PDA

View Full Version : GEzocht: solo Bad moon rising



Lossesnaar
26 november 2005, 11:01
gegroet gij allen 8-)

ik heb me de laatste weken sufgezocht naar de tabs van dat stukkie van ccr waar de gitarist soleert, allerlei tabs gezien, slaan ze mooi dat stuk over, ook mysongbook geeft verschillende maar geen solo stukkie, ik zou t wel zelf uit kunnen zoeken miss, maar dan ben ik een week of 3 verder denk, zijn er mensen die dat hebben/weten?
Dan hoor ik t graag :lol:

bvd greetz!!

Harry
26 november 2005, 13:15
uit mijn hoofd zeg ik dat het gewoon akkoorden zijn, maar dan hoger gepakt. Probeer de akkoorden van het couplet eens hoger op de hals te spelen in andere liggingen (en alleen de hoogste 3 snaren) en dan kom je een heel eind.

Luca P
26 november 2005, 19:00
Stem je gitaar dan wel een halve toon lager....

Harry
27 november 2005, 04:05
hoezo da?

Lossesnaar
27 november 2005, 11:54
idd??

Luca P
27 november 2005, 16:04
Nou eh...
Eigenlijk 2 stappen.... :roll:
Als ik de plaat hoor lijkt het net of de rythm gitaar een E akkoord speelt. Maar dan 2 stappen naar beneden gestemd.
Dat wordt dan een D.....
Of word mijn gehoor slechter?
Die solo lijkt me echt in een "E" akkoord te worden gespeeld.
Volgens mij zijn het overigens 2 of 3 gitaar partijen wat het allemaal moeilijk te volgen maakt.

Harry
28 november 2005, 00:13
ahaaa, ik speel zoiets uit het hoofd, en dan in de toonsoort die voor mij lekker zingt. En dan ga ik met zo'n solo pielen, en dan kom ik op het idee uit mijn eerdere post. Jouw methode is wat accurater als je in de originele toonsoort speelt.

Luca P
28 november 2005, 18:19
Ik speel dat nummer ook in D, maar dan niet omlaag gestemd.
Klinkt niet zo lekker eigenlijk.
Maar die meerdere gitaar partijen maakt het dat het klinkt of het in een gewone stemming staat.
En om voor dat nummer een extra gitaar mee te nemen...ben ik veel te lui voor.

Lossesnaar
28 november 2005, 18:22
was 9ik weer, staat idd in d, net ff gepielt met guitarpro....en wat denk je (ja da wist ik dus nie) die exacte solo wat ik bedoel staat helemaal uitgeschreven bij "lead" ipv rythm, wist ik dat je kon switchen tussen instrumenten, daar staat ie dus! Miss tip voor anderen, aangezien ik dr nu pas achterkom :oops:

thnx anyway dudes!!

Luca P
28 november 2005, 19:05
Enne....hoe staat de solo dan omschreven?
Als in een verlaagde E??
Als dat zo is ben ik blij dat mijn hersens de juiste geluiden verwerken...
(nou, nou :razz: )