PDA

View Full Version : Sound Clash GPNL



fullorder
25 november 2005, 15:02
De Grote Prijs van Nederland. Wie heeft er geen mening over? Vaak vergruist als een schijnvertoning, maar ik wil bij deze toch even een potje voor ze breken.
Ik was gisteren bij een nieuw concept van ze en dat is de soundclash. Een heuze battle tussen twee bands dmv twee podia tegenover elkaar in de grote zaal van Paard van Troje. Tijdens de battle spelen de bands om en om in eerste instantie en aan het eind mogen ze elkaar ook gaan onderbreken of met elkaar mee gaan jammen. Alles ook nog eens onder begeleiding van een DJ/scratcher.
Ik vond het echt geniaal! Heb me prima vermaakt. 4 goede bands sowieso, goede sound en er ontstonden echt hele coole jams spontaan tussen de diverse bands. Echt hulde voor dit systeem, alleen al hiervoor zou ik nog wel eens mee willen doen, terwijl ik mezelf voor had genomen na de finale van vorig jaar nooit meer mee te doen.
Overigens is de soundclash wel een extraatje, niet een voorronde of finale. Er werd gisteren middels een applausmeter wel een winnaar uitgeroepen en bovendien gebruikte de jury de avond ook om de beste muzikant-prijs uit te loven, aangezien deze opzet nogal wat improvisatievermogen vereistte van de muzikanten.
Maar hulde voor de orginasitie voor dit orginele idee. Er was helaas niet heel veel publiek, maar dat is vooral jammer voor de mensen die er niet bij waren. Die hebben echt wat gemist.