PDA

View Full Version : Nieuwe Gitaar!!



Bins
25 november 2005, 12:22
Zo dan, ik heb eindelijk een ltd ec400at te pakken gekregen. Ik had al gas voor deze axe sinds oktober, maar esp + levertijden = drama.
Anyway, hier zijn wat specs:

FEATURES: set neck construction; 24.75” scale; mahogany body; 3-piece mahogany neck; rosewood fingerboard; flag inlays w/model name at 12th fret; Seymour Duncan JB/59 chrome covered pickups; 2 volume & 1 tone control w/3-way toggle; chrome hardware; Earvana compensated nut; Grover tuners; tune-o-matic bridge w/stop tailpiece; creme binding on body, neck & headstock; 22 XJ frets.

Ik ben heel erg onder de indruk van de kwaliteit van de gitaar. Hoewel het voor mij veel geld is, is het toch een "middenklasser" zoals dat heet. Hij is vrij zwaar en dik, en gewoon goed afgewerkt. De bindig ziet er netjes uit en de inlays ook. Hardware ziet er solide uit en de tuners zijn stemvast. Pots en switch voelen ook heel degelijk aan. Finish is gewoon zwart, daar valt verder weinig aan te zien (behalve vieze vingers :) ). Qua "aanvoelbare kwaliteit" vind ik em niet minder dan een Gibson sg std (hoewel dat natuurlijk een heel ander beestje is, dus ik wil niet beweren dat ie beter is ofzo..), verder heb ik weinig vergelijkingsmateriaal.
Hij speelt echt als boter. De frets zijn gigantisch! Ik dacht eerst van "whoa, wtf?" maar het speelt echt lekker (hoewel ik verder niet weet of dat door die grote frets komt). De hals is precies zoals ik ervan hou, niet te dik, maar je hebt wel wat in je klauwen zeg maar. 22frets en een t.o.m brug was weer even wennen, maar dat viel ook wel weer mee.
De JB klinkt heel goed. Ik was een beetje bang dat ie iets te "rock" (ik ben emg81 gewend) zou zijn, maar dat had ik mis. Veel output, vrij veel mid. Klinkt heel rauw en agressief. De 59 heb ik nog niet heel veel tijd mee besteed, maar ik vind em vrij transparant. Hij klinkt wmb vrij klassiek. Beetje holle tone, met een soort "hout smaak" eraan (jezus ik ben zo slecht in tone uitleggen). Heerlijk voor leads dus.

Al met al ben ik erg tevreden. Ik zit natuurlijk nog in de honneymoon fase, maar ik denk dat ik hier wel ff mee vooruit kan. Hij voelt en klinkt als een echt instrument, waar mijn olp wel goed klinkt, maar vergeleken bij de ltd echt als speelgoed aanvoelt.
Ik ga zo repeteren, dus straks misschien nog een toevoeging aan het "hoe klinkt ie" verhaal. De andere dude uit mn band heeft tegelijk een viper400 gekocht, dus ik adviseer iedereen die in de buurt van HPC komt vanmiddag oordopjes mee te nemen ;)

Hier 2 crappy telefoon pics, mijn zus heeft de digicam weer eens gepikt :x

http://home.student.uva.nl/brian.goossen/ec400a.jpg
http://home.student.uva.nl/brian.goossen/ec400b.jpg

Wat ik nog wel ff kwijt wil:
Dirk Witte. Prima zaak, aardige gasten op de gitaar afdeling. Maar we kopen daar dus voor 1400 aan gitaren en vragen dus "zit er nog een koffertje ofzo bij?" (niet gek toch, bij een set neck gitaar)
"Nee, er zit helemaal niks bij.."
"Tjeez, kan je niet ff een dealtje maken ofzo? Je hebt vast wel 2 crappy koffertjes die je er ff bij kan doen.."
"Ik ga daar niet over, moet ik ff aan de baas vragen". "Kees, kunnen er 2 koffers bij?"
Kees: "Nee!"
Wij: "kan je niet wat korting op een case geven?"
Kees: "nee"
Verkoper: "Euh, dat moet toch wel kunnen, die gasten kopen voor 1400 aan shit hiero"
Kees: "Ok, 2 crappy ass koffers van 90 eur voor 75"
Wij: "Eeeuuhh, laat maar.. Kan er een gigbag ofzo bij dan?"
Kees: "nee"
Wij "Dude, kijk eens naar buiten.. We kunnen toch niet zo met die gitaar in onze klauwen naar buiten lopen..."
Kees: [haalt schouders op]
Verkoper: "eeuh, ik heb wel een doos voor je [wij kijken elkaar aan van "wtf?"] Kees krijgen ze er echt niets bij?"
Kees: "Ja, gratis pakje snaren"
Verkoper: "Ja, ik moet ze toch mnog afstellen voor 011, dus die krijgen ze zowizo."
Wij "eeuh, wat is de goedkoopste gigbag die je hebt?"
"12,50"
Wij "kan die er niet bij"
Kees: "dan krijg je geen snaren bij je afstelbeurt"
Verkoper: "??"
Kees: "Ja, je kan ze toch ook afstellen voor de snaren die erop zitten?" (er zat 010 op)
Allen:"???"
Einde van het verhaal: Ik heb thuis mn gigbag gehaald, waar de ec dus nauwelijks in past, en die andere dude heeft een gigbag van 12,50 moeten kopen omdat hij naar den haag moest (ik woon bij dw om de hoek). Het is dat die gitaren vrij lastig te krijgen zijn, en we er al een maand of 2 op wachten. Anders had hij ze echt in zn reet kunnen douwen. Ik vind het echt belachelijk dat je 1. Geen gratis afstelbeurt krijgt, je krijg wel snaren, maar die zijn dus nodig voor de afstelbeurt. 2. Als je 700 eur aan een gitaar uitgeeft je niet eens een fucking crappyass gigbag van 12,50 kan krijgen als de fucking zondvloed buiten naar beneden komt. 3. Die gast zo'n fucking chagerijn was en niet eens op een normale manier met ons wilde communiceren. :x :x
Het winkelpersoneel is verder erg vriendelijk, en die jongen deed echt zn best voor ons, maar mijn volgende gitaar komt zeker weten niet van Dirk Witte.

Swan
25 november 2005, 12:35
gefliciteerd!
Dirk Witte in Amsterdam?
daar ooit iets proberen af te praten van een Charvel model 6 die er al minimaal 2 jaar hing voor idioot hoog bedrag, ging bijna t zelfde als jouw verhaal....de verkopers zijn top maar die Kees...

BartL
25 november 2005, 12:56
Gefeliciteerd!!
Sorry, maar ik had ze laten staan als iemand zo tegen mij zou doen. Gewoon uit D'land laten komen dan :evil:

Noid
25 november 2005, 12:59
Ik zit natuurlijk nog in de honneymoon fase, maar ik denk dat ik hier wel ff mee vooruit kan.

...

Wat ik nog wel ff kwijt wil:
... Anders had hij ze echt in zn reet kunnen douwen ...

M.b.t. Honeymoon etc: gefeliciteerd! Mooie gitaar zeg, die kwaliteit van zulke ESP's is echt goed!!! Geniet er maar van :).

M.b.t. z'n reet: ach, wat had je mij een plezier gedaan als je dat ding wel in z'n **rs had gepropt. :)

BLOK182
25 november 2005, 13:10
Mooie axe dude! En wat Kees betreft, damn, das toch geen zaken doen? Je moet je klanten altijd wegsturen met het gevoel dat ze čn super behandeld zijn, je zaak tof is čn dat ze een goeie deal hebben gesloten, dan komen ze tenminste terug!

sickpunk
25 november 2005, 13:13
ik hbe het gehad toen ik m'n fender kocht(wle een bass mar goed) zat een beschadeging in de lak, ok geen grote maar hij zat er wel, en ook nog is aan de voorkant... en dat ding was spik splinter nieuw.... "kunnen we daar nog wat mee doen?" nou ik kan ff voor je poetsen "dat gaat niet helpen hoor" tuurlijk wel...ow nouja toch niet hahaha "ja dat zeg ik, valt er dus nog wta te regelen qua korting of zoiets" uhm nee natuurlijk niet, na een paar weken zitten er nog wel meer beschadegingen op....

nouja goed, wou dat ding toch hebben maar wel appart.... nieuwe bass: beschadigd, prijs: blijft hetzelfde

Plaguebearer
25 november 2005, 13:14
Doet mij denken aan Wolve Music in Ede :D

Die kerel is altijd chagrijnig, heeft alleen maar tokyo fukfuk gitaren hangen en als hij wat moet bestellen kost het klauwen met geld.

Koop daar niet eens meer mijn snaren... boutzaak

marcelca
25 november 2005, 14:06
ik hbe het gehad toen ik m'n fender kocht(wle een bass mar goed) zat een beschadeging in de lak, ok geen grote maar hij zat er wel, en ook nog is aan de voorkant... en dat ding was spik splinter nieuw.... "kunnen we daar nog wat mee doen?" nou ik kan ff voor je poetsen "dat gaat niet helpen hoor" tuurlijk wel...ow nouja toch niet hahaha "ja dat zeg ik, valt er dus nog wta te regelen qua korting of zoiets" uhm nee natuurlijk niet, na een paar weken zitten er nog wel meer beschadegingen op....

nouja goed, wou dat ding toch hebben maar wel appart.... nieuwe bass: beschadigd, prijs: blijft hetzelfde

Lekkere winkel is dat, ook goeie reclame trouwens :D :D

Van mij zouden ze de boom in kunnen ( en dan zeg ik het netjes )

als iedereen gewoon de volle mep betaald ook bij beschadigde exemplaren, of bij 1400 euro uitgave niets valt te regelen.... ( het word gewoon geaccepteerd lees ik )

dan vind ik het niet zo raar dat een winkel gewoon zo door blijft gaan, als ze een paar keer flink op hun bek ergens mee gaan, misschien gaan ze dan eens nadenken....

Ik ben met dit soort dingen misschien wel te principieel, maar ik ben in staat om 200 km extra te rijden om het ergens anders te gaan kopen, dit soort winkels zullen mij nooit als klant krijgen.

Ik heb het met een gitaar nog nooit gehad ( daar ben ik teveel beginner voor maar wel met een ander artikel ) erg grote aankoop maar kon helemaal niets geregeld worden, dan gaan ik toch echt naar een andere )

MrHammett
25 november 2005, 14:16
Doet mij denken aan Wolve Music in Ede :D

Die kerel is altijd chagrijnig, heeft alleen maar tokyo fukfuk gitaren hangen en als hij wat moet bestellen kost het klauwen met geld.

Koop daar niet eens meer mijn snaren... boutzaak

Ik vind sowieso de bediening bij Dijkman veel beter als bij DW.. Bij DW doen ze over alle extra dingen zo verdomde moeilijk! Ik kocht daar ooit eens een gitaarstandaard.. buiten maak ik de doos open.. dat hele ding is gwoon naar de klote! vol scheuren en deuken.. ik terug om een nieuwe te bestellen.. nou ze deden alsof ze mij fking matsten gwoon :evil:
Enige reden dak daar kom is dat DW de goedkoopste is in mn regio (toch?)

Ontopic: mooie stukkie instrument hoor 8-)

Harry
25 november 2005, 14:17
ik zou de verkoper bedankt hebben, en Kees zou ik succes met zijn handel wensen, want mij en iedereen die ik ken ziet hij niet meer in zijn zaak. Ging ik bij een andere winkel wel een andere gitaar kopen, kan prima voor dat geld.

H.Manback
25 november 2005, 14:48
Gefeliciteerd met de gitaar, ziet er goed uit, jammer van Dirk Witte alleen :roll:



[...]Enige reden dak daar kom is dat DW de goedkoopste is in mn regio (toch?)

[...]

Nou inderdaad heb ik het vermoeden dat ze goedkoper zijn, maar nu weet ik dus waar het vandaan komt. Wel lekker lage prijzen, maar vervolgens moeilijk doen over een verdomde gig bag van 12,50 ...

Ik heb geen echte ervaring met de verkopers bij DW, wel bij Dijkman en dat leek wel goed te zitten (uiteindelijk niet gekocht daar omdat ze niet de gitaar hadden die ik zocht, maar vond het een goeie winkel).

sickpunk
25 november 2005, 14:59
dijkman is inderdaad erg chill.... en ach als je eenmaal verlieft bent op een gitaar :P

Swan
25 november 2005, 15:15
ik vind DirkWitte nog wel 1 van de prettigste winkels kwa verkopers, altijd erg aardig, behulpzaam en in voor n praatje, in tegenstelling tot bij feedback bijv.

episua
25 november 2005, 15:31
Tja... Feedback, om het daar al helemaal niet over te hebben zeg!
Ik kocht er laatst twee akoestische gitaren in 1 koop. Kon niet eens een standaard van af, en toen me lakschade opviel werd er staalhard gezegd, tja wat verwacht jij van een fabrieksgitaartje... Kom ik niet weer.

On topic: Hele gave gitaar, veel plezier ermee!

BartL
25 november 2005, 16:05
Valt me toch op dat er best veel gepikt (niet in de zin van 'stelen') wordt van verkopers. Ik zou me dingen als "over een paar weken zitten er nog wel meer krasjes op" echt niet laten zeggen. Sorry hoor, ze maken winst genoeg, als je dan te beroerd bent om er helemaal niets vanaf te doen...tsja, dan doe je uiteindelijk jezelf de das om. OF iedereen moet het gewoon blijven pikken :roll:

Superhero
25 november 2005, 17:33
Tja... Feedback, om het daar al helemaal niet over te hebben zeg!
Ik kocht er laatst twee akoestische gitaren in 1 koop. Kon niet eens een standaard van af, en toen me lakschade opviel werd er staalhard gezegd, tja wat verwacht jij van een fabrieksgitaartje... Kom ik niet weer.

On topic: Hele gave gitaar, veel plezier ermee!

Ik heb alleen maar goeie ervaringne met feedback gehad. Alleen 1 keer (ik drum ook) wilde ik roland TD12 proberen omdat ik die miss wilde kopen, zegt die gast dat het niet mag omdat ie denkt dat ik alleen maar wilde spelen voor de lol. jammer.

Eerst kocht ik mn gitaren bij hakkert, was perfecte zaak. Krijg bij aankoop van ca. 1200 euro iets van 90 euro korting :o

Bins
25 november 2005, 19:23
Hey, dit topic gaat wel over mijn mooie nieuwe gitaar, en niet over slechte handel natuurlijk ;) Ik zat al sinds begin okt op deze axe te wachten, en kreeg bericht van thomann dat ie pas begin dec. binnen zou komen (terwijl ze toen ik em bestelde zeiden dat het begin nov. zou zijn) Toen bleek dat er bij DW 1 binnen kwam deze week heb ik mn order gecancelled. Uiteindelijk scheelde het 50 eurs met duitsland, dat vond ik de moeite niet. Vooral omdat DW bij mij op de hoek zit, en ik de gitaar dus uitgebreid kon bespelen voor aanschaf. Een gitaar voor deze prijs, met deze features vind je niet zo gauw. Vandaar dat ik het "heb gepikt". Maar goed:

Net gerepeteerd.. Damn wat een geluid zeg. Ik kon echt een flink stuk treble erbij draaien t.o.v mn olp. Ietsjes meer gain erbij ook (staat nu op 4/10 ipv 3/10) omdat de jb toch wat minder output heeft dan de emg 81. De gitaar klinkt vrij "groot" en aanwezig, heel veel ranzige mids erin, daar hou ik wel van. Het klinkt ook heel lekker in een bandsituatie met de viper400 van mijn collega. Die klinkt toch iets meer scooped. Beide gitaren zijn nu goed te onderscheiden in de mix, waar het voorheen nog wel eens een zooitje kon worden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de leads op de emg60 toch net iets romiger/dikker vind dan op de 59. Het is geen slecht geluid hoor, maar ik hou echt van dat ultravette roomboter geluid dat de emg voortbrengt.
Verder had ik na een paar uur alleen een beetje een lamme schouder.. Het ding weegt een ton.

Harry
25 november 2005, 19:36
je hebt gelijk, gefeliciteerd ermee!!!





wat is 'scooped' eigenlijk?

Scali
25 november 2005, 19:44
wat is 'scooped' eigenlijk?

De middentonen uit het frekwentiespectrum 'geschept'. Denk aan bv de oude Metallica-sound.

glacius
26 november 2005, 12:26
gefeliciteerd met de aankoop !! ziet er netjes uit

maar met alle respect .. ik vind dat als prs geen singlecuts meer mag maken dat esp/ltd ook zon lawsuit moeten krijgen, en moeten stoppen met het maken van dat model,

hetzelfde vind ik met richwood en al die andere merken die de lespaul na-apen...

bergijp me niet verkeerd, ik vind gewoon dat als elk merk dat kan kopieren dat prs ook gewoon zijn single moet kunnen produceren !
ik vind dat geweldige gitaren namelijk

Lock en Load
26 november 2005, 12:53
gefeliciteerd met de aankoop !! ziet er netjes uit

maar met alle respect .. ik vind dat als prs geen singlecuts meer mag maken dat esp/ltd ook zon lawsuit moeten krijgen, en moeten stoppen met het maken van dat model,

hetzelfde vind ik met richwood en al die andere merken die de lespaul na-apen...

bergijp me niet verkeerd, ik vind gewoon dat als elk merk dat kan kopieren dat prs ook gewoon zijn single moet kunnen produceren !
ik vind dat geweldige gitaren namelijk

Is het niet zo dat PRS hem weer mag maken maar nog niet doet?

En ESP/LTD heeft het Viper en Eclipse model met Gibson besproken, ik kan ook fout zitten maar dit is wat er op het ESP forum beweerd werd... ESP heeft namelijk eerder al lawsuits gehad vanwege de Explorer en flying V. Dus heeft ESP voorzorgsmaatregelen genomen door het viper en eclipse model te maken en toestemming vragen van gibson.

Daarom heeft de ESP standard Eclipse nu de knop lay-out zoals die nu is ipv. die van Gibson zoals de ESP vorig jaar wel nog had...

En had PRS niet als reclame slogan "PRS Singlecut... The only Les Paul you need"? Dan lijkt me het wel duidelijk dat ze worden aangeklaagd :P (Niet dat ik tegen PRS ben, zijn bloedmooie gitaren).

Lock en Load
26 november 2005, 12:54
gefeliciteerd met de aankoop !! ziet er netjes uit

maar met alle respect .. ik vind dat als prs geen singlecuts meer mag maken dat esp/ltd ook zon lawsuit moeten krijgen, en moeten stoppen met het maken van dat model,

hetzelfde vind ik met richwood en al die andere merken die de lespaul na-apen...

bergijp me niet verkeerd, ik vind gewoon dat als elk merk dat kan kopieren dat prs ook gewoon zijn single moet kunnen produceren !
ik vind dat geweldige gitaren namelijk

Is het niet zo dat PRS hem weer mag maken maar nog niet doet?

En ESP/LTD heeft het Viper en Eclipse model met Gibson besproken, ik kan ook fout zitten maar dit is wat er op het ESP forum beweerd werd... ESP heeft namelijk eerder al lawsuits gehad vanwege de Explorer en flying V. Dus heeft ESP voorzorgsmaatregelen genomen door het viper en eclipse model te maken en toestemming vragen van gibson.

Daarom heeft de ESP standard Eclipse nu de knop lay-out zoals die nu is ipv. die van Gibson zoals de ESP vorig jaar wel nog had...

En had PRS niet als reclame slogan "PRS Singlecut... The only Les Paul you need"? Dan lijkt me het wel duidelijk dat ze worden aangeklaagd :P (Niet dat ik tegen PRS ben, zijn bloedmooie gitaren).

Harry
26 november 2005, 13:05
wat is 'scooped' eigenlijk?

De middentonen uit het frekwentiespectrum 'geschept'. Denk aan bv de oude Metallica-sound.

oke, dank je!

Djurre
26 november 2005, 13:06
even noob vraag tussen door: axe is gewoon les paul?

FruscianteFan
26 november 2005, 13:10
axe kan elke willekeurige solidbody zijn..

Kaboemba
26 november 2005, 14:14
ik zou de verkoper bedankt hebben, en Kees zou ik succes met zijn handel wensen, want mij en iedereen die ik ken ziet hij niet meer in zijn zaak. Ging ik bij een andere winkel wel een andere gitaar kopen, kan prima voor dat geld.

Precies, zo'n lul zou van mij geen cent krijgen al was hij de enige in europa die die dingen had.
Sowieso moet er altijd wat bij (koffer/gigbag) of wat af (korting) kunnen, sterker nog als ik bij bepaalde zaken wat koop, waar ze me kennen dan gaat er altijd al 10% of meer af zonder te vragen.

Superhero
26 november 2005, 14:39
Zo win je klanten.

bloodboiler
26 november 2005, 14:59
ik zou de verkoper bedankt hebben, en Kees zou ik succes met zijn handel wensen, want mij en iedereen die ik ken ziet hij niet meer in zijn zaak. Ging ik bij een andere winkel wel een andere gitaar kopen, kan prima voor dat geld.

Precies, zo'n lul zou van mij geen cent krijgen al was hij de enige in europa die die dingen had.
Sowieso moet er altijd wat bij (koffer/gigbag) of wat af (korting) kunnen, sterker nog als ik bij bepaalde zaken wat koop, waar ze me kennen dan gaat er altijd al 10% of meer af zonder te vragen.

+1

De prijs die op het kaartje staat is bijna altijd 10% te hoog, zo kan de verkoper net doen of hij speciaal voor jou 10% extra korting geeft terwijl dit allang ingecalculeerd is!!!

Ik denk dat als je weg was gelopen zonder de gitaar, meneer Kees snel achter je aan was gerend om je alsnog een koffer erbij te doen.


OT, te gekke plank!!!

Bins
26 november 2005, 15:46
Tja, GAS maakt meer kapot dan je lief is heh :)

casper innosence
26 november 2005, 16:43
inderdaad een aparte manier van zaken daoen daar bij die witte.

ik heb vorig jaar prima zaken gedaan in duitsland (beyers - Bochum). Ik had al een tijdje GAS voor een ESP viper standard, maar in nederland niet aan te komen om te proberen. Daar hadden ze m op voorraad.. Dus ik op zaterdag naar Beyers.. beetje gejengeld en besloten om ehm te kopen.. Dit was het net nieuwe 2004 model en het was eind januari dus prijs 1700 euri. Incl Case. kreeg er nog Security locks bij van (dunlop of schaller weet et niet meer, de goeie iig) vervolgens probeer ik te pinnen... onmogelijk meer dan 500 euri... die lui proberen, maar t lukte niet. ik had er goed de pest in.. vervolgens deed ie me n voorstel... 500 euri aanbetalen en wij verzenden maandag morgen met UPS en je betaald als ie bij jou aankomt. geen verzendkosten...

das andere service, mijn volgende gitaar kan zeker weer daar vandaan komen!!

Wormaap
26 november 2005, 20:46
Wat betreft die service: Ik zou gewoon weggelopen zijn. Zo zou ik me echt _niet_ laten behandelen. Niet dat ik nog snel nieuw zal kopen, want 2ehands scheelt gewoon te veel :-D
Bij een zaak als Musicstore ofzo kan ik me prima voorstellen dat er niks van de prijs afkan, en dat je er echt niks bij kan krijgen, maar dat zijn dan ook even prijzen die je daar krijgt... Bij een zaak die monsterlijke marges erop nahoudt vind ik dit niet kunnen.

Wel vette gitaar trouwens :-D

d'oh
26 november 2005, 20:53
hey bins, best wel een gave gitaar qua looks
voor de rest ben ik niet echt een LTD/ESP man, maar het rockt vast wel goed

wel raar dat je geen korting krijgt bij zulke grote bedragen enzo
maargoed persoonlijk vind ik Dirk Witte ook niet echt duur ofzo, maar toch is het dan wel leuker als er wat van de prijs af kan

Lock en Load
27 november 2005, 13:17
Gefeliciteerd! En dat zijn lekkere gitaartjes die LTD 400 :razz: Zelf heb ik dus een Viper 400 in zwart :-D

Berik
27 november 2005, 15:49
coole gitaar man :D

Gefeliciteerd!!!

RedBuell
27 november 2005, 17:00
Dus jullie hebben ze allebei gekocht, ik was vorige week ff bij DW om te kijken of ze die LTD's al hadden, die verkoper hing ze net op. Ik moet zeggen dat ik die Viper wel erg mooi vind, geld ook voor die LP trouwens, maar die Viper vond ik op het plaatje namelijk niet zo erg mooi en kwam in het echt dus veel beter uit de verf. Dat DW zo'n rare zaak was had ik dus niet verwacht, jammer trouwens want die LTD's zijn in de buurt van A'dam niet makkelijk te vinden. Dijkman vind ik trouwens ook niet zo'n fijne zaak, die verkoper zei bijvoorbeeld dat een Epi LP met actieve EMG's niet zou bestaan terwijl die gewoon bij DW aan de muur hangt. Een een maat van mij heeft bij Dijkman een Jackson Warrior gekocht en had gelijk problemen met ontstemmen, hij moest maar een week later komen omdat ze geen tijd hadden.

Maarreh hoe bevalt die Viper eigenlijk?

Luke-wannabe
27 november 2005, 22:30
Wat een onzin man!
Echt een beetje matig van die gozer!

Nou ja anyways, als dit jouw gitaar is is het jouw gitaar, niet over te twisten.

Maar mooi ding man! Veel plezier dr mee

Bins
27 november 2005, 23:04
Dus jullie hebben ze allebei gekocht, ik was vorige week ff bij DW om te kijken of ze die LTD's al hadden, die verkoper hing ze net op. Ik moet zeggen dat ik die Viper wel erg mooi vind, geld ook voor die LP trouwens, maar die Viper vond ik op het plaatje namelijk niet zo erg mooi en kwam in het echt dus veel beter uit de verf. Dat DW zo'n rare zaak was had ik dus niet verwacht, jammer trouwens want die LTD's zijn in de buurt van A'dam niet makkelijk te vinden. Dijkman vind ik trouwens ook niet zo'n fijne zaak, die verkoper zei bijvoorbeeld dat een Epi LP met actieve EMG's niet zou bestaan terwijl die gewoon bij DW aan de muur hangt. Een een maat van mij heeft bij Dijkman een Jackson Warrior gekocht en had gelijk problemen met ontstemmen, hij moest maar een week later komen omdat ze geen tijd hadden.

Maarreh hoe bevalt die Viper eigenlijk?

Ja, die Viper is ook geweldig. We zaten echt te twijfelen wie nou welke zou nemen. De viper is een stuk lichter en iets dunner. De hals en frets zijn hetzelfde, behalve dat de viper 24 frets heeft volgens mij. De Emg 85 klinkt echt superbruut, hoewel ik voor lead toch weer liever een 60 dan een 81 zou hebben. Zoals ik al eerder zei lijkt het alsof de Viper een licht scoopje in het mid heeft en de at juist een kleine boost, waardoor ze elkaar goed complementeren. De Viper klinkt ook iets meer "metal". Ik vond zelf de at iets lekkerder/lichter spelen (miniem verschil), en ik heb al een gitaar met EMG's. Dus voor mij lag de keuze voor de at iets meer voor de hand.
Zelfs de drummer hoorde het verschil met onze oude gitaren bij het repeteren... Dat zegt wel wat ;)

Edit: Ze hebben trouwens nu nog 1 viper400 hangen bij DW. Als je de ec400at wil checkenn mag je wel op de borrel komen, als je een 6-pack meeneemt ;)

Anders Destium
27 november 2005, 23:07
Gefeliciteerd, ik vind Eclipses nog altijd een van de mooiste LP-achtigen :)

Rewind
27 november 2005, 23:25
Bins

Geregistreerd op: 14-5-2002
Berichten: 2356
Woonplaats: Den Haag


...(ik woon bij dw om de hoek...
:???:

haha, gefeliciteerd Brian!
Neem je 'm dinsdag mee naar Bazart? Ik moet nog effe kijken of ik kan kom i.v.m. werk, maar ik ga m'n best doen om nog effe naar je nieuwe axe te komen kijken:)

Bins
28 november 2005, 07:37
Dat optreden in de Bazart is afgelast :( Captain Everything heeft besloten om de Europese tour af te zeggen om een nieuwe cd op te gaan nemen (beetje raar als je het mij vraagt..maar goed). Een dinsdagavond in de Bazart zonder grote naam leek ons niet zo'n strak plan :) Eerstvolgende show is 16dec in musicon.

Ik heb trouwens een kamer in A'dam, maar zit in het weekend meestal bij moeders. Zo kan ik dus en in DH wonen, en bij DW om de hoek ;)

Rewind
28 november 2005, 09:56
nouja, tot de 16de dan! (en vergeet je ltd niet mee te nemen;) )

Klinkt de band nu trouwens niet heel anders? Een Eclipse en een Viper i.p.v. Een Olp en een Ibanez??