PDA

View Full Version : hardcore



vipskate
26 november 2005, 15:29
ik zoek een hardcore gitaar om madball,diemydemon enzo te spelen
budget is ongeveer 600 euro

Carpe Diem
26 november 2005, 15:32
succes met je zoektocht

vipskate
26 november 2005, 15:33
heeft iemand tips naar welk merk van gitaar ik moet kijken

StereoX
26 november 2005, 15:36
ibanez sz
(2e hands) gibson les paul studio
goeie epiphone
LTD gitaren

gewoon een gitaar met in ieder geval een brug humbucker dus. een trem is niet nodig

Bins
26 november 2005, 15:38
StereoX speelt volgens mij op een ibanez sz, moet je maar even op zijn gebruikersnaam zoeken... Hij is iig goed hardcore ;)
Ltd heeft ook leuke gitaren voor een goeie prijs, en olp en dean ook. Je kan in feite niet veel verkeerd doen. Kies gewoon een gitaar met een humbucker in de brug en een flinke output.

Edit: hehe, was ie me net voor.. Speak of the devil...

StereoX
26 november 2005, 15:47
:evil:

sir_oinksalot
26 november 2005, 15:50
probeer eens een ltd viper vast te krijgen, zowal kwa design als sound DE (budget) hardcore gitaar imo

SBloke
26 november 2005, 16:06
Ga naar de sites van die bands/muzikanten... kijk waar zij op spelen, en zoek een goedkope versie van diezelfde gitaar....


Wees eens wat kreatief ipv gelijk maar een vraag te stellen zonder eerst te denken joh.....

casper innosence
26 november 2005, 16:33
vele hardcore artiesten hebben Gibson SG's (al dan niet met n EMG 81 op de brug) zei die geen Gibson SG hebben spelen op LTD gitaren. Mitts van Madball heeft een Custom Mockingbird van BC Rich wat een heel geil ding is, maar onbetaalbaar...

LTD's zijn relaxte gitaren, vanaf de 400 series standaard met EMG 81's . En niet zo gek duur... een LTD viper 400 kost in DLD ongeveer 650 eur dacht ik, dus met een beetje praten voor 600 zeker wel mee te nemen..

Mufftin
26 november 2005, 16:52
ja ik denk ook een gibson of ten minste iets met humbuckers. Maar het geluid haal je ook uit je amp dus die moet ook goed zijn!

Jax
26 november 2005, 17:01
probeer eens een ltd viper vast te krijgen, zowal kwa design als sound DE (budget) hardcore gitaar imo

+1

jorrit
26 november 2005, 17:03
solidbody gitaar met humbucker in de brug, maakt geen drol uit wat voor gitaar. goede distortion.

maar eerlijk gezegt vind ik het een wat simpele vraag, heb je al uitgezocht waar je voorbeeld bands zelf op spelen? dan had je je antwoord al gehad..

AART
26 november 2005, 17:13
Ibanez RG en stop een emg 81 of emg 85 in de brug, kan ook.

er zijn zoveel mogelijkheden.

casper innosence
26 november 2005, 17:58
sir_oinksalot schreef:
probeer eens een ltd viper vast te krijgen, zowal kwa design als sound DE (budget) hardcore gitaar imo


+1

+2

robert-gitarist
26 november 2005, 18:06
probeer eens een ltd viper vast te krijgen, zowal kwa design als sound DE (budget) hardcore gitaar imo

+1

+10

Ik kan het weten 8-)

Mufftin
26 november 2005, 18:40
Hey heb net ff nagevraagt bij een kameraad die in een hardcore band speelt.
Hij heeft zelf een ibanez ben alleen het nummer ff kwijt en hij heeft een epiphone sg.

Hij speelt op een egl of hughes en kettner amp.

Maar het belangrijkste is de disto.

robert-gitarist
26 november 2005, 18:46
Hey heb net ff nagevraagt bij een kameraad die in een hardcore band speelt.
Hij heeft zelf een ibanez ben alleen het nummer ff kwijt en hij heeft een epiphone sg.

Hij speelt op een egl of hughes en kettner amp.

Maar het belangrijkste is de disto.

En die haal je uit een goeie amp..
tip: Randall ;)
Als ik echt extreme muziek moet spelen speel ik altijd op me LTD Viper 50 (nu met EMG elementen erin :D ) en een Randall top.
Veder gebruik is geen effecte dan...echt klinkt heeel erg bruut

Malle Eppie
27 november 2005, 13:11
Yep, voor hardcore zou ik kiezen voor een LTD Viper of misschien voor een (niet te betalen) Jackson Dinky (Matt Henderson).

http://www.espguitars.com/guitars_viper.htm

Mufftin
27 november 2005, 13:30
wow dat zijn echt vette gitaren :O

casper innosence
27 november 2005, 13:42
wow dat zijn echt vette gitaren :O

en als je de viper 400 neemt dan klinkt ie gelijk al supervet door de EMG81 elementen. (hoef je dus nix te gaan klussen met andere elementen)

lorenz
27 november 2005, 21:28
die gitarist van Terror speelt op een ESP Urban Camo Viper (ofzoiets)

en Terror heeft een zeer vette sound, maar kweet ni welke amp ie gebruikt

Neals
27 november 2005, 22:35
SG werkt het beste. Ga voor een Gibson SG special is mijn advies.

DaveItUp
28 november 2005, 10:25
Gitaar:
Gibson SG/LP
Amp:
Marshall JCM 800

Klassieke hc setup. Voor metal achtige hardcore kun je eigenlijk zo'n beetje alles met veel output en gain gebruiken.

Buryyourdead
29 november 2005, 23:59
Ik speel zelf over een Ltd Viper 400 met Emg elementen erin, Super gitaartje.. speel erg lekker ( alleen iets duurder dan 600 euro :) )
http://www.espguitars.com/images/guitars/viper400_blk.jpg

Wat ook coole gitaren zijn : Ltd Eclipse
http://www.espguitars.com/images/guitars/ec400_blk.jpg

Je krijgt die gitaren ook in de goedkopere versies ( vanaf 300 euro ) maar dan heb je een mindere gitaar..


Als versterker heb ik sinds kort een Peavey 5150. veel gebruikte gitaar verstreker in de hardcore wereld. ( throwdown heeft er ook over gespeeld geloof ik )

Terror speelt geloof ik over mesa versterkers.. maar dat is voor de mensen met een dikke beurs :P

punetaro
4 december 2005, 23:24
Deniz - DIE MY DEMON, speelt op een vrij simpele gitaar, een Washburn Idol serie, niet zo'n dure gitaar en standaard met seymour duncans elementen maar de rack die er achter hangt is indrukwekkend. Deniz is een totale amp/rack freak en om z'n sound te bekomen heeft ie dan ook een vrij complexe schakeling van verschillende effecprocessors en pre-amps.

De gear die werd gebruikt op de verschillende platen

love the game hate the players

Deniz

guitar :
- Ibanez S540 ltd custom made

gear :
- Boss GX700 effect processor
- Marshall 9200 power amp
- Marshall 1960 cabinet slanted

Wes

guitar :
- Gibson Sg standard

gear
- Boss GX700 effect processor
- Marshall 9200 power amp
- Marshall 1960 cabinet straight

Splitting Ammunition Die My Demon/50Caliber

guitar :

Ibanez S540 ltd custom made
Bc Rich, Mockingbird

gear :

Marshall JMP 1 pre-amp
Mesa Boogie Recording Rectifier pre-amp
Boss GX 700
Mesa Boogie 2:90 power amp
Peavey 412 MS cabinet slanted

Smell The Rat :

guitar : Washburn Idol serie

amp :

Marshall JMP 1 pre-amp
Line 6 Pod Pro
Boss GX 700
Mesa Boogie 2:90 power amp
Peavey 412 MS cabinet slanted

robert-gitarist
4 december 2005, 23:47
Ik speel zelf over een Ltd Viper 400 met Emg elementen erin, Super gitaartje.. speel erg lekker ( alleen iets duurder dan 600 euro :) )


Wat ook coole gitaren zijn : Ltd Eclipse


Je krijgt die gitaren ook in de goedkopere versies ( vanaf 300 euro ) maar dan heb je een mindere gitaar..


Als versterker heb ik sinds kort een Peavey 5150. veel gebruikte gitaar verstreker in de hardcore wereld. ( throwdown heeft er ook over gespeeld geloof ik )

Terror speelt geloof ik over mesa versterkers.. maar dat is voor de mensen met een dikke beurs :P


Daar sla je de plank mis vriend.
Voor die 300 euro heb je echt geen mindere gitaar.Ik heb zelf een Viper 50 (ja het goedkoopste viper model dus) en die blaast ook ontiegelijk.Ik heb erg veel plezier van deze gitaar en die blaast net zo hard en klinkt ontiegelijk als een duudere viper.Ik heb zelf er reeds andere elementen ingezet(EMG 81+85) omdat de standaart elementen niet na mijn smaak waren.Wa tniet wil zeggen dat ze slecht zijn..
Voor 300 euro heb je een hartstikke fijne LTD..en geen mindere.. :-?

asesino
5 december 2005, 11:30
Grappige topic, neem gewoon een gitaar waar je comfortabel kan op spelen en die wat ballen heeft. Zelf zou ik kiezen voor iets uit mahogany met een snelle nek, eventueel emg's.

Zoeken naar een specifieke hardcoregitaar is onmogelijk IMO, er zijn er die spelen op les pauls, SG's, Warlocks, Jacksons, ESP, .... alles in feite.

Stitch
5 december 2005, 12:31
+1

Het maakt voor hardcore echt geen drol uit welk model je pakt. Zolang er maar een stevige brug hum in zit, zit je goed! Belangrijker is de versterker.

schwalbe
5 december 2005, 12:52
Als je van plan bent om te gaan downtunen dan kan je beter een gitaar nemen met een lange mensuur (scale length), dan blijft het laag strakker. Humbuckers zijn in ieder geval een vereiste.

guhlenn
7 december 2005, 13:23
SPAM!

een gibson SG-x en een Marshall DSL100 doen het prima.

En natuurlijk heb ik die te koop :)

guhlenn@hotmail.com

casper innosence
7 december 2005, 23:55
dsl100?? je moet om (om even in hc termen te blijven) een cruciale set te hebben natuurlijk de 1 kanaals JCM800 hebben icm een Gibson SG standard (voorkeur voor ebony) :cool:

punetaro
8 december 2005, 00:42
Ik speel zelf over een Ltd Viper 400 met Emg elementen erin, Super gitaartje.. speel erg lekker ( alleen iets duurder dan 600 euro :) )


Wat ook coole gitaren zijn : Ltd Eclipse


Je krijgt die gitaren ook in de goedkopere versies ( vanaf 300 euro ) maar dan heb je een mindere gitaar..


Als versterker heb ik sinds kort een Peavey 5150. veel gebruikte gitaar verstreker in de hardcore wereld. ( throwdown heeft er ook over gespeeld geloof ik )

Terror speelt geloof ik over mesa versterkers.. maar dat is voor de mensen met een dikke beurs :P


Daar sla je de plank mis vriend.
Voor die 300 euro heb je echt geen mindere gitaar.Ik heb zelf een Viper 50 (ja het goedkoopste viper model dus) en die blaast ook ontiegelijk.Ik heb erg veel plezier van deze gitaar en die blaast net zo hard en klinkt ontiegelijk als een duudere viper.Ik heb zelf er reeds andere elementen ingezet(EMG 81+85) omdat de standaart elementen niet na mijn smaak waren.Wa tniet wil zeggen dat ze slecht zijn..
Voor 300 euro heb je een hartstikke fijne LTD..en geen mindere.. :-?


Euhh dude, wordt eens wakker, een viper 50 niet minder dan een viper 400 ?.

Waar gaan we beginnen,

- Véél minder kwalitatieve houtsoort vd de body t.o.v. 400, wat een enorme invloed heeft op de klank
- minder kwalitatief houtsoort v.d. neck t.o.v. de 400
- minder kwalitatieve electronica t.o.v. de 400
- minder kwalitatieve tuners t.o.v. de 400

...

Om over de bespeelbaarheid nog maar te zwijgen

guhlenn
8 december 2005, 08:44
Een jcm 800 kaal heeft te weinig gain. Ik twijfel ookaan uw ervaring met die combinatie.

Ah well whatever floats yer boat...

Tennek
10 december 2005, 11:18
koop gewoon een gitaar aha
en koop gewoon een versterker waarmee je een hardcore sound kunt krijgen

Superhero
10 december 2005, 11:26
gh, aan dat advies zal die wat hebben.

zjanke
10 december 2005, 11:57
Volgens mij is het element en de versterker inderdaad belangrijker dan de gitaar. Heeeeeeeeeel veel output en heeeeeeel veel gain 8-)

Ik doe het nog even op een tele :o (met SD quarterpounders) of een Godin LG (met Tetrads) en een TSL602 http://smile.smilies.nl/669.gif

chennie
10 december 2005, 12:20
Hardcore??

Wat een geneuzel, als je echt core bent doe je niet zo moeilijk:
Dan ben je klaar met elke flinke gitaar met flinke humbuckers, Les Pauls, SG's, Gibsons/Epiphone, ESP/LTD; allemaal goed.

En de amp: 5150's, ENGLS, MESA, of een flinke Marshall, een flinke speakerkast, v30's erin en blazen.