PDA

View Full Version : Gitaarsnaar kapot, alweer!!



mdb
24 november 2005, 15:51
Hoi,

Hopelijk doet m'n post het nu WEL! :evil:

Anyways, ik heb laatst dus elixir snaren gekocht. Speelden prima, maar een week later knapte er een, gewoon normaal nieuwe gekocht. Een paardagen later ging er enetje bij de brug kapot en een dag later weer in bij de brug! Doe ik iets verkeerd? Gebruik ik de verkeerde snaren?!

Als ik mijn snaren er op doe doe ik het als volgt:
Snaar door gaatje onderkant gitaar. Naar head toe trekken, 1x rondje draaien om het uitsteeksel daarna 1x er door heen en aanspannen.

Help :|!

rickert
24 november 2005, 15:56
ik zou de search even gebruiken, het is hoogstwaarschijnlijk een braampje op de brug, dus voorzichtig schuren die hap!

d'oh
24 november 2005, 15:58
gebruik eerst de search, want dit is al honderd keer geweest

maar waarschijnlijk zit er een klein braampje op de zadeltjes van je brug, dus met superzacht schuurpapier bij schuren

en van elixir snaren is bekend dat net zo snel (of dan niet sneller) knappen als gewone snaren

d'oh
24 november 2005, 15:59
d'oh net iets later dan rick :P

hansies
24 november 2005, 16:17
gebruik eerst de search, want dit is al honderd keer geweest

maar waarschijnlijk zit er een klein braampje op de zadeltjes van je brug, dus met superzacht schuurpapier bij schuren

en van elixir snaren is bekend dat net zo snel (of dan niet sneller) knappen als gewone snaren

bij mij knappen ze niet, integendeel zijn beter dan andere merken...........hoe kan da..............?
:oops: :oops:

mdb
24 november 2005, 17:02
Excuses , nogal dom inderdaad :-? . Sorry nogmaals!

d'oh
24 november 2005, 17:04
gebruik eerst de search, want dit is al honderd keer geweest

maar waarschijnlijk zit er een klein braampje op de zadeltjes van je brug, dus met superzacht schuurpapier bij schuren

en van elixir snaren is bekend dat net zo snel (of dan niet sneller) knappen als gewone snaren

bij mij knappen ze niet, integendeel zijn beter dan andere merken...........hoe kan da..............?
:oops: :oops:

bij knapten ze ook niet en ik vind ze ook zeker niet slecht, alleen er zijn mensen die ze kopen omdat ze denken dat elixer snaren minder snel knappen dan 'gewone' vanwege de speciale coating maar dat is niet zo

mdb
24 november 2005, 17:06
Hoe schuur ik dat precies bij? Alle snaren eraf halen ofzoiets ? Sorry ben nogal noob wat dat betreft :P

d'oh
24 november 2005, 17:13
snaren er af en eens met je vinger over het zadeltje heen gaan om te voelen of je zelf al wat voelt, voel je een braampje dan is dat niet echt goed, want dat is ie wel supergroot

maar goed je neemt heel fijn schuurpapier, het fijnste dat te koop is, ik zo zeker dik onder 1000 gaan, om meer braming te voorkomen

en zeer zachtjes schuren

overigens zou ik eerst met een setje andere snaren kijken of die niet knappen, want persoonlijk denk ik dat het wel eens aan die elixers kan liggen, maargoed je kan het altijd voorzichtig bijschuren

harrie-beton
24 november 2005, 17:14
de snaar die vaakt knapt even los draaien zodat je de snaar "opzij kunt leggen".
De de brug glad maken met nagelvijl of schuurpapier. Dan de snaar er weer op en stemmen. Niet te veel eraf halen. Beetje rustig aan de scherpe stukken eraf.

Op oude gitaren de zadels vervangen, dan zijn ze vaak te diep gesleten. Ik hoor goede dingen over koolstof zadels.

Izegrim
24 november 2005, 17:18
Hoe doe je dat met bijvoorbeeld een zwarte brug (Floyd Rose)? beschadig je daar ook de lak mee?

FruscianteFan
24 november 2005, 17:53
de snaar die vaakt knapt even los draaien zodat je de snaar "opzij kunt leggen".
De de brug glad maken met nagelvijl of schuurpapier. Dan de snaar er weer op en stemmen. Niet te veel eraf halen. Beetje rustig aan de scherpe stukken eraf.

Op oude gitaren de zadels vervangen, dan zijn ze vaak te diep gesleten. Ik hoor goede dingen over koolstof zadels.och, ik heb sinds augustus graphtech ferralides, en ik heb sindsdien alsnog 2 snaren gebroken bij de zadels (D en E, allebei van daddario .010 ).

bon_jovi
24 november 2005, 18:27
Met schuurpapier P40 lukt het wel
:lol:

Soul Grinder
28 november 2005, 17:26
Hoe doe je dat met bijvoorbeeld een zwarte brug (Floyd Rose)? beschadig je daar ook de lak mee?
Niet alle Floyd Rose bruggen zijn zwart hoor. :razz:

Swan
28 november 2005, 17:35
stel je voor dat je floyd niet meer zwart is onder je snaar!

Izegrim
30 november 2005, 11:25
gaat niet om mijn gitaar stelletje wijsneuzen, vandaar... :evil:

:wink:

Berik
30 november 2005, 17:11
Ik had er ook last van bij me les paul model... en toen heb ik er andere brughoudertjes opgezet.. waar de snaren op liggen... (weet niet precies hoe ze die noemen :oops:

harrie-beton
30 november 2005, 18:48
een ZADEL