PDA

View Full Version : Booster uitschakelen??



pjotr
27 november 2005, 19:55
Ik heb een 25db booster in mijn Fender Strat laten zetten maar ben hier niet helemaal tevreden over. Hij zit op de onderste potmeter met een 9v batterij. Ik heb de oude spullen die er in zaten nog, maar ik vroeg me af of ik die booster niet gewoon kan buiten sluiten door daar de draadjes van door te knippen of zo? Of moet ik dan weer iets anders ergens lussen? Ik ben hier niet zo in thuis, maar heb ook niet zoveel zin om weer 100 euro te betalen terwijl het misschien heel makkelijk kan. Weet iemand hier iets meer over?

d'oh
27 november 2005, 20:02
ik mag toch aannemen dat die booster geplaatst is met een push-pullpot
dan kan je hem namelijk in en uit schakelen, als dat niet zo is, dan zou ik eens kijken of je er geen push-pullpotje op kan zetten

dat ligt natuurlijk wel aan welk type booster je hebt, want bij sommige zit het potje op het printplaatje, dus dan zal het wat moeilijker gaan om een push-pullpot er in te zetten

pjotr
27 november 2005, 20:10
Ik heb er een TBX control in laten zetten en een "Clapton-Kit", die was met een printplaatje.

pjotr
27 november 2005, 20:18
Voor de duidelijkheid, TBX control (toon); regelbaar via middelste draaiknop, Booster; regelbaar via onderste knop. Er is dus geen push-pull systeem. Maar als ik de booster helemaal dicht heb, en de normale volume knop (bovenste) helemaal open draai geeft hij er al een "randje" aan, wat ik niet wil.