PDA

View Full Version : bouwen sevenstring



The Chief
25 november 2005, 21:09
hoi,
ik had graag een sevenstring gebouwd, maar tast wat in het duister... Dit is mijn eerste project, en dus dacht ik te beginnen met een kant-en-klare hals. Nu vind ik nergens halzen die ik kan gebruiken voor een neck-through... of zie ik erover?

mijn idee voor de sevenstring:
body: swamp ash (heldere klank)
neckthrough body (weet niet welk halsmateriaal) met een ebony fretboard. mogelijk met 24 frets en een scale van minstens25,5, maar liefst (26,5 of) 27
tune-o-matic brug, alleen brughumbucker (Lundgren lijkt me wel wat 8-) )
wat is een goede houtsoort voor de neck, maple? De gitaar wordt dus in B gestemd, vandaar dat ik een heldere houtsoort zou gebruiken.Weet er iemand een goede plek om dit hout te kopen, liefst in België...

Misschien is dat allemaal wel wat ambitieus, maar ben echt wel handig, dus denk wel dat't me zal lukken.
alvast bedankt!

The Chief
27 november 2005, 12:52
weet niemand waar ik een 27" sevenstring neck kan vinden? :(

EmgMaster
27 november 2005, 14:40
www.warmoth.com misschien?

The Chief
28 november 2005, 07:46
neen, warmoth heeft alleen bolt-ons, die vind ik inderdaad overal, zal ik dan moeten settlen voor ee 25,5 scale, die vind ik wel... De neck vanaf 0 maken, zie ik wat tegen op (maar misschien is dat uit onwetendheid).

Mattia
28 november 2005, 10:34
Kant en klaar heb ik zoeits nog nooit gezien, nee.

Zelf en hals maken is prima te doen, en nog leuk ook! Zie mijn topic en dat van charlotte voor een beetje overzicht/fotodoc van hoe een hals gemaakt wordt, schaf Melvyn Hiscock's 'Make Your Own Electric Guitar' aan, en ga er gewoon voor.

De Beer
29 november 2005, 20:02
Vox humana bouwt ook vrijwel alles ook half preparaten.