PDA

View Full Version : blikgeluid



phosphorescent
24 november 2005, 18:16
heyhey,

wat ik niet mooi vind is dat veel staalsnarige gitaren een blikgeluid hebben ( een sterk/ scherp geluid van de GBE snaren) Neem als voorbeeld Eagles- dust in the wind, Anouk -nobody's wife, Beatles- across the universe waar je dit goed hoort.

Ik zoek eigenlijk een gitaar met een mooie, warme, volle gitaarklank (Een staalsnaar met een warme lage bas en GBE snaren als een mooie volle Spaanse. :-? )

Ik heb eens een Taylor 414 geprobeerd. En gelijk viel me de lage E snaar me op die heel mooi vol klonk, en kan me ook niet herinneren dat de laatste drie snaren niet zo scherp klonken, jammer dat de prijs zo hoog ligt.

Wie kan mij merken of gitaren opnoemen die dit niet hebben? Of waar dit precies aan kan liggen?...

alvast bedankt

P.S - Ik vind de 414 taylor dus in mijn herinnering de perfecte gitaar. Zoals gelezen zit de prijs me niet lekker en zoek ik een gitaar die erop lijkt...Zijn de taylor 100/200 series ook goed? Die zijn namelijk een stukje goedkoper.

Maar waar ik van geschrokken ben is dat ik een Taylor op 1 van de videos die de taylor-site beschikt zag waarin een scheur in de achterkant is onstaan door droogte(?) Nu ben ik bang dat ik straks met een gitaar zit die dit ook overkomt, en dan ben je je paar honderd euro kwijt. ( Of zit daar een garantie op ofzo? ) Als ik dus een taylor zou kopen ben ik bang voor het fragiele hout etc....Of maak ik me zorgen om niets?