PDA

View Full Version : Hehe, eindelijk een nieuwe amp! :D



Orpheo
25 november 2005, 14:39
Ik had er niet echt eentje nodig, een nieuwe amp, maar deze kon ik NIET laten staan. sommige forummers zullen wel weten dat ik een amp wilde die clean heel lekker pakt, omdat mijn jcm800 dat nauwelijks tot niet lekker doet. de amp die ik voor ogen had was de powertone2, vanwege het sprankelende clean, maar kanaal2+3, tja, mn marshall blaast de PT2 wat dat betreft compleet weg.

afgelopen week zei een forummer (ook een ampgeek....hij heeft mij amp-gek gemaakt, voor het interne werk dan), "als ik een sovtek head vind, neem ik m,kan ik m lekker ommodden!".

dus wat vond ik gisteren: een sovtek Mig50 head!!! ik dacht dat ie gebaseerd was op de jcm800, dus ik draaide aan de knoppies as usual, tones op 10, master op 3, pre op 6....

damn, neej, zo werkt ie niet... hij heeft 2 inputs, en per input volume. dus geen gain/preamp volume! hieruit kon ik lichtelijk concluderen dat ie gebaseerd is op de plexi, en in mindere mate op de jcm800. hij klinkt ook als een plexi. smooth mids, milde highs, en genoeg laag om je zak te laten schudden. en hij gaat HARD....echt HARD.

ik zal zo foto's posten.

de kans is zeer groot dat ik volume1 zal ommodden tot preamp volume, als bij de marshall. maar dat doe ik pas als ik die schema's echt 100% snap :D

AART
25 november 2005, 15:11
Damn, dat zijn idd lekkere bakken, gefeliciflapstaart man, hoeveel koste het je als ik vragen mag?

Orpheo
25 november 2005, 16:02
Damn, dat zijn idd lekkere bakken, gefeliciflapstaart man, hoeveel koste het je als ik vragen mag?

ik wed dat t forum doorslaat, hij heeft me nl 500 gekost. vast teveel, maar ik vond t waard. voor top en 1x12 speakerkast....

AART
25 november 2005, 16:25
das idd redelijk wat. pics van alles bij elkaar? :wink:

Orpheo
25 november 2005, 16:37
das idd redelijk wat. pics van alles bij elkaar? :wink:

komt morgen. ik moet nu echt weg, werk roept :razz:

en daarnaast,de foto's die ik heb zijn wazig, dus daar heeft niemand wat aan :D

maar morgen komen foto's van mn hele set; les paul, marshall en sovtek kwartstack :D

damn, ik mag wel eens een ab/box en trebleboost erbij nemen!! en een HOOP extra kabels voor alle inputs! (4 inputs in totaal...)

dus nu nog ff in een roes rondlopen, en morgen een heel uitgebreide review van de amp, maar ik weet nu al dat t een van mn beste koops is ever...

Mitch
25 november 2005, 18:35
500E ? Oké.




:lol:

Ja sorry, ik zou je eigenlijk moeten feliciteren, maar dit is een beetje het idee van '70s Fenders die ineens in waarde stijgen. Dus ja, het is te duur, leuk voor de verkoper. Extra 1x12je kan natuurlijk nooit kwaad :)

Orpheo
26 november 2005, 05:40
500E ? Oké.




:lol:

Ja sorry, ik zou je eigenlijk moeten feliciteren, maar dit is een beetje het idee van '70s Fenders die ineens in waarde stijgen. Dus ja, het is te duur, leuk voor de verkoper. Extra 1x12je kan natuurlijk nooit kwaad :)

tja, TE duur? ik weet t zo net nog niet, je ziet ze vaak gaan voor hogere bedragen, en dan alleen de head. maar ik vind de sound (en het toekomstige gekloot dat ik ermee kan doen) die 500 zeker waard. :)

Jax
26 november 2005, 08:53
500E ? Oké.




:lol:

Ja sorry, ik zou je eigenlijk moeten feliciteren, maar dit is een beetje het idee van '70s Fenders die ineens in waarde stijgen. Dus ja, het is te duur, leuk voor de verkoper. Extra 1x12je kan natuurlijk nooit kwaad :)

tja, TE duur? ik weet t zo net nog niet, je ziet ze vaak gaan voor hogere bedragen, en dan alleen de head. maar ik vind de sound (en het toekomstige gekloot dat ik ermee kan doen) die 500 zeker waard. :)

Daar gaat het toch dan om? Wat maakt het uit of je er in iemand anders ogen teveel heb betaald, zolang jij het een reëel bedrag vond.

ieme
26 november 2005, 10:10
have fun with it!@

Bins
26 november 2005, 10:22
5 mijer voor een buizentop met 1x12 is toch niet zoveel? Vooral niet als ie ook nog eens lekker klinkt. Ik ben er iig wel benieuwd naar, heb een keer een hardcoreband gezien/gehoord met een sovtek en dat was echt beestachtig! Hij had er wel iets van een boss mega-overdrive ofzo voor.
Felici met je aankoop! Misschien begint het zo langzamerhand tijd te worden voor een den-haag-amp-dag :)

Orpheo
26 november 2005, 11:35
5 mijer voor een buizentop met 1x12 is toch niet zoveel? Vooral niet als ie ook nog eens lekker klinkt. Ik ben er iig wel benieuwd naar, heb een keer een hardcoreband gezien/gehoord met een sovtek en dat was echt beestachtig! Hij had er wel iets van een boss mega-overdrive ofzo voor.
Felici met je aankoop! Misschien begint het zo langzamerhand tijd te worden voor een den-haag-amp-dag :)

ja, lijkt me wel tof ghehe, neem ik mn gemodde marshall ook mee :D maar naar almere meenemen lukt niet, want er moeten anderen ook mee, plus gitaren. beetje ruimtetekort.

Fuhgawz
26 november 2005, 11:54
5 mijer voor een buizentop met 1x12 is toch niet zoveel? Vooral niet als ie ook nog eens lekker klinkt. Ik ben er iig wel benieuwd naar, heb een keer een hardcoreband gezien/gehoord met een sovtek en dat was echt beestachtig! Hij had er wel iets van een boss mega-overdrive ofzo voor.

Idd. Ik zag ook een keer een band waarvan één van de gitaristen over zo'n ding speelde en dat klonk erg bruut! Blies de JCM van de andere gitarist weg. Daarbij zien die dingen er gewoon stoer uit. 8-)

Mitch
26 november 2005, 12:57
Ik wil er niet over doorzeiken, maar een paar jaar geleden raakte je die dingen aan de straatstenen niet kwijt, kreeg je er met moeite 500 NLG voor. Dat idee.....
Maar Orph zei zelf al
ik wed dat t forum doorslaat, hij heeft me nl 500 gekost. vast teveel dus ja, dan wil ik wel voldoen aan zijn verwachting :D

srv-man
26 november 2005, 13:47
Ik wil er niet over doorzeiken, maar een paar jaar geleden raakte je die dingen aan de straatstenen niet kwijt, kreeg je er met moeite 500 NLG voor. Dat idee.....
Maar Orph zei zelf al
ik wed dat t forum doorslaat, hij heeft me nl 500 gekost. vast teveel dus ja, dan wil ik wel voldoen aan zijn verwachting :D

Een paar jaar geleden kocht ik er 1 voor 130 euro, in topstaat.. kostte inderdaad enige moeite om hem weer te verkopen :roll: (ja, opa wordt oud)

Maar ach, als je hem lekker vindt klinken, wat zul je dan tobben. Veel plezier ermee.

Orpheo
26 november 2005, 14:24
ik heb even de hele amp incl. cab open gemaakt, (hehe, eindelijk de tijd ervoor...)

in de cab zit een celestion G12B-150

kent iemand deze? en hoeveel is de impendantie van deze speaker? dat staat niet achterop. ik vermoed dus dat het zelfbouw is. er zitten ook nog meer poorten op de achterkant van de cab; een aansluiting voor een mic (of dat in of uit is weet ik zo snel niet...) en een switch, waarmee je kiest tussen (denk ik) normale jack voor head, en jack voor mic...

later vanmiddag post ik foto's (en fam. foto's :cool: )

edit: imp. is 8 ohm (ff gegoogled) en blijkbaar gebruikt marshall dezelfde speaker in zijn 1912 cabjes....

Orpheo
26 november 2005, 14:24
ik heb even de hele amp incl. cab open gemaakt, (hehe, eindelijk de tijd ervoor...)

in de cab zit een celestion G12B-150

kent iemand deze? en hoeveel is de impendantie van deze speaker? dat staat niet achterop. ik vermoed dus dat het zelfbouw is. er zitten ook nog meer poorten op de achterkant van de cab; een aansluiting voor een mic (of dat in of uit is weet ik zo snel niet...) en een switch, waarmee je kiest tussen (denk ik) normale jack voor head, en jack voor mic...

later vanmiddag post ik foto's (en fam. foto's :cool: )

Ritch
26 november 2005, 18:52
later vanmiddag post ik foto's (en fam. foto's :cool: )

't Is nu al avond... HURRY HURRY HURRY! :)

AART
26 november 2005, 19:45
+1

Orpheo
26 november 2005, 21:28
later vanmiddag post ik foto's (en fam. foto's :cool: )

't Is nu al avond... HURRY HURRY HURRY! :)

ghehe, inderdaad, ik moet idd nog posten.... ik heb een fotootje gemaakt van de hele set; marshall, sovtek, en gitaren (mainaxe plus arirang backupje).

hier komt ie dan!

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC00170.jpg

ik heb m vandaag ff uitgebreider getest, immers, t ging me niet om de sound, maar om het ding als klusproject, maar hij klinkt wel verdomd lekker!! met wat afstellen beetje een sprankelend clean, fenderclean weet ik niet echt, ik vond van niet. en met meer volume (en op brughum, scheelde wel : D ) kwam er een pete townsend achtig crunch-je eruit! ik ben er HEEL erg blij mee! hij vult mn marshall perfect aan, ook qua volume.

Orpheo
26 november 2005, 21:51
die foto van net was een beetje brak; beetje heel erg gelig, kwam denk ik door t licht dat ik toen had (van een geel peertje). ik heb net een bouwlamp gehaald met een witte bol erin (zo wit als mogelijk is iig; i.e.: met leds :cool: ) en nu is de foto realistischer:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC00174.jpg

enjoy! voor de ampfreaks onder ons heb ik ook nog eens een hoop foto's van het binnenwerk!!! hij is compleet opengegaan. het is geen point to point wiring, maar solide russisch printplaat soldeerwerk. de amp is echt solide, op 2 dingen na:

de knop van standby

de knop van aan/uit.

dat zijn de ENIGE 2 dingen die gammel aanvoelen. maar kheb ff gekeken hoe dat gesoldeerd zit; echt eitje. 4 draadjes ofzo per knop, dus ff 2 mooie knoppies kopen, solderen. done.

gaat overigens ook gebeuren voor t volume; ik ga een van de volumeknoppen (voor input 1 ofzo) omlussen tot preamp volume. is ie denk ik nog veelzijdiger. of nog leuker: presence vastzetten, en die pot gebruiken voor preamp :D kan ik per input alsnog volume kiezen, en de preamp lekker over zn toeren laten gaan.

maar dat doe ik pas als ik t 100% snap. tenzij iemand zegt: ja, ik kan dat wel, kom maar langs, leg ik je de hele shit uit :D

EpiCenturiesAWAy
26 november 2005, 22:27
Ziet er goed uit man! Proficiat!

Negative K3 fan
26 november 2005, 23:58
gvd man nimrod, na skatbouter ben je officieel de tweede die ik heb gebrainwasht maar gefeiliciteerd met je sovtek alleen wel een beetje aan de prijs he :)

Orpheo
27 november 2005, 00:05
gvd man nimrod, na skatbouter ben je officieel de tweede die ik heb gebrainwasht maar gefeiliciteerd met je sovtek alleen wel een beetje aan de prijs he :)

ja, i know, maar t was incl. cab, en nog een verdomd fijne ook! hij klinkt icm die cab echt lekker! beter dan als ik m aan de marshall hang, met zn 212 *niet greenback, niet v30 maar die andere speaker*...

Negative K3 fan
27 november 2005, 00:16
g12t75?

Orpheo
27 november 2005, 00:21
g12t75?

ja, die. btw; heb je al gelezen wat voor mods me interessant lijken om te doen?

Mr.Bluesbreaker
27 november 2005, 02:11
Lijkt me wel een gave amp Orpheo, congrats. Zelf nog nooit over sovtek gespeeld helaas. Eens wat anders als dat eeuwige marshall niet :wink:

Zit dr 2 *EL34 in of iets anders? Ik hoorde van je dat je de ruststroom op standje 'tsjernobyl' had staan 8-) Als je nog eens een mic in de buurt hebt wil ik wel eens soundclips horen!

Orpheo
27 november 2005, 07:48
ja, idd. althans: zover ik het ding snap, (lees: schema en cyrillisch schrift :D ) op lage(re) volumes merkte ik eerst niets van een andere sound, na pielen met die pot, maar later wel....


welke buizen het zijn; geen idee. er staat geen typenummer op de buis, en ik ben nog niet zo bekend met buizen dat ik alleen al door zicht een buis kan herkennen, alsof t een gitaar is... :P

1959SLP
27 november 2005, 14:07
Die Les Paul is echt wel uber, mafkees!

Congratz met je Sovtek! 8-)

Orpheo
27 november 2005, 17:06
Die Les Paul is echt wel uber, mafkees!

Congratz met je Sovtek! 8-)

hmm... tja, ik had m t liefst zwart gezien, maar ok :)

Negative K3 fan
28 november 2005, 18:24
die LP is zeker lijp

en ik heb net even naar het schema van de mig50 gekeken en het is echt een heerlijk mod kandidaatje :D

als ik jou was zou ik aandacht schenken aan de volgende punten:
-tone stack treble cap (verhogen naar 500pF werkt misschien wat ;lekkerder)
-het input circuit, ik zou 1 ingang eruit slopen en er een potmeter voor in de plaats zetten waarme je de twee kanalen zou kunnnen mixen
-een cathode bypass cap over die 1k weerstand bij de 2e gain stage met evt een spst switch
-de gewone volumes laten zitten en er een PPIMV inbouwen!~!!11[/list]

Negative K3 fan
28 november 2005, 18:25
en even kijken naar de anode voltages bij de pre amp, er zit nu een 51k weerstand in de voeding en ik weet niet hoever die de spanning naar beneden haalt...

Anders Destium
28 november 2005, 20:40
Gefeliciteerd, en wat een ontzettend geile LP 8-)

Orpheo
28 november 2005, 21:19
die LP is zeker lijp

en ik heb net even naar het schema van de mig50 gekeken en het is echt een heerlijk mod kandidaatje :D

als ik jou was zou ik aandacht schenken aan de volgende punten:
-tone stack treble cap (verhogen naar 500pF werkt misschien wat ;lekkerder)
-het input circuit, ik zou 1 ingang eruit slopen en er een potmeter voor in de plaats zetten waarme je de twee kanalen zou kunnnen mixen
-een cathode bypass cap over die 1k weerstand bij de 2e gain stage met evt een spst switch
-de gewone volumes laten zitten en er een PPIMV inbouwen!~!!11[/list]

ppimv? wat is dat voor iets?

Negative K3 fan
28 november 2005, 22:19
post phase invertor master volume en daar hadden we het al eens over gehad geloof ik daar leent deze amp zich behoorlijk voor aangezien de preamp volumes nu ontzettend vroeg in het circuit zitten

http://thegearpage.net/board/showthread.php?s=f3be063f5df7cbc6ea86e63147ce9382&threadid=63625

http://images.google.nl/images?hl=nl&q=ppimv&sa=N&tab=wi