijd wel bewijzen. Ik ben er blij mee dat dit ding door Intel en Fender is ontwikkeld en heel benieuwd naar!

FruscianteFan
3 maart 2006, 11:31
Ik vind het eigenlijk wel geinig.

Rubenios
4 maart 2006, 00:00
dont raise dead topics fucknut

RS-Rik
4 maart 2006, 00:50
Ze hebben spike gewoon gevraagt (of zn manager) om het te laten doen omdat Direct wel weer eens wat mediaaandacht mag hebben (leuk woord voor galgje, 3 a's) en het is een bekend gitarist.

Neals
4 maart 2006, 14:22
Het apparaat zie ik weinig in, maar denk dat we in gitaar-land de komende jaren steeds meer met met digitale uitvindingen worden geconfronteerd.

En laten we eerlijk wezen, de Variax om maar wat uit de lucht te grijpen ziet er misschien niet uit, maar als gebruiksvoorwerp zie ik er zeker wat in.

De Intelecaster is toch iets wat way overdone is, maar de intergratie van digitaal zie ik zeker op gitaargebied voor komen. Zo zou ik best interresse hebben in een Variax-Alike welke de looks heeft van een conventionele gitaar, of nog beter, een digitale PUP.

grayfink
4 maart 2006, 14:25
Deze jongen gaat zich een variax aanschaffen. Leve de digitale revolutie:blast:

bat
4 maart 2006, 14:32
Of het handig is in real life vraag ik me af, maar er zitten wel handige ideeen in.

Het ding had op die manier een interne fx-processor én een opnamestudio.

Zo bezien is het gewoon een Variax De Luxe.