PDA

View Full Version : maxon



erikvdh
28 november 2005, 11:05
Wat is maxon voor een FX merk?
Is het een imitatie merk van Ibanez?

Tell me please...

Grt Erik.

Dirk_Hendrik
28 november 2005, 11:34
Omgedraaid.

maxon heeft gudurende een jaar of 20 a 25 alle pedalen van Ibanez geproduceerd.

Ibanez is strict genomen geen merk maar een handelsorganisatie van de Hoshino Groep. Alles met een Ibanez Merknaam wordt dus door andere firma's gemaakt.

erikvdh
28 november 2005, 11:57
Maar zijn die maxon pedaaltjes wel goedkoper als die van ibanez?

en is dat in nederland ergens te krijgen?

cosmos
28 november 2005, 12:33
Nee, Maxon is over het algemeen duurder. Erik vd Haar heeft ze, met name die vintage serie klinkt errug goed..

dano
28 november 2005, 13:15
muziekhandel jukebox heeft ze ook, eh in ieder geval de delay; erg fijn!

BamBuFan1
28 november 2005, 16:12
Wat is maxon voor een FX merk?
Is het een imitatie merk van Ibanez?
Tell me please...

Grt Erik.

Kort samengevat:
Ibanez is een stickertje,
Maxon is een fabriek.

vinni
28 november 2005, 19:08
Heb zelf Maxon pedalen gehad.

Dat was ca. drie jaar geleden.....toen pas het al erg duur.
De prijzen zijn echter nog verder verhoogd.
Kwaliteit is echter fantastisch.

Vinni

Mike McCready
28 november 2005, 19:20
Een Maxon OD-808 is wel 2x zo goedkoop als een Ibanez TS-808 of is dat een heel ander pedaal?

jero
28 november 2005, 22:03
volgens mij zouden die hetzelfde moeten zijn, alleen in een ander jasje. Ik denk dat je bij Ibanez voor de TS-808 ook een beetje voor de naam betaalt.

er is trouwens een Maxon AD80 delay naar mij onderweg, ben erg benieuwd :)

heavy-metal-thunder
28 november 2005, 23:13
Ik heb net een Maxon Rod 881 gekocht. 2dehands, want nieuw vind ik ze wel DUUR!

Zeer veelzijdig pedaal, lijkt me solide gebouwd, maar het belangrijkste : de sound! Zit zowel een overdrive als een distokanaal op. Met het distokanaal heb ik nog niet veel gewerkt omdat het overdrive zo verschrikkelijk goed is. Dit is het beste overdrive/distopedaal dat ik gehad heb. En ondertussen zijn er toch al wat de revue gepasseerd : boss SD1, OD3, Bluesdrive BD2, DS1, DS2 Tubodistortion,Coron Disto, Boss DS1 Robert Keeley Ultra mod, Ibanez DS10, TS9, Ibanez TS9 met die speciale chip uit de TS 808, TS10, Marshall bluesbreaker... en wellicht vergeet ik er nog wat.

Mimasu
2 december 2005, 22:52
Hallo

Maxon is prima spul!

Schroef een oude Inbanez TS9 open en je ziet Maxon op de prinplaat staan. Dat zegt genoeg lijkt me.

Bij het openschroeven van een nieuwe maxon od9 (dat is de nieuwe maxon versie van de ts9) schrik je wel even. De halve printplaat is leeg. Heeft iets te maken met het feit dat alle schakelellende van de TS9 is verwijderd en de Maxon True Bypass is (volgens sommigen echter niet echt true bypass)

Geluid:
Ik heb recent een oude silverlabel ts9 met JRC4558D chip gekocht (met uiteraard "Maxon" op de prinplaat) en die klinkt bijna net zo goed als mijn Maxon OD9. De Ibanez klinkt, als je heeeeeeeeeeeeeel goed luistert, iets sappiger en ronder. Zal de leeftijd wel zijn.

groeten
Mimasu