PDA

View Full Version : Aankoopadvies: Beginnersgitaar +/- 100€



Celis
25 november 2005, 16:12
hallo,

Via een kennis kan ik een Squier (Fender) kopen. Samen met een Volcano versterker van 15 rms vraagt hij 150€.
Is deze gitaar + versterker degelijk van kwaliteit ? Is de prijs die hij vraagt aanvaardbaar ? (gitaar = 2 jaar oud, versterker = nieuw)

Graag jullie mening. Als dit een complete miskoop is gelieve ook te vermelden.

Dank

Superhero
25 november 2005, 16:36
Zoekfunctie?

Maar volgens mij is die een prime gitaar voor 100 euro en voor 50 euro een versterker kan je neit gauw mis zitten.

pimmetje
25 november 2005, 16:48
Ik weet niet of 't een aardige deal is. Op het eerste gezicht zou je denken dat je je aan 150 euro geen buil kan vallen... als 't niets is, verkoop je 't voor 'tzelfde geld waarschijnlijk wel door.

Totdat je ff voor de zekerheid feedback checkt:
http://www.feedback.nl/?id=55&b=0339260942
Squier strat + 10W squier versterketje voor 159 euro.
(En nog een hoes en snoer erbij...)

Nu weet ik niet waar de kwaliteitsverschillen liggen, maar ik zou die feedback nieuwprijs op z'n minst gebruiken om de prijs nog wat omlaag te lullen.

Het verschil tussen een 10watt en 15watt versterker zul je niet zo snel merken. Je kan over allebei gewoon thuis pielen. Maar misschien dat iemand hier weet of die Volcano merkbaar beter is dan Squier.

olaf reijnders
25 november 2005, 16:56
Dean schijnt goede beginnersgitaren te maken.

Outrage
25 november 2005, 18:27
Heb je niet wat preciezere info over het specifieke model van squier? Want er is wel degelijk een verschil tussen de gitaar uit het startpakket en een duurdere.

Dat startpakket (op de site van feedback) heb ik ook nog gehad, ik vond dat voor zijn geld een bijzonder goede gitaar. Ik heb er destijds 10.000 bfr voor betaald, zo'n 250 euro.

Outrage
25 november 2005, 18:50
om eerlijk te zijn, de squier versterker was niet veel soeps.
Ik heb 'm vergeleken met een marshall uit een marshall startpakket, en die versterker was een stuk beter (niet dat ik marshall fan ben). De gitaar uit dat marshall pakket daarentegen was een stuk drijfhout, zelfs in vergelijking met die squier (eigenlijk heb ik er nog steeds spijt van dat ik die verkocht heb, je kan het nostalgie noemen).

FruscianteFan
25 november 2005, 20:25
Ik vind die SP-10 van Squier nog steeds best redelijk. Voor mijn Squier mist-ie wel wat bass, voor de Les Paul mist-ie wat helderheid (ja, dat ligt aan de amp, ik heb de LP getest op andere amps), maar verder is het een prima ding hoor.

Outrage
25 november 2005, 21:01
mijn start pakket heb ik wel zo'n 5 of 6 jaar geleden gekocht. Misschien dat ze er een betere versterker bij hebben gestoken (dan zou het echt een heel goed startpakket zijn)

d'oh
26 november 2005, 15:16
squier strat heb je al vanaf 100 euro en een 15 watt fender versterkertje voor 70 dus dan zou je dat ook kunnen doen

het ligt er natuurlijk wel aan wat voor squier het is die je kennis verkoopt
de squier strat van 100 euro is natuurlijk niet de beste squier die er is

Celis
20 december 2005, 23:59
ik heb dit pakket niet gekocht (bron was niet te vertrouwen, nu naar een 2dehandswinkel geweest). Deze raadde mij het SX Bass Guitar Pack with Amp and More SPB-62K Black beginnerspakket aan voor 195€. Is dit een goede gitaar om te starten ? of is een gewone squier beter ?

Celis
21 december 2005, 00:01
ik heb dit pakket niet gekocht (bron was niet te vertrouwen, nu naar een 2dehandswinkel geweest). Deze raadde mij het SX Bass Guitar Pack with Amp and More SPB-62K Black beginnerspakket aan voor 195€. Is dit een goede gitaar om te starten ? of is een gewone squier beter ?

Jax
21 december 2005, 07:03
ik heb dit pakket niet gekocht (bron was niet te vertrouwen, nu naar een 2dehandswinkel geweest). Deze raadde mij het SX Bass Guitar Pack with Amp and More SPB-62K Black beginnerspakket aan voor 195€. Is dit een goede gitaar om te starten ? of is een gewone squier beter ?

Ja maar dat is een basgitaar. Misschien moet je eerst even beslissen of je gitaar of bas wil spelen.

Malochia
21 december 2005, 15:48
Ik vind die SP-10 van Squier nog steeds best redelijk. Voor mijn Squier mist-ie wel wat bass, voor de Les Paul mist-ie wat helderheid (ja, dat ligt aan de amp, ik heb de LP getest op andere amps), maar verder is het een prima ding hoor.

Oh nee, verschrikkelijk ding vind ik dat. Heb er een paar keer op moeten spelen, maar ik vond de Ibanez TB15 (ook zo'n beginnersampje) die ik thuis heb staan 10 keer beter. Veel helderder, transparanter (waar die Squier wat modderig is), en betere distortion. (alhoewel ik de distortion zelf ergens anders uit haalde)

Met zo'n ervaring kan ik met geen mogelijkheid die Squier 'nog best redelijk' noemen, sorry. :wink:

AART
21 december 2005, 16:26
dean halen, roland cube, gewoon doorpsparen.

Floris1984
21 december 2005, 16:26
Ik zou gaan voor een Vox Pathfinder 15 watt versterker, kan je 2e hands wel voor 60 -80 euro vinden. Echt een goeie oefenversterker, ik speel er zelfs nog met m'n Gibson LP nog over.

Tweedehands kun je ook wel een goeie squier kopen. Met een beetje zoeken heb je dan voor ongeveer 150 euro echt wel een goeie start!

Vampire
21 december 2005, 16:33
dean halen, roland cube, gewoon doorpsparen.

+1, en accepteren dat je met het goedkoopste van het goedkoopste meestal niet zo heel goed uit bent... Muziekinstrumenten zijn nou eenmaal vaak duur...
Belangrijk is namelijk dat je niet het gitaarspelen zometeen opgeeft omdat het nergens naar klinkt, terwijl dat juist aan je gitaar of versterker ligt en niet aan jou....

FruscianteFan
21 december 2005, 16:34
Ik vind die SP-10 van Squier nog steeds best redelijk. Voor mijn Squier mist-ie wel wat bass, voor de Les Paul mist-ie wat helderheid (ja, dat ligt aan de amp, ik heb de LP getest op andere amps), maar verder is het een prima ding hoor.

Oh nee, verschrikkelijk ding vind ik dat. Heb er een paar keer op moeten spelen, maar ik vond de Ibanez TB15 (ook zo'n beginnersampje) die ik thuis heb staan 10 keer beter. Veel helderder, transparanter (waar die Squier wat modderig is), en betere distortion. (alhoewel ik de distortion zelf ergens anders uit haalde)

Met zo'n ervaring kan ik met geen mogelijkheid die Squier 'nog best redelijk' noemen, sorry. :wink:Inmiddels ben ik zelf ook best op zoek naar een nieuwe versterker, want de Squier klinkt best lekker voor m'n strat, maar het ding doet m'n LP (epi) geen eer aan.

Gister de Vox pathfinder 15 uitgeprobeerd en met een LP kreeg ik er een erg lekker geluid uit, alleen niet met een strat (dat was trouwens een Highway 1, niet de mijne).