PDA

View Full Version : Twintone vs. Nomad 45



Moonchild
29 september 2002, 00:35
Ik was vandaag (zaterdag) in Utrecht om een nieuwe amp te halen. De keus was alleen een beetje beperkt, de beste uit de test was de twintone.
Nou wil ik nog een keer naar Rotterdam om die Nomad te testen, heeft iemand anders dit al wel eens gedaan? welke zou jij kiezen? In welke opzichten is de Nomad anders? Waar is de een meer geschikt voor? Heb je een van de twee amps, voor welke muziekstijl gebruik je m?... en meer kan ik niet bedenken :wink:

Rectifier
29 september 2002, 01:39
Hey, ik was daar ook vandaag.
Ik zag maar 1 Nomad 55 2x12 geloof ik. Heb ik verder niet eens op gelet.
Wel een Multitone top en Twintone.

Ik wou ook een amp testen, moest ik maar terugkomen als het wat rustiger was.
Ja, HALLO FEEDBACK. Waarom denk je dat ik daar kom??? Om nog eens terug te komen???
Eikelzaak! Echt, stelletje lamlullen.
En heb nog een bekeuring gekregen ook omdat ik geen kaartje had gekocht :sad:
Ga je ook een dagje speciaal naar Utrecht...

Enfin, ik zou naar Rotterdam gaan en niet weer naar Utrecht. Wat een &!(*^$%!#*$zaak

Hij had beter kunnen zeggen:
Meneer, ik wil liever geen Rivera van 2000 Eur verkopen want het is me iets te druk om hem even klaar te zetten!

BLOK182
29 september 2002, 12:25
Nou ik heb dus een Nomad 55 1x12", en nu tijdelijk een Twintone omdat er een potmeter kapot was (en daarom ben ik mun mesa al gvd een maand kwijt). Persoonlijk vind ik de Mesa beter klinken. De scheur is strakker (maar daar moet je van houden). Die van de Twintone is (vooral op hogere volumes) niezo mooi. Clean is de twintone wel erg sterk, ook een hele goeie reverb zit er op. Met de Mesa heb je (door de 3 kanalen) wat meer schakelmogelijkheden. Als je inplugd op de high sensivity input van de twintone heb je bijv. een vettere scheur, maar i.c.m. een nekelement wil de clean heeel fel klinken, niezo gweldig dus. Ook kan je de reverb niet inschakelen, die werkt met een draaiknop van achteren. Maar ik kan het moeilijk beoordelen, ik heb gvd die twintone nu al 2x zo lang in huis dan mijn Mesa. Misschien kan je wel een Multitone vergelijken met een Mesa? Heeft namelijk ook 3 kanalen is is wat uitgebreider.

BLOK182
29 september 2002, 12:27
oh nog wat de Nomad 45 hebben ze bij Feedback niet meer, in geen een vesting. Of ze moeten er ondertussen weer een lading bij hebben gekregen.

dml
29 september 2002, 18:17
Twintone vergelijken met een Nomad 55 gaat niet helemaal he. Nomad 55 is toch volledig gescheiden 3 kanaals?? Twintone is 2 kanaals. Persoonlijk vind ik Koch meer karakter hebben, daar moet je van houden inderdaad. Heeft Kees Dee toevallig niet beide versterkers staan? De Twintone in ieder geval wel!! Let ook even op de gebruikte speaker in de Twintone: of de Celestion Vintage 30 (SUCKS!!) of de Koch/Jensen VG90 (WAUW!!!).

Moonchild
29 september 2002, 19:45
Kan iemand dat bevestigen over die Nomad 45's? Ik wil ze namelijk wel testen, en om dan helemaal naar Rotterdam te gaan voor iets wat er niet is...

BLOK182
29 september 2002, 19:52
010-2757373 das het feedbacknummer. Toen ik ongeveer 2 maanden geleden naar Feedback belde, hadden ze nog 1 nomad 45 (zeiden ze). Ik heb 3x gebeld (ik moet immers uit venlo komen, das een stukkie rijden) en ze zeiden steeds dattie er stond. Toen ik daar aankwam wassie al een week weg. GRRRRRR. Maar ze hebben me het prijsverschil tussen een 45 en een 55 half gematst, dus voor 150 euro meer had ik een 55. Ik had nog gevraagd of ze het prijsverschil tussen een 45 en een 55 2x12" wilden matsen, maja, dat deden ze weer niet.
Maar als ik jou was zou ik even bellen.