PDA

View Full Version : Gibson/Ibanez Pups *help aub*



RS-Rik
25 november 2005, 23:48
Hey mensen.

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar ik kan er niks over vinden.

Ik heb een INF4 humbucker te installeren. Hij gaat gewoon door een volume pot direct naar de output.

Er zit een zwart draadje aan (aarde) en een niet gecoate draad (aarde)

verder nog een rooie (output pickup) en een waar de fuck moet die blauwe naartoe? is die misschien om te splitten? zoja, wat moe'k ermee doen? ik heb 1 element.. dus hij hoeft alleen door een volume potje.

Welke draadjes moet ik dan waar solderen? beter gevraagt, welke van de 3 polen op een potje zijn de in-en output?

alvast bedankt voor deze lastige kutvraag die jaarlijkt 1000 keer gesteld wordt. mijn oprechte spijtbetuigingen hiervoor.. alstublieft, kom niet naar mijn huis me begooien met rotte tomaten.

Ik heb net geprobeert te solderen en ik heb alle aardleidingen op de buitenkant van de pot gedaan en toen met een draadje op de brug gesoldeert is dit goed?

De witte en blauwe heb ik aan mekaar gesoldeert, de witte en zwarte op de aarde, een draadje van de 3e pool naar de aarde en een draadje van de jack naar de aarde. De rooie zit op de 1e pool van de potmeter en de middelste pool gaat naar de jack.

is dit correct?

ik ben met het snoer langs alle delen geweest en heb toen met een schroevendraaier op de elementen zitten tikken.. maar allen als ik hem bij de rooie hield werkte het.. en ja, de pot stond niet dicht.

kan niemand me effe verder helpen? op de ibanez site kun je alleen schema's van modellen downloaden en op de gibson site ook. Ik heb geprobeert de kleurcode's te vertalen naar SD's en toen heb ik daar een schema vandaan gehaalt maar dat werkte niet.