PDA

View Full Version : Weer iemand met een nieuwe gitaar!



schizo910
27 november 2005, 21:07
En hier mijn nieuwe aanwinst. M'n strat is de deur uit en daarvoor in de plaats deze '52 RI Telecaster. Speelt als een tiet, echt een super fijne hals.
Hoefde er totaal niet aan te wennen. Deze gitaar ligt me 100x beter dan een strat.
Samen met m'n Gretsch DuoJet en Gibson LP Classic heb ik nu een heerlijk trio voor op het podium!

http://img309.imageshack.us/img309/4249/teleschizo6uo.jpg (http://imageshack.us)

vulvasonic
27 november 2005, 21:09
Veel mooier kom je ze niet tegen.

Gefeliciteerd Skiets! :)

Dirk W
27 november 2005, 21:13
niet verkeerd, helemaal niet verkeerd!
Dirk

robert-gitarist
27 november 2005, 21:14
Mooie plank dude :o
Die tele is echt vet!! mooie finish ook!!
Ik vind alleen dat gele iets mooier(weet niet hoe die kleur heet) maar deze mag er ook zijn..
Dat ontbreekt nog bij mij,een Tele :lol:

schizo910
27 november 2005, 21:16
Thanks guys! Ik zal van de week wat beter foto's nemen bij dag licht. De kleur komt niet helemaal over hij is iets geler dan op de foto. De kleur heet Butterscotch Blonde
Hij mist uiteraard nog de gebruikte look die een tele nog vetter maakt. Maar dat komt vanzelf na de nodige gigs... a.s. Donderdag meteen maar mee nemen.

Lock en Load
27 november 2005, 21:20
Gefeliciteerd! Hij ziet er erg mooi uit! En een foto waarin het triotje staat zal ook niet verkeerd zijn :D

schizo910
27 november 2005, 21:23
Gefeliciteerd! Hij ziet er erg mooi uit! En een foto waarin het triotje staat zal ook niet verkeerd zijn :D

Zal van de week even een groepsfototje maken. Doe het voorlopig nog maar even met deze: Denk de Strat er maar van af :D

http://img75.exs.cx/img75/517/familia16cd.jpg

ieme
27 november 2005, 21:24
vet schizo

guitartub
27 november 2005, 21:42
Heftige set met die Gretsch COOL!!

RS-Rik
27 november 2005, 22:30
Erg mooie gitaren.. maar zo'n tele is niet bepaald mijn smaak.

Hoe zou zo'n tele er uitzien in Daphne Blue?

ieme
27 november 2005, 22:39
Erg mooie gitaren.. maar zo'n tele is niet bepaald mijn smaak.

Hoe zou zo'n tele er uitzien in Daphne Blue?

http://www.haarguitars.nl/test/Merken/Guitars/haar_tele_daphne__2.jpg

Zo ziet een daphne blauwe tele er uit maar dan met rio toets, een strat in daphne blue en maple board ziet er zo uit!

http://www.haarguitars.nl/test/Merken/Guitars/berts_smeets_1.jpg

Neals
27 november 2005, 22:48
Congrats!!!!

Alweer een Tele-player erbij!

Bins
27 november 2005, 22:54
Mooie gitaar man, die finish is echt :o

vulvasonic
27 november 2005, 23:21
Ongelovelijk dat een vooraanstaand bouwer als vd Haar blijkbaar nog steeds gebruikt maakt van de verkeerde mal, zoals die ook in de jaren 70 door Fender werd gebruikt. Het doet echt afbreuk aan de schoonheid van de telecaster.

http://www.haarguitars.nl/test/Merken/Guitars/haar_tele_daphne__2.jpg

Anders Destium
27 november 2005, 23:34
Gefeliciteerd, maar je Gretsch steelt nog steeds de show :)

Orpheo
27 november 2005, 23:40
alles van die gretsch (de solid) is mooi. op de vorm na....helaas. als t nu een echte les paul vorm zou zijn, zou ik m gisteren gekocht hebben...bij wijze van spreken :)

Harry
27 november 2005, 23:47
het is dus wel een echte Gretsch!!! :wink:



Schizo; gefeliciteerd met je tele. Mooi setje zo!

ieme
28 november 2005, 00:16
Ongelovelijk dat een vooraanstaand bouwer als vd Haar blijkbaar nog steeds gebruikt maakt van de verkeerde mal, zoals die ook in de jaren 70 door Fender werd gebruikt. Het doet echt afbreuk aan de schoonheid van de telecaster.

http://www.haarguitars.nl/test/Merken/Guitars/haar_tele_daphne__2.jpg

vertel dat yoeri maar, t is zijn tele!

Maaruh, wat klopt er niet aan dan?!?

Wormaap
28 november 2005, 00:24
Was het niet dat 'wipje' bij de baskant van de halsverbinding dat er eigenlijk niet thuishoort?

Anavrin
28 november 2005, 01:34
dacht ik wel ja...

Weer ff ontopic, Schizo gefeliciteerd gast, da's de beste kleur voor een telecaster (dat vind ik dan hè, er zullen vast wel mensen zijn die liever een ander kleurtje hebben, maar ja).

oh ja, waar blijft de poster :wink:

Raytheman
28 november 2005, 08:59
Dit blijft voor mij de mooiste gitaar allertijden :D

Er is echter 1 minpuntje; Fender heeft geprobeerd de '52 reissue volgens de maatstaven van toen te reproduceren. Maar in plaats van afwerken met nitro hebben ze hem eerst met polyesther behandeld en daarná een dun laagje nitro gegeven..

Ga je de bedrading/schakelingen nog aanpassen of laat je hem zoals hij is?

Nogmaals; hele mooie gitaar!

schizo910
28 november 2005, 09:49
Dit blijft voor mij de mooiste gitaar allertijden :D

Er is echter 1 minpuntje; Fender heeft geprobeerd de '52 reissue volgens de maatstaven van toen te reproduceren. Maar in plaats van afwerken met nitro hebben ze hem eerst met polyesther behandeld en daarná een dun laagje nitro gegeven..

Ga je de bedrading/schakelingen nog aanpassen of laat je hem zoals hij is?

Nogmaals; hele mooie gitaar!

De schakeling laat ik voorlopig even zo. Het bevalt me wel zo als het is, misschien dat de praktijk uitwijst dat het niet praktisch is en dan zal ik het wijzigen... afwachten dus...

Mitch
28 november 2005, 13:23
Gezien onze griezelig overeenkomende smaak wist ik dat je het niet kon laten :D

Gefeliciteerd ermee, ga je vast heel blij van worden !

Quink
28 november 2005, 13:51
Gefeliciteerd ermee. Geweldige gitaar zo'n Tele. Had zelf een andere kleur gekozen, maar over smaak.. etc.

Was zelf altijd een Strat-fan, totdat ik een keer op een Tele heb gespeeld. Wat een geluid, veel, erm, groter, zeg maar dan een Strat. Vind Stratocasters nog steeds fijn, maar Tele's are king. http://www.clicksmilies.com/s0105/cool/cool-smiley-002.gif

marc_o
28 november 2005, 14:13
Shizo: Je hebt een toffe verzameling! Goeie aanwinst, die Tele.

schizo910
28 november 2005, 17:01
Tsja de kleur, ik vind het persoonlijke dé kleur voor een Tele. buiten dat is de Vintage ‘52 tele alleen te verkrijgen in Butterscotch Blonde.

Hier vind je de specs...

http://www.fender.com/products/search.php?partno=0100202850#

Utreg
28 november 2005, 20:34
geli, over het algemeen heb je toch een best leuk setje :nervous: Als je er ooit aan denkt jezelf van de buitenwereld af te sluiten door kluizenaar te worden, en daarbij je gitaren weggeeft, PM me ff... :roll: :wink:

schizo910
1 december 2005, 11:27
Gisterenavond geoefend met de band en de Tele even flink onder handen genomen. Wat een super heerlijke plank zeg! Lekkere Twang en soepele hals echt een welkome afwisseling naast de Gretsch en Gibson! Moet alleen wennen aan de plaats van de switch, af en toe sloeg ik die in mijn fanatieke hak en zaagwerk om... Ik denk niet dat ik de schakeling ga aanpassen, het geluid zoals het nu is vind ik zalig en met de tone control heb je behoorlijk wat variatie per pup. Het gewicht van de gitaar is ook lekker als je die DuoJet en LP gewend bent :)

Het enige wat ik even moet uitdokteren is het output verschil van de 3 gitaren... en wat daar aan te doen op het podium..

Raytheman
1 december 2005, 12:11
Je zou kunnen overwegen de control-plate om te draaien; dan zit je switch wat verder weg. Lekker hè; zo'n lichtgewicht met volwassen speelkwaliteit :-D

Mr.Bluesbreaker
1 december 2005, 12:15
Congrats! Mooie tele, ik hou er niet van maar in deze finish... best te doen!

Dat outputverschil kan ik me ook heel erg aan ergeren op het podium.
Texas specials en burstbuckers zijn nogal verschillend... wat je zou kunnen overwegen is de pickup booster van seymour duncan. Gibson instellen, booster uit, tele inpluggen, booster openzetten totdat je het gewenste volume hebt. Ik ken mensen die het zo doen, zit er zelf ook wel eens aan te denken.

d'oh
1 december 2005, 19:24
erg mooie plank schizo,
ik vind de finish echt super gaaf, je kan er mooi de houtstructuur door zien

en nog even een vraagje hoe is de neck pickup?, die vind ik altijd wat minder aan de tele, maar de klank van de brug pup en de bespeelbaarheid maken alles goed

Roque
1 december 2005, 22:27
Dit blijft voor mij de mooiste gitaar allertijden :D

Er is echter 1 minpuntje; Fender heeft geprobeerd de '52 reissue volgens de maatstaven van toen te reproduceren. Maar in plaats van afwerken met nitro hebben ze hem eerst met polyesther behandeld en daarná een dun laagje nitro gegeven..

Ga je de bedrading/schakelingen nog aanpassen of laat je hem zoals hij is?

Nogmaals; hele mooie gitaar!

Mooiste gitaar +1 :D

Hoe zit dat dan met die bedrading :???:

vulvasonic
1 december 2005, 23:04
Mooiste gitaar +1 :D

Hoe zit dat dan met die bedrading :???:

De originele bedrading is een beetje ongelukkig. De derde stand (normaal gesproken gebruikt om het halselement te selecteren is origineel een soort presetgeluidje, bedoeld om te klinken als een basgitaar, maar het klinkt gewoon heel slecht en dof enzo.

Fender heeft deze RI zo origineel en oorspronkelijk als maar kan na willen maken, dus inclusief de originele bedrading. Maar aangezien bijna iedereen meteen de schakeling (bedrading) na aanschaf aanpast zijn de jongens van Fender zo vriendelijk geweest iedere USA RI te voorzien van een 'ombouwkitje'. Daar zit trouwens ook een brug bij met 6 zadels.




De neck pickup vind ik trouwens juist zo mooi aan de tele, maar dat terzijde....