PDA

View Full Version : Marshall jcm 800



s.vai
27 november 2005, 13:58
hallo,
Ik ben hier nieuw op dit forum. Ik ben opzoek naar een goede, toch wel luide versterker die toch nog goede cleane sounds heeft en ook goede distortion geluiden heeft. Best in stijl van Dream Theater, Paul Gilbert, Steve Vai, Marcel Coenen ... Een vriend heeft mij de jcm 800 aangewezen. Maar kan deze de sound weergeven die ik wil.
Kan iemand mij raad geven over welke versterker het beste zou zijn?

deedee
27 november 2005, 14:20
een echt goede clean komt daar in ieder geval niet uit

AART
27 november 2005, 14:21
en veel gain ook niet.

ik zou geen jcm 800 nemen voor die muziek.

zoek een mesa ofzo.

ieme
27 november 2005, 16:07
een echt goede clean komt daar in ieder geval niet uit

2210 heeft een goeie clean hoor, en een goeie overdrive!

AART
27 november 2005, 16:08
een echt goede clean komt daar in ieder geval niet uit

2210 heeft een goeie clean hoor, en een goeie overdrive!

maar die haalt niet de gain van dream theater.

ieme
27 november 2005, 16:10
een echt goede clean komt daar in ieder geval niet uit

2210 heeft een goeie clean hoor, en een goeie overdrive!

maar die haalt niet de gain van dream theater.

nee, maar dan moet hij idd een mesa rectifier hebben voor de overdrives.
mijn reactie was meer op dat een jcm800 geen goeie clean heeft, dat ben ik niet met je eens, ook de overdrive is geweldig maar voor DT sounds idd een mesa oid

Orpheo
27 november 2005, 17:04
hmmm....toch grappig dat mijn jcm 800 dan snel teveel gain heeft...clean doet ie idd wat minder (vandaar de sovtek), maar overdrive en distortion is op zich bij de 800 vind ik goed te pruimen.

s.vai
27 november 2005, 17:54
merci voor de tips
Ik was al aan het denken om een mesa te kopen maar dan eerst nog wel wat sparen :lol:.
Heeft er iemand een bogner ubershall?
Kan je hem vergelijken met een mesa dual rectifier?

ieme
27 november 2005, 17:58
merci voor de tips
Ik was al aan het denken om een mesa te kopen maar dan eerst nog wel wat sparen :lol:.
Heeft er iemand een bogner ubershall?
Kan je hem vergelijken met een mesa dual rectifier?

uberschall is veel bruuter, ik heb alle 2 wel mogen testen, de uberschall is wat droger dan de rectifier.
Een vriend van me speelt met de triple recto en de uberschall live, Michael ae van dit forum heeft een single recto en een uberschall en die zal zeggen dat de mesa iets meer vintage is, de mesa meer rock en de uberschall meer metal.

Haaksma speelde bij anouk ook op de uberschal, dus als je op anouk dr album de heavey sounds beluisterd heb je een goeie indruk van de uber in een niet metal situatie.

Mark tremonti (ex-creed) van Alterbridge die heeft zowel de dual als de triple als de uberschall in zn setup. bij de search functie zal je een filmpje van zijn setup vinden...

s.vai
27 november 2005, 19:57
en de peavy 5150, of de engl powerball of savage? zijn deze goed?
Ik heb gezien dat John Petrucci met een mesa roadking dual rectifier speelt. Wat is het verschil tussen de roadking en de gewone dual rectifier?

zjanke
27 november 2005, 20:06
Voor een uberschall moet je NOG wat verder doorsparen :wink:

Orpheo
27 november 2005, 20:18
en de peavy 5150, of de engl powerball of savage? zijn deze goed?
Ik heb gezien dat John Petrucci met een mesa roadking dual rectifier speelt. Wat is het verschil tussen de roadking en de gewone dual rectifier?

roadking: preampje. das een ding voor in de studio, heb je geen eindtrap. vind ik beetje nutteloos voor on stage. of je moet een eindtrap hebben waar je kan kiezen tussen triode/penthode clipping en class a/simul class. das wel top. maar die ken ik niet.

de 5150 is heftig spul vind ik. al gauw teveel gain. imo kan je met minder gain, per definitie, een heftigere sound krijgen dan met meer gain. een jcm 800 is imo per definitie heftiger dan een 5150 (met dezelfde les paul, en zonder aanvullende pedalen).

de powerball is imo een pure metalamp, en ik vind de voicing niet lekker; koud, koel. daarnaast; dat paneel vind ik ronduit bagger. t glimt teveel, en reflecteert teveel. ik kan niet zien waar ik precies aan draai.

de savage ken ik niet, maar die schijnt een heel goeie allrounder te zijn met ook lekker wat gain. ik dacht dat lord riffenstein er 1 of 2 had.

voor een lekkere metalsound zou ik gaan voor, bv:

mesa dual/triple recto
peavey 5150
H&K duotone
koch powertone (maar dies heel transparant en helder)
Soldano HotRod 50+ (alhoewel...ik weet niet of die compressed genoeg is, met genoeg gain).
VHT Ultralead (of pittbull 50)

ik ken van sound zelf de eerste 4. die andere 2 ken ik van specs. (ja, ik geef dat eerlijk toe!)

ieme
27 november 2005, 20:23
en de peavy 5150, of de engl powerball of savage? zijn deze goed?
Ik heb gezien dat John Petrucci met een mesa roadking dual rectifier speelt. Wat is het verschil tussen de roadking en de gewone dual rectifier?

roadking 4 kanalen en veel opties en zowel el34 als 6l6 buizen en de dual 2 of 3 kanalen en 6l6 buizen
kijk eens op www.mesaboogie.com

ieme
27 november 2005, 20:33
[quote=s.vai]en de peavy 5150, of de engl powerball of savage? zijn deze goed?
Ik heb gezien dat John Petrucci met een mesa roadking dual rectifier speelt. Wat is het verschil tussen de roadking en de gewone dual rectifier?

roadking: preampje. das een ding voor in de studio, heb je geen eindtrap. vind ik beetje nutteloos voor on stage. of je moet een eindtrap hebben waar je kan kiezen tussen triode/penthode clipping en class a/simul class. das wel top. maar die ken ik niet.

[quote]

foutje, de roadking is de 4 kanaals head van 3800 euro hoor...

AART
27 november 2005, 21:04
of je moet een eindtrap hebben waar je kan kiezen tussen triode/penthode clipping en class a/simul class. das wel top. maar die ken ik niet.


Mark IV......

andy
27 november 2005, 21:43
en de peavy 5150, of de engl powerball of savage? zijn deze goed?
Ik heb gezien dat John Petrucci met een mesa roadking dual rectifier speelt. Wat is het verschil tussen de roadking en de gewone dual rectifier?

Als je voor een goeie clean wil gaan zou ik de Powerball iig niet nemen. Ook al lees ik regelmatig dat de Powerball wel een goede clean heeft.
Maar ik heb dus zelf een Powerball en het is wat Orpheo zegt een echte metal/bordeel bak. :wink:

Outrage
27 november 2005, 22:17
laney heeft bijzonder goede buizenamps, en zijn vaak niet al te duur.

ik speel op een gh50l, dat is wel een éénkanaals, met gain die je met de footswitch uit en aan kan schakelen. Voor mij is die echt bijzonder goed.

Laney heeft ook de Vh100r, een 100 watt buizen top, 2 kanalen dacht ik) met op elk kanaal gain die je met footswitch in en uit kan schakelen.

voor meer gedetailleerde info: www.laney.co.uk

Drew
27 november 2005, 22:58
Engl versterkers hebben over het algemeen een goede clean en overdrive, als je van het karakter houdt tenminste...
Clean is altijd wel goed op een Engl, distortion verschilt erg tussen de verschillende types.
Voor een Mesa-achtige sound (Dream Theatre) , zou ik voor een Powerball gaan.

Orpheo
27 november 2005, 23:05
Engl versterkers hebben over het algemeen een goede clean en overdrive, als je van het karakter houdt tenminste...
Clean is altijd wel goed op een Engl, distortion verschilt erg tussen de verschillende types.
Voor een Mesa-achtige sound (Dream Theatre) , zou ik voor een Powerball gaan.

+1. geen kwaad woord over engls hoor, ook niet live, als ik naar een band luister die op engl speelt. maar om er zelf op te spelen is imo wel wat anders. je moet van de voicing houden.

robert-gitarist
27 november 2005, 23:11
Voor het scheur werk:
Randall top nemen..Zijn absoluut niet duur en scheuren echt mega goed..en clean doen ze het ook perfect..vraag/pm Nrrrk eens van forum hier..die heeft er een aantal...echt ze klinken goed!!