PDA

View Full Version : 5F8A High Power Tweed Twin project



PeeVee
24 november 2005, 22:53
Hier de resultaten van het project zoals ooit eerder beloofd. Het is een WeberVST kit en ben begonnen met zoveel mogelijk stock parts. Dus trafo's, metaalfilm weerstanden, polyester koppelcaps. Alleen andere knoppen (Fender), pilot light en filtercaps. Ik heb nog nooit een echte tweed Twin gehoord maar deze klinkt zoals volgens mij een low-Voltage tweed circuit zou moeten klinken; ruig en lekker in het mid. Speakers zijn verre van optimaal dus geeft misschien wat vertekend beeld maar mocht niet teveel kosten, alles bij elkaar volgens mij ruim onder de €500 dus da's toch leuk.

Mienmachine
11 januari 2006, 14:24
Heel netjes gemaakt, ook de tweed en gril keurig strak.

En klinkt het een beetje?

Mien :cool:

Negative K3 fan
13 januari 2006, 19:02
heeeeel erg netjes, petje af!

werkt push back wire echt makkelijker? ik heb het nog nooit in handen gehad maar ben wel benieuwd

nicoverduin
13 januari 2006, 19:14
Doek naar achteren schuiven en de ane kant vast solderen. Draad leggen waar je hem wilt hebben en afknippen. Daarna wederom terugschuiven en vastsolderen. Geen gedonder met strippen. En geen afval.
Nico

JoostBaksteen
13 januari 2006, 19:28
Doek naar achteren schuiven en de ane kant vast solderen. Draad leggen waar je hem wilt hebben en afknippen. Daarna wederom terugschuiven en vastsolderen. Geen gedonder met strippen. En geen afval.
Nico

+1 Sinds ik het gebruikt heb wil ik niet anders meer. Ideaal spul.

Bovendien kost het net zoveel als teflon (bij Nico dan). 1,50 p/m. Niet duur imo.


@Peevee, mooi spul :9

Negative K3 fan
13 januari 2006, 20:40
ik heb voor mijn zelfbouwversterkers tot nu toe nog niet eens zon speciale draadstriptang gebruikt, de horror!

JoostBaksteen
13 januari 2006, 21:19
ik heb voor mijn zelfbouwversterkers tot nu toe nog niet eens zon speciale draadstriptang gebruikt, de horror!

Zelfs mèt is teflon niet prettig :P