PDA

View Full Version : Nieuwe Amp



Wabbie
28 november 2005, 10:18
Ik heb hem al een tijdje( anderhalve week) maar ik wilde jullie 'em toch niet onthouden. Ik heb na 15 jaar aanmodderen op 2de handse yamaha combo's en Marshall valvestate's toch eindelijk maar een buizenbak aangeschaft.

tadaaaa:
http://img.photobucket.com/albums/v733/DSW/P1000054.jpg

Tis uiteindelijk de Koch Powertone II geworden. Ik heb een middag zitten testen bij The American Guitar Store in Enschede. Ik heb onder andere een ENGL fireball ( die wilde ik eigenlijk hebben) en een Marshall TSL uitgeprobeerd. Maar uiteindelijk Klonk de Koch toch het vetst, dus naar veel wikken en wegen uiteindelijk toch maar gedaan( tot groot genoegen van onze bassist, die toevallig ook daar was).
Afgelopen donderdag voor het eerst mee opgetreden. Damn wat een wereld van verschil, helemaal nu ik nieuwe elementen in mijn jazzmaster heb zitten. Totaal geen problemen meer om door de mix heen te komen. Tis alleen wel een heleboel meer sleepwerk, maargoed daar heb je een auto voor :wink:

wytz
28 november 2005, 10:36
congrats. mooie amps zijn dat !

en de koch aanhang groeit en groeit en groeit.....:D

BartL
28 november 2005, 10:38
Hallo Billy :o 8-)


Gefeli!! :)

Jollert
28 november 2005, 10:40
Wow die jazzmaster is echt geil

Wabbie
28 november 2005, 10:57
Wow die jazzmaster is echt geil
Thnks, tis "maar" een jap hoor. Maar met nieuwe elementen en een fatsoenlijke brug klinkt ze heerlijk. Helemaal met de Koch :wink:

Jollert
28 november 2005, 11:54
Wow die jazzmaster is echt geil
Thnks, tis "maar" een jap hoor. Maar met nieuwe elementen en een fatsoenlijke brug klinkt ze heerlijk. Helemaal met de Koch :wink:

Het is vooral die schitterende kleur, echt de mooiste kleur op een jazzmaster. Wat voor elementen heb je erin gezet ene wat kost zon nieuwe brug

Wabbie
28 november 2005, 12:00
ik heb er seymour ducan Quaterpounders for jazzmaster ingezet( SJM3) en een mustang brug. De brug koste rond de 40 euro geloof ik, echt een hele verbetering.

Terence
28 november 2005, 15:50
hehe, dat ik jou hier tegen kom wabbie

Mooie aanwinst in ieder geval, ik ben benieuwd na de eerst volgende keer dat ik jullie hoor spelen.

Negative K3 fan
28 november 2005, 16:02
goede zaak, engl met v30s of v60s?

Wabbie
28 november 2005, 16:34
Terence: Wist niet dat jij hier ook rondhing, vorige week donderdag speelden we in de VB, geloof dat we voorlopig alleen een optreden in mei in het vooruitzicht hebben, maar daar komt vast verandering in.

Neg k3 fan: V60's. Geen idee hoe v30s klinken, meer vintage schijnt. Tis iig duurder en ik had eigenlijk al te weinig geld voor de PTII. Voorlopig prima tevreden met wat ik heb

e_lukather
28 november 2005, 16:52
tof man! Koch rulezz! Heb je je pt ook over een koch cab getest? Ik zit al een tijdje te twijfelen om een engl cab onder mn multitone te doen. (alleen voor de looks al).

ieme
28 november 2005, 17:03
succes met je nieuwe amp!

AART
28 november 2005, 18:17
Lekker setje, hoe klinken die v60's eigenlijk, kan je ze misschien een beetje omschrijven?

want die engl cabs kosten tegenwoordig nauwelijks meer dan een 2ehandse marshall. Als die 60's nou ook nog ff lekker klinken.....

e_lukather
28 november 2005, 18:20
ja vertel eens wat over die cab :razz:

Wabbie
28 november 2005, 20:11
tof man! Koch rulezz! Heb je je pt ook over een koch cab getest? Ik zit al een tijdje te twijfelen om een engl cab onder mn multitone te doen. (alleen voor de looks al).

Nee, heb hem niet over een Koch cab getest, die hadden ze niet staan bij de gitarenboer.
En wat ik gehoord heb schijnen v30 iets meer laag te hebben tov v60, maar of dat werkelijk zo is weet ik niet. Er zit iig genoeg "oemph" in zowel de versterker als de amp. Ik heb de Koch ook getest over een randall 4x12" en een marshall 4x12". De randall leek een hele berg ruis toe te voegen, de marshall klonk opzich wel okee, maar met de engl leek het alsof er wat meer power uit kwam. Ook iets strakker in eht laag volgens mij. Maargoed, tis dus mijn eerste "echte "lompe versterker + cab dus heel veel verstand heb ik er ook weer niet van :wink:

Maar idd, zo'n engl cab ziet er wel erg hard uit, moet zeggen dat ik zo langzamerhand minder gecharmeerd raak van de look van engl versterkers, maargoed dat boeit ook in principe niks :wink:

Bruce
28 november 2005, 21:55
Van harte gefeliciteerd met je PT II
is echt een geweldige amp!
Ik heb die van mij nu bijna een half jaar,
en hij blijft me verbazen!

Enjoy!