PDA

View Full Version : prs guitar....?



mahon
28 september 2002, 05:07
HEY,

Wat is jullie gedacht??
--------------

"PRS "
model: EG4,(BOLT-ON SERIES I)
New squarer shape.
Alder body,
color:black
maple neck,
22-fret rosewood fretboard.
electronics: h/s/s scratchplate mounted pickups.
Volume, twin tones,
5-way selector,
PRS tremolo,
Schaller non-locking tuners.
prs case
Build: ' 90-' 91,

in (zeer) goede staat
---------------------------------------------
kunnen jullie mij een hint geven,wat deze gitaar"max" nog waard is.
moet nl.zelf een bod doen en wil ook niet te weiniig bieden !!

many thnx
mahon

Anders Destium
28 september 2002, 10:30
Haben sie auch ein photo dazu?
Dat helpt, googlen op deze gitaar helpt ook nogal eens :smile:

signsofzodiac
28 september 2002, 11:51
Ik zou eerst eens 800 euro bieden. Kees Dee in Amersfoort heeft een EG7 te koop voor 900 euro en hij is aan de dure kant qua tweedehands spul.

maestro_nl
29 september 2002, 20:49
-Ome Kees is altijd erg duur. TE DUUR!
-Op deze PRS zitten nog geen locking tuners.
Deze kosten 200 euro per set.
-Een PRS past niet in een standaard koffer. Een PRS-koffer kost 400 euro.

Conclusie ?
(Warmoth heeft ook PRS bodies, de VIP?)

srv-man
29 september 2002, 21:14
Inderdaad, ome Kees prijst zijn spullen altijd zeer optimistisch. Maarr...als je een beetje zuinig kijkt en over wat onderhandelingstechniek beschikt wil hij best wel wat (en soms wel meer) water bij de wijn doen!
PRS EG´s zijn goede gitaren, qua constructie, houtsoorten etc. vergelijkbaar met een strat maar toch wel een flink stukje beter qua afwerking en gebruikte materialen. Maar je moet erop letten dat de hals niet al te bewegelijk is, dit is een veel voorkomende kwaal bij de EG. Verder vind ik zelf dat de hoogste posities slecht bereikbaar zijn.
Dat er geen lockingmechanieken op zitten verbaast me een beetje, maar een setje Schaller lockingmechanieken kost 74 euro. Die vind ik zelf trouwens beter dan die PRS dingen.
Er is best wel een universele koffer voor te vinden, dat hoeft echt geen 400 euro te kosten. Zonodig heb ik er wel een voor 75 euro voor je :smile:
Als hij in goede staat is is 700-800 euro een zeer nette prijs.
Succes!

srv-man
29 september 2002, 21:17
Ik zie trouwens dat maestro (en ik dus ook) niet goed gelezen heeft, er zit wel een koffer bij. 800 euro mag hij dan wel kosten en dat lijkt mij een nette prijs.

mahon
30 september 2002, 20:33
hey,

heb gistern een bod gedaan van "850€"...maar zij wil er 1000€ voor,ze wil er wel
"50 € "afdoen voor die locktuners.
de gitaar is wel in verdomd goede staat en de klank is verrbazend,met niets te vergelijken..dat ik ken,toch??
lekker,lekker...whaaaw !!


Heb tot 5 october bedenktijd !!

btw: is dus wel met originele "PRS" koffer
moet wel eens goed afgesteld worden,vorral tremolo..ontstemd verschrikkelijk,kan ook aan die lockers liggen... of cou....??

thnx for helping me
Mahon

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: mahon op 2002-09-30 20:35 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: mahon op 2002-09-30 20:40 ]</font>

Anders Destium
30 september 2002, 21:53
Ik zou traceren hoeveel hij nieuw heeft gekost, nieuwe tuners zullen wat er al staat al snel tegen de 80 euro aanlopen...

Volgens mij heb je hem in gedachten al gekocht, je moet wel met je verstand beslissen en niet alleen met je hart :wink:

srv-man
30 september 2002, 23:13
Hm, ik heb de prijslijsten er maar eens op nageslagen. In 1992 en 1993 worden alleen de EG1, 2 en 3 vermeld. Het verschil zit ´m tussen die drie in de PU configuraties. De prijs in 1992´was 2150 HFL en in 1993 2295 HFL, excl. koffer van 325 piekies.
Let wel, een custom kostte toen slechts 3798, resp. 3995 piek. Daarvoor heb je hem nu niet eens in euro´s!
Persoonlijk vind ik 950 euro net iets te veel voor deze opgevoerde strat (want dat is het in feite). 800 tot 850 euro zou meer dan genoeg moeten zijn, zeker omdat hij niet goed afgesteld is en je de echte kwaliteiten dus niet eens behoorlijk kunt beoordelen.
Maar ja, als je verliefd bent op een gitaar......Laat je hoofd niet op hol brengen, check de hals op stijfheid en beslis zelf!
Succes.

mahon
1 oktober 2002, 07:39
heb juist een mail'ke terug gekregen van
"PRS sales,US."die hebben het serienummer voor mij opgezocht en ontleed:

bouwj:eind '90
de "5"staat voor EG
het is een EG4 (series I)
en het is de 783'ste "EG" die ze gebouwd hebben.
al de rest klopt dus ook!
over prijzen laten ze niets los,elke gitaar is een handmade coll.item,schrjven ze,
maar prijzen"no way"

allé nog ff mijn kop breken :wink:

greetz
Mahon,in love ??

maestro_nl
1 oktober 2002, 12:06
Ome Kees heeft 2 te koop.
De duurste volgens mij met koffer.
Kijk anders op http://www.e--team.de

Braindead
1 oktober 2002, 15:30
Hey maestro_nl, die e-team prijzen zijn volgens mij wel een beetje aan de hoge kant of niet?

Fluffy
1 oktober 2002, 15:34
http://www.musik-produktiv.de is wel goedkoop, vind ik dan :grin: