PDA

View Full Version : Nadelen van een combo behuizing



Franc
27 november 2005, 11:09
Allo zelfbouwers.

Momenteel even druk met gitaaraanpassingen maar er borrelt ook een plan om mijn 100 Watter om te bouwen tot combo.
Momenteel heb ik een 1x12 en losse head, maar sleep me een breuk.

Het idee is daarom om het chassis in de speakercab te hangen a la bluesbreaker (of zoals ik met mijn firefly heb gedaan).

Ik probeer alleen alle nadelen te overzien en op een rij te zetten.

Eerste is natuurlijk dat ik niet makkelijk een andere speaker aan kan sluiten. Maar momenteel heb ik die ook niet en ik zou toch een probleem hebben met mijn 1 ohm uitgang.
Bovendien is er dan altijd wel weer wat aan te sleutelen, mocht ik ooit een speaker(cab) erbij krijgen (dan zou ik misschien nog eerder het geheel tot een 2x12 combo verbouwen oid).

Het op zijn kant hangen? Er zitten ringkerntrafo's in die nu plat op het chassis hangen, dus op zijn kant hangen die er niet eens ver buiten.

Buizen verwisselen is wat lastiger natuurlijk, maar het chassis zal er in dat geval toch uitmoeten, om te biassen.

Trillingen? Kan dat een probleem zijn? De head staat nu ook altijd op de cab.

Misschien is het grootste nadeel juist wel dat waarom ik het allemaal doe: het geheel wordt nu wel zwaarder. Maar wel 1 keer minder lopen en sjouwen.

Nog iets anders? Iets (buizen)technisch dat ik over het hoofd zie?

Bvd.

http://www.vernetamps.com/pics/IMG_5045.sized.JPG

Ik zie nu al dat de MasterVolume (achterop) lastig bereikbaar wordt.... misschien verplaatsen dus...