PDA

View Full Version : Custom Tremolo systeem op Ibanez SZ520?



Plaguebearer
25 november 2005, 12:20
hoi,

Ik ben al tijden op zoek naar een gitaar met een goed floyd tremolo systeem, maar zonder bijhorende 'metal' look of 80's look.

Ik dacht enkele maanden geleden het antwoord te hebben gevonden door een ESP KH603 aan te schaffen, maar ik kan maar niet wennen aan de hals (de toetsen zijn gewoon te klein voor mijn handen) en de gitaar klinkt te 'metal' door de actieve emg81's. Als die hals me nu beviel had ik er andere pickups in laten zetten, maar dat is dus niet het geval.

Ik heb de zoektocht een beetje opgegeven, en heb besloten om een gitaar aan te schaffen en daar dan custom een tremolo systeem in te laten bouwen.

De gitaar moet rond de 500-700 euro kosten. De inbouw van een goed tremolo systeem kost me incl. hardware zo rond de 350 euro.

Ik wil voor rond de 1000 euro dus klaar zijn.

Nu is mijn oog gevallen op een Ibanez SZ520. Schitterende gitaar. Ik ben gek op Ibanez qua halzen en afwerking, en de klank is precies wat ik zoek. Ik was alleen benieuwd of het wel mogelijk was om een tremolo systeem in te bouwen op zo'n string through body model.

Heeft iemand hier een idee hoe dat zit?

thanx!