PDA

View Full Version : Ibanez WD-7 Weeping Demon Wah?



telecastermaster
24 november 2005, 16:23
Heeft iemand er toevallig ervaring mee? Ik zag er namelijk eentje liggen bij de gitaarwinkel bij mij om de hoek. :)

http://media.zzounds.com/media/fit,325by400/quality,85/brand,zzounds/WD7-2c877c090e87c5e69eae5e2ba9bf02e2.jpg


http://media.zzounds.com/media/fit,325by400/quality,85/brand,zzounds/WD7_Angle_3-b1f1d0053e1962cca1504407db9e732a.jpg

Random_hero
24 november 2005, 17:03
Ik heb m uitvoerig getest naast een stuk of 4 cry babies. En ik vond m eigenlijk veel fijner. Waarom?
-Er is genoeg af te stellen
-Het pedaal heeft een lange 'sweep' dus je hebt meer controle met je voet over de 'diepte' van je wah.
-Hij ziet er robuust uit (wel wat groter dan een Crybaby)
-Hij klinkt lekkerder dan een crybaby IMO

EmgMaster
24 november 2005, 18:04
Hij lijkt mij ook wel interresant, kost rond de 130 euro geloof ik toch?

gitarist17
24 november 2005, 18:57
ik vind hem een beetje lelijk maar een kennis weet er een leuk geluid uit te krijgen...

groeten erice

ReinoutV
24 november 2005, 19:44
Ik vind het heel goed. Hij is naar smaak in te stellen en de sound is heel ok. Ik heb hem nooit vergeleken met RMC (helaas misschien voor mn portemonnee ga ik dat nog wel eens doen), maar hij wint het van mijn crybaby en van de vox van een vriend van me. Geen verlies van je laag, instelbare Q (ideaal voor af en toe gierende wah, af en toe subtiele slagjes) en natuurlijk de veer waardoor je hem alleen maar aan hoeft te raken om in te schakelen. Nooit meer beginnen in je teenstand, ideaal :).

Jeanken
24 november 2005, 19:46
Ik heb hem, gedeeltelijk geruild bij een amp, kost inderdaad een 130EUR nieuw.
Er zitten veel mogelijkheden in maar niet zoveel dat je er geen kop meer aan krijgt.
Heeft een goeie sweep, instelbaar, je kan hem schakelen met een veer dat hij automatisch terugkomt en de spanning ervan is te regelen, maar je kan hem ook gewoon zonder veer schakelen.
De frequenties waarop hij invloed heeft zijn regelbaar, de tijd waarop hij uitgaat als je dat instelt dat hij automatisch uitgaat is ook aanpasbaar, heel robuust pedaal en ook bruikbaar voor bass als je dat ook doet is het erg handig, niet echt een reden om hem te kopen maar mooi meegenomen.
Ik zou hem zeker niet overslaan in die prijsklasse.

dano
25 november 2005, 11:12
mmm ben benieuwd hij is echt wel heel gruwelijk lelijk zeg, kan iemand eens wat samples posten?

MrHammett
25 november 2005, 14:20
In de gitarist waren ze trouens heel lovend over dat ding..

Fuhgawz
25 november 2005, 14:53
mmm ben benieuwd hij is echt wel heel gruwelijk lelijk zeg, kan iemand eens wat samples posten?
Staan waarschijnlijk wel op de Ibanez site.

RedBuell
27 november 2005, 15:28
mmm ben benieuwd hij is echt wel heel gruwelijk lelijk zeg, kan iemand eens wat samples posten?
Staan waarschijnlijk wel op de Ibanez site.


Nope

armageddon
27 november 2005, 17:51
Kijk eens goed:
http://www.ibanez.co.jp/world/product_news/pages/wd7/sample.html

RedBuell
27 november 2005, 19:23
oeps :oops: zeker overheen gekeken. Zag bij die pedaaltjes wel clips staan, bij die reissue's weer niet en bij die wah ook niet.


Vond alleen dat funk stukje wel leuk klinken de rest vond ik heel erg dof.

Damage Inc.
29 november 2005, 02:43
Ik heb er ook een, ik speel Metal zoals MetallicA, ik hou Kirk Hammett nog net niet bij met zijn super wah, maar vrij dichtbij, zoals bij Wherever I May Roam.
Hij is zeker instelbaar als een standaard CryBaby en andere pedalen, erg flexibel.
Die sampletjes zijn echt niks vergeleken bij wat het echt kan, kan nog + of - 20db gain met de volume knop dus.
En nog even als ie zonder veer ingesteld staat dan moet je 'm wel met de knop ernaast aan en uit schakelen.
Misschien kan de veer wel zo los dat het zo goed als zonder veer is of misschien kun je de veer eruit halen of los koppelen.
Maar dan zou ie op automatische stand snel aanschieten omdat het effect al met een milimeter of 1-2 (zo niet minder) naar voren draaien aan gaat.
Je kunt natuurlijk ook de frictie steviger draaien om dat te voorkomen.
Je kan trouwens ook de tijd instellen na hoelang dat je pedaal terug omhoog staat dat het effect weer uit gaat.
Een beetje lastig in te stellen (2 knoppen die óp de behuizing zitten maar ónder het bewegende pedaal zijn geplaatst 1 tijd en 1 frequentie ofzo), maar dat hoef je maar een beetje uit te proberen en verder niet te veranderen.

GreetingZ
- Damage Inc.

RedBuell
29 november 2005, 10:08
Ik heb er ook een, ik speel Metal zoals MetallicA, ik hou Kirk Hammett nog net niet bij met zijn super wah, maar vrij dichtbij, zoals bij Wherever I May Roam.
Hij is zeker instelbaar als een standaard CryBaby en andere pedalen, erg flexibel.
Die sampletjes zijn echt niks vergeleken bij wat het echt kan, kan nog + of - 20db gain met de volume knop dus.
En nog even als ie zonder veer ingesteld staat dan moet je 'm wel met de knop ernaast aan en uit schakelen.
Misschien kan de veer wel zo los dat het zo goed als zonder veer is of misschien kun je de veer eruit halen of los koppelen.
Maar dan zou ie op automatische stand snel aanschieten omdat het effect al met een milimeter of 1-2 (zo niet minder) naar voren draaien aan gaat.
Je kunt natuurlijk ook de frictie steviger draaien om dat te voorkomen.
Je kan trouwens ook de tijd instellen na hoelang dat je pedaal terug omhoog staat dat het effect weer uit gaat.
Een beetje lastig in te stellen (2 knoppen die óp de behuizing zitten maar ónder het bewegende pedaal zijn geplaatst 1 tijd en 1 frequentie ofzo), maar dat hoef je maar een beetje uit te proberen en verder niet te veranderen.

GreetingZ
- Damage Inc.


Wah alla Kirk Hammett is eerlijk gezegd precies wat ik zoek, heb nu een Vox V847 die ik niet lekker vind klinken als ik hem samen met een flinke dosis scheur gebruik.

Is het mogelijk dat je een soundclipje kan opnemen en hier post.

Philippe
29 november 2005, 20:34
Met een crybaby classic kun je prima hammett's wah sound nabootsen. 135 bij MP meen ik..

Damage Inc.
29 november 2005, 21:15
Met een crybaby classic kun je prima hammett's wah sound nabootsen. 135 bij MP meen ik..

Ja daar kun je best wel Kirk Hammett wah mee krijgen, hij gebruikt 'm zelf de laatste tijd ook gewoon op podium.
Maar er was dus ook een periode dat hij rackmount wah's had met omgebouwde Ernieball expressie-pedalen.
Ik had ook een site gevonden waar je een zelfde als Kirk Hammett kon kopen ofzo, maar dat was dacht ik prijzig.
Maar persoonlijk wil ik nooit iemand nadoen, gewoon origineel zijn met je eigen setup wat je zelf mooi vind.

- Damage Inc.

RedBuell
29 november 2005, 23:07
Met een crybaby classic kun je prima hammett's wah sound nabootsen. 135 bij MP meen ik..

Ja daar kun je best wel Kirk Hammett wah mee krijgen, hij gebruikt 'm zelf de laatste tijd ook gewoon op podium.
Maar er was dus ook een periode dat hij rackmount wah's had met omgebouwde Ernieball expressie-pedalen.
Ik had ook een site gevonden waar je een zelfde als Kirk Hammett kon kopen ofzo, maar dat was dacht ik prijzig.
Maar persoonlijk wil ik nooit iemand nadoen, gewoon origineel zijn met je eigen setup wat je zelf mooi vind.

- Damage Inc.

Origineel maar, de sound die je mooi vind daar een pedaal bij zoeken die dat levert is natuurlijk niks mis mee ik ga niet het wiel opnieuw uitvinden :-D .

Thijssie
30 november 2005, 09:10
de sound die je mooi vind daar een pedaal bij zoeken die dat levert is natuurlijk niks mis mee ik ga niet het wiel opnieuw uitvinden :-D .

Moet je es over nadenken of dat echt wel is wat je wil bij het zoeken naar "je eigen sound"....

RedBuell
30 november 2005, 10:56
de sound die je mooi vind daar een pedaal bij zoeken die dat levert is natuurlijk niks mis mee ik ga niet het wiel opnieuw uitvinden :-D .

Moet je es over nadenken of dat echt wel is wat je wil bij het zoeken naar "je eigen sound"....

Een eigen sound is een sound die jij (ik in dit geval) mooi vind en bij je muziekstijl past. Je kan dan 2 dingen doen: 1) naar Feedback gaan en alle wah's die ze hebben proberen en hopen dat je door de bomen het bos nog kan zien. 2) Kijken welke wah diegene gebruikt van wie je het wah geluid mooi vind en daar mee verder gaat luisteren/proberen/samenstellen.

Iedereen heeft zo zijn invloeden, al is het bij de een precies de sound willen hebben van wie je fan bent en van de ander minimaal alleen als voorbeeld welk geluid je mooi vind, als ik alles qua sound zelf zou hebben zou dat betekenen dat ik een van de grootheden uit het begin van het hardrock tijdperk zou zijn.

Vampire
30 november 2005, 12:02
@Damage Inc: Zoals eerder al genoemd, heb je misschien samples?

Ik ben eigenlijk al heel lang benieuwd naar dit ding, maar omdat het een tijd geleden niet in mijn budget lag, heb ik toen maar een Morley Wah gekocht, maar ik ben er niet tevreden over eigenlijk, dus misschien dat ik nu alsnog die WD-7 wil gaan halen. Maar samples van internet zijn niet te vertrouwen, tenzij ze van gewoon een forum lid hier komen ofzo, dan zijn ze (meestal :wink: ) niet helemaal gemixt om de verkoop te laten stijgen...

RedBuell
30 november 2005, 13:30
@Damage Inc: Zoals eerder al genoemd, heb je misschien samples?

Ik ben eigenlijk al heel lang benieuwd naar dit ding, maar omdat het een tijd geleden niet in mijn budget lag, heb ik toen maar een Morley Wah gekocht, maar ik ben er niet tevreden over eigenlijk, dus misschien dat ik nu alsnog die WD-7 wil gaan halen. Maar samples van internet zijn niet te vertrouwen, tenzij ze van gewoon een forum lid hier komen ofzo, dan zijn ze (meestal :wink: ) niet helemaal gemixt om de verkoop te laten stijgen...

Zo klinkt een Vox V847 op de Vox site echt bruut ook met een bak overdrive, die van mij vinnik echt niet lekker klinken met een bak overdrive.

Damage Inc.
1 december 2005, 01:20
@Damage Inc: Zoals eerder al genoemd, heb je misschien samples?

Ik ben eigenlijk al heel lang benieuwd naar dit ding, maar omdat het een tijd geleden niet in mijn budget lag, heb ik toen maar een Morley Wah gekocht, maar ik ben er niet tevreden over eigenlijk, dus misschien dat ik nu alsnog die WD-7 wil gaan halen. Maar samples van internet zijn niet te vertrouwen, tenzij ze van gewoon een forum lid hier komen ofzo, dan zijn ze (meestal :wink: ) niet helemaal gemixt om de verkoop te laten stijgen...

Ik heb geen samples al op de computer ofzo, ik zou er wel wat kunnen opnemen binnenkort, vooral met mijn nieuwe oude rack reverb :evil: .
Maarja met reverb erbij is ook weer "het geluid lekkerder maken" .
Die samples zijn idd heel krom, er staan ook heel veel dezelfden op de site onder verschillende namen of pedalen zelfs :-? .

Maar het pedaal kan voor zowat alles wel ingesteld worden denk ik.
Ik heb 't het liefst van "gewoon" tot extreem zeg maar, en dat krijg ik er wel uit.
Naar mijn zin nog niet genoeg maar dat zal komen omdat ik voor de rest nog niet een echte high gain setup heb.
Wat wel misschien vervelend zou zijn voor mensen die clean spelen, is dat het pedaal snel kraakt, en dat is de oversturing van de sterke gain die erin zit.
Je kan de volume knop wel van -20 tot 0 tot +20 zetten ofzoiets, maar onder de 0 gaat het volume ook zachter denk ik.
En als ie op een clean signaal niet snel moet kraken moet ie toch al ergens onder de 0 staan.

Wat er trouwens ook op zit is een range-switch ofzo.
Dan kun je tussen 'normal' en 'lo' schakelen en dat is voor de frequentie.
Die 'lo' setting is speciaal gemaakt voor bass en 7-snarige gitaren.
Maar als je die op je gewone gitaar speelt, heb je een hele overdreven zware wah, is bijna een heel ander heel apart effect, wel vet.

Maar dit is wel een van de extreemste en flexibelste pedalen die ik kan vinden.
Ja, je hebt natuurlijk ook bijv. de Dime (R.i.P.) Wah enzo, maar dat is mij iets te simpel van, inpluggen, misschien 1 knop draaien naar je zin en verder is er niks in te stellen.

Maar ik wil wel wat opnemen alleen de resultaten van de opnames zijn niet van topkwaliteit, dus je zal niet echt horen wat ik hoor als ik voor m'n versterker sta.
Misschien wel bijna, maar het geluid is wat blikkerig en schel ofzo.

- Damage Inc.

Vampire
1 december 2005, 20:29
Bedankt voor de uitgebreide " review" maar wat ik me voornamelijk afvraag is of hij ook geluid maakt als je niet speelt? Mijn Morley suist als een GEK als ik niks doe en hij staat vol open, echt TE erg gewoon, maar zodra ik een snaar zachtjes aansla, is dat meteen weer weg.

Maar sommigen op Harmony Central klagen er ook over, vandaar mijn vraag.

Thijssie
2 december 2005, 08:55
Een eigen sound is een sound die jij (ik in dit geval) mooi vind en bij je muziekstijl past. Je kan dan 2 dingen doen: 1) naar Feedback gaan en alle wah's die ze hebben proberen en hopen dat je door de bomen het bos nog kan zien. 2) Kijken welke wah diegene gebruikt van wie je het wah geluid mooi vind en daar mee verder gaat luisteren/proberen/samenstellen.

Iedereen heeft zo zijn invloeden, al is het bij de een precies de sound willen hebben van wie je fan bent en van de ander minimaal alleen als voorbeeld welk geluid je mooi vind, als ik alles qua sound zelf zou hebben zou dat betekenen dat ik een van de grootheden uit het begin van het hardrock tijdperk zou zijn.

Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met het "zoeken naar componenten" voor het bepalen van "je eigen geluid". Naar wat ik ervaren heb, werkt het nl helemaal niet zo.
Een bepaalt effect kan het in setup x waanzinnig doen, terwijl het in setup y nergens naar klinkt; het is maar net wat "werkt" in jouw setup. Een andere pickup, speaker etc, kan het verschil maken tussen een "wereldtoon" of "het dus niet zijn", laat staan een bepaalt type effect.

Ik heb dat al zo vaak gehad, dat je iets probeerde in de winkel of via een sample en je dacht het eindelijk gevonden te hebben. En dan had je repetitie en probeerde het met je eigen spul in bandsituatie uit, en het was helemaal niets. Andersom ook, je dealer geeft je een pedaaltje mee om es uit te proberen, waarvan je denkt, het zal wel niets zijn. En bij het eerste open a-akkoord komen je mondhoeken dichter bij je oren dan dat ze ooit geweest zijn.

Imho is er echt maar 1 manier en dat is proberen met je eigen spul en dan nog het liefst op een repetitie geluidsniveau met de rest van je band.

De Beer
2 december 2005, 13:29
Ja, je hebt natuurlijk ook bijv. de Dime (R.i.P.) Wah enzo, maar dat is mij iets te simpel van, inpluggen, misschien 1 knop draaien naar je zin en verder is er niks in te stellen.Nou daar zit je fout hoor.

die heeft +/- 19 dB boost, Varianle Q, 6 freq. ranges, en fine tune.
Boost on/off swich en led, en wah on/off led(en toedown swich uiteraard en de wah pot natuurlijk.

technisch gezien is het een opgefokte 535Q.

de Zakk wylde sig. die is plug&play

Vampire
2 december 2005, 21:29
Ik ga het nogmaals proberen te vragen, gister wilde het niet ivm de problemen van de site... :evil:

Een Wah werkt geloof ik veel met de middle van je amp, maar aangezien ik het meeste speel met middle op standje 1 of 2, is het effect van mijn morley wah nauwelijks te merken.

Kan de WD-7 zo ingesteld worden dat het effect alsnog goed hoorbaar is? Of moet je echt gewoon veel middle in je geluid hebben om goed te kunnen wah-en?