PDA

View Full Version : ervaringen met behringer hellbabe wah



Willemjan13
26 november 2005, 13:34
hallo

ik zoek een leuke goedkope wah die toch wel redelijk goed moet zijn voor niet meer dan 80 euro

ik zit sterk te denken aan de behringer hellbabe wah
die heb ik voor 39 euro gezien.

op harmony-central zijn ze er over het algemeen tevreden over.

mare wat vinden jullie ervan en wie heeft er ervaring met deze wah of met soortgelijke andere goedekope wahwah´s ?

outside
26 november 2005, 14:24
ik heb hem en het mechanisme piept soms nogal fel (heb al vanalles gepobeerd om het te laten stoppen maar niets werkt...). Voor de prijs ben ik wel tevreden, ik wou niet meer geld uitgeven aan een wah dus veel keuze had ik niet :wink:

Maar hoort dit eigenlijk niet thuis binnen de gigantische topic over behringer pedaaltjes?

Willemjan13
26 november 2005, 16:25
ja misschien wel maar ik dacht van dat topic is al zo groot ik begin maar een nieuwe

trouwens helpt olie ook niet tegen het piepen van dat mechanisme?

Willemjan13
26 november 2005, 16:26
of wat vet? ofzo

the feable
26 november 2005, 16:32
waarom kijk je niet even op marktplaats.nl voor een 2e hands cry baby of morley! Mijn ervaring met dit soort apparatuur ( zoals deze lijn van behringer) is dat het niet heelverkeerd ismaar wel snel kapot.

Willemjan13
26 november 2005, 17:34
ik heb op marktplaats gekeken en daar staat een crybaby en ook een morley classic wah maar ik heb daar ook reacties van gezocht en die vonden het geluid niet altijd even super ze zijn wel sterke maar het geluid viel tegen.
ik heb juist van die behringer op harmony-central eigenlijk aleen maar goede reacties gelezen over het geluid en dat sommige hem zelfs beter vonden klinken dan zo´n crybaby. die crybaby heeft trouwens een pot ofzo en die morley en behringer zijn optisch en dat spreekt mij ook wel aan.

dat die behringer misschien wat minder stevig maakt mij niks uit. ik ben altijd erg zuinig op mijn gear en ik heb gebruik hem bijna alleen maar voor thuis op de slaapkamer.

De Beer
26 november 2005, 18:39
Ik heb 2 wah's gehad met de optische variant. Een Morley way/volume ding was op zich best lekker, maar het schakelen was niet lekker, dus die is ooit vervangen voor een Crybaby.

Toen een digitech alles in 1 board met en optische wah die al een stukje beter werkte dan de morley.

Ik heb uiteraard allebij open gehad en de morley werkte in stapjes Het sleufje waar het licht door heen ging(lampje-sleufje-licht gevoelig dingetje(ldr?)) dat aan het pedaal zit en dus de hoeveel heid licht door liet, is daar in een paar stapjes en is te horen.
De digitech heeft een transparant stukje plastic dat steeds iets minder licht doorlaat ipv een sleufje en werkt iets soepeler.(iets analoger gevoel)

Nu gebruik ik weer een Crybaby(from hell) en een pot vind ik toch prettiger
Goed in het vet houden en er piept niks.

Voor 35 euro kun je dan weer geen buil vallen aan die behringer, maar het blijft plastic.
vind er een ouwe kappotte crybaby en bouw de electronica over.

the feable
26 november 2005, 21:55
+1

Die cry baby mag dan wel minder goede revieuws hebben. Dit zal waarschijnlijk komen doordat de prijs kwaliteit minder goed is dan de behringer maar voor de 2e hands prijs is die dunlop denk ik toch minstens zo goed. Bovendien zijn die cry baby nog te maken als ze kapot gaan! EN je kunt ze geweldig modde!!! Voor een beetje geld meer heb je dan een super wah.

Bovendien zou ik niet te veel af gaan op de scores van HC. Ga zelf naar de winkel en luister wat je het beste vind klinken.

outside
22 januari 2006, 12:10
het piepen is gestopt van mijn behringer-wah :) !!! Ik heb het pedaal van het bakje gehaald, contactspray (die ook werkt tegen piepen enzo) overal gespoten waar ik kon en het is nu gestopt met piepen! Ik denk dat het aan de as was, mijn pa had de vorige keer vanalles geprobeerd ma hij durfde het pedaal er niet af te halen. Dan kan ik nu tenminste een goed oordeel maken over deze hellbabe:

het is wat ik nodig had, klinkt goed, geen ruis, boost functie werkt enkel als je het pedaal gebruikt maar dan werkt die wel goed, er valt ook veel aan de wah en de boost in te stellen door de 3 mini-mini-pots aan de zijkant. Het switchless gedoe vindik super handig en de optische sensor is natuurijk ook zeer goed zodat je geen pots moet gaan vervangen om de ... jaar. Ik moet er wel bijzeggen dat ik nooit op een andere wah heb gespeeld en mss dat dat spring-back systeem op de behringer wah voor velen nogal onhandig is...

ps: voor de stevigheid moet je niet teveel schrik hebben, het is wel uit abs en niet uit alu maar het is dik materiaal en het zal niet vlug kapot gaan!