PDA

View Full Version : Orange AD30R vs. AD30TC



Mike McCready
26 november 2005, 14:34
Ik ben van plan om een van deze beide versterkers aan te schaffen. Ik heb ze al uitgeprobeerd over mijn huidige gear en het geheel klinkt fantastisch!

De belangrijkste punten waarop de versterkers verschillen:
AD30R: 1 kanaal, reverb
AD30TC: 2 volledig gescheiden kanalen, geen reverb (amp is zo'n 200 euro duurder)

Mijn setup:
Fender USA 50th ann. strat -> RMC1 wah -> CM Plexitone -> MI Audio Blues Pro -> Ibanez DE-7 -> Orange ???

Uit de 2 kanaals Plexitone en de MI Audio kan ik alle distortion kan ik alle geluiden halen die ik wil. Verder speel ik eigenlijk altijd met reverb.

Wat is jullie advies: gewoon de AD30R kopen of toch de AD30TC en de reverb uit een pedaal halen? Ik gebruik maar 1 kanaal, maar met het oog op de toekomst kan een 2e kanaal misschien nog eens ooit van pas komen...?

Mitch
26 november 2005, 15:26
Kijk effe op het Orange forum en zoek 's op het aantal problemen met de reverb van de AD30R :wink:
Ik moet zeggen dat ik het tweede kanaal van de AD30 juist erg lekker vond, beetje scherper. Denk dat dat heel anders gaat werken dan gewoon 1 kanaal + de Plexitone. Maar het is een lastige beslissing, zonder meer.

Mike McCready
26 november 2005, 20:26
Kijk effe op het Orange forum en zoek 's op het aantal problemen met de reverb van de AD30R :wink:
Ik moet zeggen dat ik het tweede kanaal van de AD30 juist erg lekker vond, beetje scherper. Denk dat dat heel anders gaat werken dan gewoon 1 kanaal + de Plexitone. Maar het is een lastige beslissing, zonder meer.

Ik heb volgens mij eens gelezen dat die op oudee modellen niet echt goed is, maar daar is aan gewerkt. Op nieuwe modellen is een zeer verbeterde versie ingebouwd.