PDA

View Full Version : Gezocht: nieuwe elementenset voor Strat



E-J
24 november 2005, 22:18
Aangezien actieve elementen uiteindelijk toch niets voor mij zijn, wil ik de EMG SA set + SPC verkopen, en er weer een passieve set voor kopen.

Ze zijn voor in mijn LC Spitfire MKII, ik ben op zoek naar een licht opgevoerd Strat geluid. Ik zat te denken aan Fender 57-62 pickups, of aan ibanez HS2/3. Ik ben op zoek naar een mooi clean, maar je moet er ook mee kunnen scheuren. Metal speel ik niet, dus geen humbucker in singlecoil formaat :) gewoon 3 singlecoiltjes. Heeft er iemand ervaring met die Fender & Ibanez spullen, en wat raden jullie me nog meer aan?

En trouwens, die EMG set is dus te koop :wink:

Emiel

no 1 hops
25 november 2005, 06:57
zou eens op de bill lawrence forum lezen over de l200 keystone pickups
http://pub123.ezboard.com/fguitarsbyfenderfrm8

voor zo'n 80 euro heb je een set van drie via ebay

marc_o
25 november 2005, 10:38
In de Gitarist van vorige maand staat een hele goede strat-elementen vergelijking. Zorg dat je die te pakken krijgt en doe er je voordeel mee.

Droffie
25 november 2005, 10:54
http://store.guitarfetish.com/singlecoil.html

GFS maakt goede pups voor weinig geld.

Rock&Roll
25 november 2005, 11:29
Wat is jouw prijsklasse? Wil je veel geld uitgeven of er goedkoop vanaf zijn? GFS is een goeie oplossing voor weinig geld. Maar zeker niet de beste pickups (hoe goed ze ook mogen zijn). Misschien kan je eens kijken naar Van Zandt, of een andere van mijn favorieten: Rio Grande pickups. Dimarzio heeft ook heel goeie pups, maar veel en dan moet je misschien wel een specifiekere keuze maken.

:cool:

marc_o
25 november 2005, 13:23
Het is voor op een London City, ik zou er niet teveel aan uitgeven, blijft erg budget natuurlijk.

Rock&Roll
25 november 2005, 13:39
ik geef je gelijk marc, maar mijn tech heeft al pups van Kinman en bill lawrence geïnstalleerd in stagg gitaren. Zo zie je maar. Als je budget bij budget wilt houden, ga dan voor GFS. In mijn LC strat zit er ook een setje en het gaat er echt op vooruit.

Droffie
25 november 2005, 13:47
ik geef je gelijk marc, maar mijn tech heeft al pups van Kinman en bill lawrence geïnstalleerd in stagg gitaren. Zo zie je maar. Als je budget bij budget wilt houden, ga dan voor GFS. In mijn LC strat zit er ook een setje en het gaat er echt op vooruit.

Ik heb op de pedalendag Remco z'n Burny LP gehoord met GFS pups er in en die klonk niet bepaald budget zal ik maar zeggen.
De elementen die jij noemt zitten allemaal in de top van 't segment zeg maar. Imo een beetje overkill een setje elementen in je gitaar zetten die bijna net zo duur als de gitaar zelf zijn. Ik geef alleen maar een tip, ik beweer nergens dat het de beste zijn.

E-J
25 november 2005, 13:54
Mijn budget is 150 euro (hoef dus geen budget spul) en het maakt mij niet uit of het nieuw of tweedehands is. Ik vind de gitaar de upgrade waard.

Dit is wat ik zou willen hebben:
- passieve elementen
- meer vintage geluid dan echt een moderne sound
- mooi clean en wanneer overstuurd niet te agressief (maar ook weer niet poeslief)

@marc_odijk, je bedoelt de Gitarist van de maand oktober? Denk je dat die nog in de winkel te krijgen is?

marc_o
25 november 2005, 15:07
Geen idee of ie er nog ligt, ik heb de nieuwe nog niet binnen, maar wellicht ken je iemand die 'm heeft of voor je kan scannen en mailen....(ik ben niet die persoon overigens)

no 1 hops
25 november 2005, 16:08
ik geef je gelijk marc, maar mijn tech heeft al pups van Kinman en bill lawrence geïnstalleerd in stagg gitaren. Zo zie je maar. Als je budget bij budget wilt houden, ga dan voor GFS. In mijn LC strat zit er ook een setje en het gaat er echt op vooruit.toch zijn die bill lawrence qua prijs niet duur, rond de € 50, per stuk en dat is bij heel wat merken wel anders en je hebt handwerk. en de door hem ontwikkelde keystone set voor $ 79, is dan een echt koopje

mijn olp mm1 met een l500r bij de nek en l290 bij de brug klinkt als een klok dan maar budget voor zo'n klank :-D

Droffie
25 november 2005, 16:28
Aangezien actieve elementen uiteindelijk toch niets voor mij zijn, wil ik de EMG SA set + SPC verkopen, en er weer een passieve set voor kopen.

Ze zijn voor in mijn LC Spitfire MKII, ik ben op zoek naar een licht opgevoerd Strat geluid. Ik zat te denken aan Fender 57-62 pickups, of aan ibanez HS2/3. Ik ben op zoek naar een mooi clean, maar je moet er ook mee kunnen scheuren. Metal speel ik niet, dus geen humbucker in singlecoil formaat :) gewoon 3 singlecoiltjes. Heeft er iemand ervaring met die Fender & Ibanez spullen, en wat raden jullie me nog meer aan?

En trouwens, die EMG set is dus te koop :wink:

Emiel

Ik wil niet je topic kapen, maar ik ben erg benieuwd naar die LC Strats. Goeie dingen over gelezen. Afgezien van de elementen, hoe bevalt die jou?

E-J
25 november 2005, 16:52
Ik wil niet je topic kapen, maar ik ben erg benieuwd naar die LC Strats. Goeie dingen over gelezen. Afgezien van de elementen, hoe bevalt die jou?

Ja, echt top gitaartje voor het geld. Mooi afgewerkt, goed hout, speelt fijner als menig Fender en vergeet niet: de standaard pickups zijn zeker niet slecht! (het zijn OEM-Dimarzio's) Maar ik wil ietsje meer power hebben.

frekie
25 november 2005, 17:09
GFS Vintage Alnico Staggered, laten zelfs een Richwood stratje klinken:
http://members.home.nl/fmunniksma/RW/Richwood62LPB.htm

Rock&Roll
25 november 2005, 18:04
let wel, als de TS meer power wil uit z'n elementen, dan is een vintage GFS setje niet echt z'n ding. Ik heb de JH EXP set in mijn London city zitten en die hebben hoorbaar minder output dan de stock elementen, die voor mij te dof, een-dimensionaal en ongebalanceerd waren. De gfssen zijn een hele verbetering, maar ik heb zeker niet aan output gewonnen.

E-J
25 november 2005, 18:07
Wat dacht je van deze dan?

GFS Texas Strat set
http://store.guitarfetish.com/prtestseourb.html

Rock&Roll
25 november 2005, 18:21
Lol
Die set heb ik toevallig ook in een van mijn strats zitten (was een testje, maar ze zitten er nog steeds in).
De Neck en middle zijn gewone vintage single coils. Matige output dus. De brugpup is iets feller en luider. Heel bruikbaar, een mooie set. Wel niet te vergelijken met andere 'texas' setjes. Mijn Kent Armstrongs bvb hebben heel wat meer output en elk element klinkt voller en feller, met meer mid. Dit is niet het geval bij GFS, maar dat staat ook op de site!

E-J
25 november 2005, 18:23
Dus die GFS pickups zijn wel wat voor mij?

En bedoel je nou dat die Kent Armstrongs een tikkeltje beter klinken?

olaf reijnders
25 november 2005, 18:27
Ik zou ook meer vertrouwen hebben in Kent Armstrong.

Rock&Roll
25 november 2005, 18:30
Nee, de KA's klinken veel beter :-D
Maar daar betaal je dan ook voor. GFS is echt goed, voor een betaalbare prijs, maar ik wil niet pretenderen dat ze top of the bill zijn. De afwerking kan nogal eens varieren. Ik had bij een set een pickup waarvan de draad niet echt goed vastgesoldeerd had. Wie pickups kent, weet dat dit heel dunne en fragiele draad is. En als deze breekt, is dat niet gemakkelijk te herstellen.

E-J
25 november 2005, 19:18
Hoeveel kost zo'n set van 3 Kent Lawrence pickupjes dan ongeveer?

olaf reijnders
25 november 2005, 20:12
Ligt eraan welk setje je wilt hebben.

E-J
25 november 2005, 22:23
Nou, laten we gewoon een normaal setje elementen voor een Strat nemen dan.

olaf reijnders
26 november 2005, 03:15
http://www.wdmusic.com/strat_replacement_pickups_13627_ctg.htm
Lees hier maar. Varieert naar smaak/ eisen.

E-J
26 november 2005, 09:32
Toch wel erg duur... en ik kan ze hier nauwelijks krijgen...dus vallen die af :razz: Any more idea's?

renier
26 november 2005, 10:55
volgens de test in de gitarist van deze week waren de Suhr V60 pickups echt heel erg goed. maar ja, das ook maar een test he?

guitartub
26 november 2005, 11:40
Alle bekeken elementensets waren volgens mij goed, ieder met andere specifieke kenmerken. Ik dacht dat voor een all round stratje de Nordstrands erg goed zijn. Tsja, t'ís maar net wat je zoekt. Maar lees het artikel zelf , ik vind hem duidelijk en verhelderend.

E-J
27 november 2005, 12:07
Nordstrands? Nooit van gehoord. Ik zal binnenkort maar eens een winkel binnenlopen en dat blad halen.
Tot dan staat een GFS setje op 1!