PDA

View Full Version : Gibson Marauder



AMkrisis
25 november 2005, 13:29
Hallo

Weet er iemand wat een Gibson Marauder zo gemiddeld waard is?
En zijn dit eigelijk wel goeie gitaren?

Harry
25 november 2005, 14:24
had je al op google gekeken? Daar staan wat prijzen genoemd. En ja, het zijn goede gitaren.

Tupelo
25 november 2005, 17:00
Goedkoopste die ik zag ooit was 450 euro... ook nog weleens gezien voor 500... er zijn ook mensen die ze aanbieden voor 800 of meer... aldus, geen flauw idee. :-?

Bts, ze zijn wel godsgruwelijk lelijk vind ik.

d'oh
26 november 2005, 15:12
mijn oude baas had ereen, die heeft hij verkocht vorig jaar voor 300 euro, ik dacht zelf eerst nog van ik koop die van hem, maar het ding klonk niet lekker

een low output single coil met geen scherpte erin, en veel te veel bass, en een humbucker die erg microfonisch was, zat een varitone op
de gitaar had superlage actie en geen fretbuzz, maar de hals lag niet lekker in de hand, de tuners van die gitaar waren niet echt stemvast enzo

k vond het een kutgitaar, en voor de prijs waar jij het over hebt, kan je beter een epi lp kopen ofzo

of je moet hem aan je muur willen hangen maar om te spelen enzo vind ik het niks

de marauder is echt een gibson die gibson geen eer aan doet

Dweezman
26 november 2005, 18:39
+1

Heb ooit voor dat ik zelf een echte gitaar had, gespeeld op een marauder van iemand, en heb sindsdien geen Gibson meer aangeraakt... Helemaal niks.


(moet toch nog es een echte Gib voelen)

Luca P
26 november 2005, 18:57
+1

Heb ooit voor dat ik zelf een echte gitaar had, gespeeld op een marauder van iemand, en heb sindsdien geen Gibson meer aangeraakt... Helemaal niks.


(moet toch nog es een echte Gib voelen)

Nou doe dat dan.
Dan kan de Jaguar de kast in.....
Trouwens een Koch? Daar moet een gibson over!!
8-)

hansoonk
26 november 2005, 21:16
Ik heb een Marauder. Gekocht voor € 325: een koopje. Ik zie ze meestal voor zo'n € 500. Ik vind het een heerlijke gitaar. Zit lekker stevig in elkaar en vooral in het halselement klinkt heel goed. Het halselement is wat ieler, maar dat is te verwachten bij een single-coil. Sommigen vervangen die door een hot-rail, maar ik wil zelf de gitaar toch origineel houden.

Het is wel degelijk Gibson-kwaliteit (degelijk materiaal, hele goede hals, jumbo-frets strak in de pallisander toets, notrocellulose lak) maar goedkoper gemaakt dan bijvoorbeeld een Les Paul (bolt-on neck, slagplaat met daarop alle electronica. Het was indertijd een poging van Gibson om goedkopere Fender-achtige gitaren te maken. Het is dus geen Les Paul en zo klinkt-ie ook niet.

Kwalitatief een goede gitaar met zeer bruikbare geluiden en m.i. zwaar onderschat. Ik snap niet waarom 70-er jaren Fenders tegenwoordig voor hoge bedragen weggaan, terwijl deze Gibsons voor een habbekrats te koop zijn. Kopen, zolang dit nog niet verandert!