PDA

View Full Version : Eko 12 snarige elc gitaar



Kaboemba
25 november 2005, 10:57
Wat mag dat eigenlijk kosten, 12 snarig elec gitaar van eko.
Jazz model die er voor z'n leeftijd nog goed uit ziet.
En heeft iemand eig idee of het kwalitatief wat is.
Wietse misschien ?

Helter Skelter
25 november 2005, 11:23
ik heb er ook zo 1, zo'n 12 string 8-)

Je ziet ze wel eens voorbijkomen op de occasionsites maar volgens mij blijft dat allemaal onder de €200, meestal zo'n €150 als ik het goed heb...

maar Wietse weet daar idd wel wat meer van denk ik :)

wietse
25 november 2005, 13:40
gewoon proberen de één vindt eko helemaal niks de ander is er weg van, ik hoor tot de laatste groep, heeft iets met het door hun gebruikte halsprofiel te maken is mij ooit eens verteld, dat voelt goed aan voor je of je vindt het niks.
ze maakten van echte cheapo instappers tot top gitaren, maar over het algemeen niet erg slechte gitaren
het waren over het algemeen niet erg dure gitaren maar wel erg verzamelbaar tegenwoordig, een oude goed bespeelbare 12 snaar is vrij zeldzaam want door de vrij hoge snaarspanning bij 12 snarige gitaren wil de hals nogal kromtrekken of zelfs dat bij de halsaanhechting de body vervormt.
de gewone western 12snaar(de gitaar van henk wijngaard :-D een ranger ) kom je nog geregeld tegen maar die jazzmodellen niet en er staat ook niet 1 op http://www.fetishguitars.com tenminste ik kan hem niet vinden.
rond de 200 is een mooie prijs als de gitaar nog helemaal goed is, maar ook eko's worden steeds duurder daardat ze fanatiek verzameld worden sommige van hun glitter planken zie je soms wel gaan tussen de 400 en 1000 euro.
maar foto's kunnen ook helpen en de webmaster van fetishguitars vragen kan ook altijd je krijgt altijd antwoord van hem, het kan alleen wel even duren .