PDA

View Full Version : Line 6 Floorboard



Kjiratsiekoedel
27 september 2002, 22:49
Waarom is een floorboard zo duur??

Mijn versterker (flextone) kostte me 300€ (2e hands)

Maar een floorboard is niet 2e hands te vinden en kost nieuw 330 € !!!!!

waarom zo duur?
waarom niet 2e hands te vinden?

ArpeggioKing
28 september 2002, 13:46
Ik heb er ook een ,en ik zou ook niet weten waarom hij zo klote duur is. hij is duurder dan de pod2 die ik heb.

HEt is trouwens wel een heel vet ding , de wah is heel goed en alles is gewoon goed bereikbaar met de voet, erg handig maar wel dure shit

Kjiratsiekoedel
28 september 2002, 18:20
Erg duur ja.

En ik ben niet van plan om meer te betalen voor een floorboard dan voor mijn versterker.

Weet iemand ook waarom hij zo duur is?

FragDaddy
28 september 2002, 18:25
dat floorboard is zo duur omdat de marketing van line6 heel slim is.

verkoop je versterkers relatief goedkoop, en maak daar niet zoveel winst op. zo verkoop je veel versterkers.

de meeste mensen willen ook wel zo'n floorboard, nou. maak die dan maar flink duur en ze kopen ze toch wel.

denk maar eens aan printers en inktpatronen. zelfde verhaal. printer kost geen kont, maar wacht maar tot je nieuwe inkt nodig hebt!

BLOK182
28 september 2002, 19:03
inkt? die koken we hier zelf hehe

Raffel
30 september 2002, 13:59
en die wietplantage eeeeeeeeeeehhhhhh.... is zeker ook van jou?

ArpeggioKing
2 oktober 2002, 15:33
nog even dat marketing verhaal, dat klopt wel jah want die tas voor de floorboard kost maar liefst 70 Euro! dat is zon 154gulden voor een doodsimpele draagtas! maar de mensen kopen dat ding toch wel want er zijn geen andere concurenten die het zelfde product maken

Kjiratsiekoedel
2 oktober 2002, 21:02
Daagtas, ik weet niet hoe groot een Floorboard is, maar wat dacht je van een rugzak???

Ik heb overigens nogsteeds op internet geen floorboard onder de 330€ gezien. Sommige gitaarwinkels rekenen wel 380€, dit scheelt dus wel 50€!!!!!

Het is dus nuttig, als je iets wilt kopen dat je ff verschillende gitaarzaken mailt voor de prijsverschillen/goedkoopste.

Maargoed ik zoek nog steeds een floorboard.

Missing Act
3 oktober 2002, 11:38
Draagtas heb je toch niet nodig als je een Flextone II hebt. Ik plak mijn floorboard altijd tegen de speakers aan aan de achterkant, gaat perfect. De prijs is inderdaad erg hoog. Je krijgt hier wel extra user presets voor, maar die zitten vast niet in het floorboard evenals de wah. Gewoon een MIDI schakelaar met 256 standen. Voor dat geld hadden ze er trouwens wel een goeie kabel bij mogen doen. Zo'n UTP kabeltje ziet er een beetje simpel uit...

Raffel
3 oktober 2002, 13:55
tjek dat floorboard van Behringer eens. Ik geloof dat die wel wat goedkoper is dan 350 euro, en er zitten 2 expressiepedalen op...

Rwin
4 oktober 2002, 13:37
Floorboard van Behringer is een MIDIboard.

Lang verhaal maar het Floorboard van Line6 is via een utp kabel verbonden en schakelt "realtime".

anyway... het is TERINGDUUR ja... ik heb er ook een maar hij is wel errug duur voor wat ie bied. Er is geen concurrentie anders had ik dat wel gebruikt.

hijs is btw in de 2 jaar dat ik hem nu heb 3x kapot geweest... 2x een schakelaar en 1x de optische meter vd wah.

Dat optische heb ik zelf gemaakt en de rest laten maken door de muziekhandel. 15 euro per keer... was te doen maar je bent hem wel een week kwijt.

En ze rekenen dus gewoon 600 gulden voor een stuk ijzer met 8 schakelaars en 2 optische gedeeltes... das VEEL te duur.. maarja.. die marketing klopt dus wel ja...

verder is ie wel TOP!
Rwin

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rwin op 2002-10-04 13:41 ]</font>

Raffel
4 oktober 2002, 14:22
altijd gedacht dat line6 ook midi was :S

Misschien tijd om er vanaf te stappen dan :smile:

Rwin
4 oktober 2002, 15:00
Ho!!!!!

hij is OOK Midi!

en de codes die ie verstuurt ook!

maar het originele floorboard werkt via een ander protocol.

ik stuur via de POD mijn G-major ook aan. via MIDI dus.

Maar ik bedien de POD met mijn floorboard...
de MIDI out van mijn POD gaat naar de G-major

Rwin

Raffel
4 oktober 2002, 15:48
dr zit toch een DIN kabel tussen of niet? Of hoe noemt met dat dan?

Affijn, ik zie toch af van de Vetta die ik eerst gepland had, dus who cares :grin:

Rwin
4 oktober 2002, 16:33
er zit een UTP (Universal Twisted Pair) Kabel tussen...

die hangt ook aan je computer als je in een netwerk zit.

Vetta? zelfde principe... ander floorboard, duurder, groter, beter(?)

Rwin

Ik heb de PODPro

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rwin op 2002-10-04 16:34 ]</font>

collin hoeve
7 oktober 2002, 07:55
zeg nu we het toch over die klote kabels en het FB hebben... weet iemand ongeveer het bedradings schema van die dingen... ik wil namelijk zelf het vetta idee nadoen maar dan moet ik dus die UTP kabel 'splitsen' naar 2 HD tops... ik heb namelijk een line6 HD 1 en die heeft nog geen midi-in verdorie!
iemand een idee?
(btw als je een pod hebt of een flextone 2 doe inderdaad gewoon een midi-board kopen ofzow... is veeel makkelijker en scheelt een grote schep duiten)

Kjiratsiekoedel
12 oktober 2002, 09:54
Ik kan een z.g.a.n. Floorboard kopen voor €175, lijkt me wel een faire prijs.

Missing Act
19 november 2002, 11:06
Collin,

Heb je al iets gevonden over die bedradingsschema's? Ik ben benieuwd of ik met 5 extra ledjes en 5 switches mijn floorboard kan splitten in een sectie met effecten en een selectie met presets.

gr. Jeroen