PDA

View Full Version : voor Speedy, Review van een Hotwire Audio Fet Ampclone



supahfuzz
23 november 2005, 21:12
en of tie mooi is :)

maar goed, als vaste hangout plek voor speeddemon, bijna elke woensdag middag lekker keuvelend over pedalen en gitaren terwijl ik gitaren van anderen zit te repareren, onderwijl nog iemand helpen aan een tandwieltje voor een stemmechaniekje, kon ik natuurlijk niet achterblijven en hem vragen mij een FA-1-tje te maken.
Op zich is het niks bijzonders, gewoon een preamp, met een bass en treble regelaar, een basscut schakelaar uiteraard een volumeregelaar, maar nu gelukkig met een true bypasswitch en een rooi lampke. mooi groen gespoten en ipv BOSS FA-1 staat er nu BOB'S FA-1 ampclone. speedy is lief :wink:

als gewone booster is ie erg ok, geeft een behoorlijke midhump als te vooral de treble en bass niet te ver opendraait. gain in overvloed. maar ook is ie geweldig als cleanfactor, waarbij je juist wel treble gebruikt, de basscut gebruikt. En voor mijn Martin met ingebouwde Fishman is ie top.

maar waar ie echt he-le-maal te gek is, is als eind in de keten als een soort slag/solo schakelaar, ok gear uitleg: MXR Dynacomp, HK Tubefactor en dan de FA-1 en dan een Line 6 DL4. als gebruikte gitaren mijn ouwe trouwe zelfgebouwde Axess BattleAxe (stratachtig) , een PRS Custom 24 en mijn hééééle ouwe trouwe Fender Esquire uit 1954. Versterker is een Fender Custom Shop Bassbreaker (tevens lichtjes gemod)
met alle gitaren verkrijg ik met de FA-1 een dikke mid waar je U tegen zegt en waarmee het ongelofelijk makkelijk soleren is.

ik laat nu de HK tubefactor unity gain lopen , regel de boel zo af dat er een heerlijk rhythm geluid ontstaat en met de FA-1 en een toefje tweaken verkrijg ik een heerlijk leadgeluid. lekker dik midden, sustain... en dan dat zowel clean, licht vervormd en zwaar vervormd.


mijn complimenten speedy. you've done a great job.

nou moet ik hem nog betalen.......... :cool:

Speeddemon
24 november 2005, 01:00
:oops: :)

I made him a booster he couldn't refuse... :cool:

Helter Skelter
24 november 2005, 03:05
als vaste hangout plek voor speeddemon, bijna elke woensdag middag lekker keuvelend over pedalen en gitaren

had je er niet bij moeten zeggen, nu heb je de schijn tegen :razz:

ga binnenkort ook een bestelling plaatsen (serieus), ik heb het wel niet nodig maar zo kom ik wel af van mijn imago van 'basher van een met liefde in elkaar gesoldeerd stuk gitaarequipment van een nederlandse bouwer' :wink: :-D

Speeddemon
24 november 2005, 10:36
als vaste hangout plek voor speeddemon, bijna elke woensdag middag lekker keuvelend over pedalen en gitaren

had je er niet bij moeten zeggen, nu heb je de schijn tegen :razz:

:???:

Hij's m'n vaste "guitar-tech", en bouwer van de Axess gitaren. Én degene die mij aan m'n Tubefactor geholpen heeft. Blijkbaar dachten we hetzelfde over wat nou echt goeie overdrive/distortion is.
En nu dus ook boost. :wink:

marc_o
24 november 2005, 14:12
jaja, en nu solderen voor Marc!!! Ik hou je in de gaten.... :)


ontopic:
Leuke review, wanneer ga je 'm schakelbaar maken? (met de voet, uiteraard).
Jammer dat ik 'm niet heb gehoord op de pedalendag. Eigenlijk had ik je halverwege ergens moeten dumpen, met al je spullen achter in mijn auto.


Helaas ben ik daarvoor dan toch weer te aardig.

(Note to myself: Nieuwjaarsvoornemens aanpassen en naar beneden bijstellen)

Speeddemon
24 november 2005, 14:43
Hey Marc, de versie die Bob heeft is WEL schakelbaar, met een vergelijkbare lay-out als de Hotcake.
D'r gaat alleen geen batterij in wegens ruimtegebrek.

Bob, post eens een foto!

marc_o
24 november 2005, 14:51
Heb je al een Hotcake schema kunnen bemachtigen trouwens?

Speeddemon
24 november 2005, 15:25
nope. :(

Einzeln
26 november 2005, 16:12
Hier heeft iemadn wel het schema gevonden:
http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://matsumin3.gozaru.jp/toukou/87_boy/hotcake_top_s.JPG&imgrefurl=http://matsumin3.gozaru.jp/toukou/87_boy/87_boy.htm&h=368&w=250&sz=15&tbnid=dknrLAoYszAJ:&tbnh=118&tbnw=80&hl=nl&start=6&prev=/images%3Fq%3Dcrowther%2Bhotcake%26svnum%3D10%26hl% 3Dnl%26lr%3D%26rls%3DGGLG,GGLG:2005-36,GGLG:nl

DREAMMACHINE
26 november 2005, 17:20
....dat is wel te ontleden toch van de foto? :roll:

Einzeln
26 november 2005, 20:21
Heb ik niet gezegd toch? :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Random_hero
26 november 2005, 20:50
ShortCake:
http://matsumin.gozaru.jp/contents/jisaku/shortcake/index.htm
http://matsumin.gozaru.jp/contents/jisaku/shortcake/shortcake2.htm
Ik weet niet of je hier wat mee kan, maar wellicht is het een basis :lol:

(na wat doorklikken, kom je ook op een japanse Fuzz Factory how-to terecht :P)

supahfuzz
26 november 2005, 21:44
zeg, blijf eens on-topic hier :o

speedy: foto komt eraan! :)

Speeddemon
9 december 2005, 21:12
Hier een andere foto van een vandaag gecompleteerde FA-1 in de 'Modern Layout' uitvoering.

http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/FA-104.jpg

Dirk_Hendrik
9 december 2005, 21:26
kinky!

DREAMMACHINE
9 december 2005, 21:36
...nog geen telefoontje gehad van boss?

Speeddemon
9 december 2005, 21:43
kinky!
kinky qua looks?
qua 'borderline trade dress infringement'
of qua 'pseudo spam'? :cool:

Het lijkt me dat Boss me weinig zou kunnen maken:
-niemand kan zich met dit pedaal vergissen voor een echte FA-1
-als de echte FA-1 al patenten/trademarks had, zijn ze verlopen omdat dat pedaal over 2 maanden 26 jaar oud is.


Of zou ik de aanduiding 'FA-1' moeten veranderen in FAC-1 ofzo?

Dirk_Hendrik
9 december 2005, 23:01
kinky qua looks?


'k neem deze!!! :-D

Seriously dude, Het ziet er retestrak uit!

Speeddemon
9 december 2005, 23:41
kinky qua looks?


'k neem deze!!! :-D

Seriously dude, Het ziet er retestrak uit!
dank je. :) Het soldeerwerk wordt ook beetje bij beetje iets strakker.

En ik heb vandaag de 5 nieuwe printjes binnen van Peter Oors (tip van Nico de Roode). Ietsje goedkoper EN beter/preciezer/strakker/netter dan de vorige waarbij ik er 5 liet maken.

Zelfs Analog Mike himself mailde me of ie 8 boards van me kon kopen. :o

Goed bezig! :lol:

Einzeln
10 december 2005, 00:25
Graag gedaan hoor. Fijn te horen dat het ook goed is. Was namelijk gewoon een gegooglde actie van mij. Geen idee wie P.oors is. :-D

Speeddemon
10 december 2005, 00:29
Graag gedaan hoor. Fijn te horen dat het ook goed is. Was namelijk gewoon een gegooglde actie van mij. Geen idee wie P.oors is. :-D
je weet het (HCFX PM), 10% korting voor de tip! :)
Is toch weer 7 gratis Jupiler, Hertog Jan of Becks, mocht je de FA-1 kopen. :wink:

Einzeln
10 december 2005, 00:31
Is wel verleidelijk. Speel op een vox. Schijnt een leuke combi te zijn.

Speeddemon
10 december 2005, 00:34
Is wel verleidelijk. Speel op een vox. Schijnt een leuke combi te zijn.
Yep, en het bizarre is, Bob (supahfuzz) lukte het om er (icm Marshall) de Clapton "Woman" tone uit te krijgen (volume 10 uur, Bas en treble 8 uur, switch=cut) en een paar dagen later kreeg ik een overtuigende early 60's surf-tone... uit een LES PAUL! :o

Dat ding overstuurt zo'n beetje 't zelfde als een ouwe Tweed of Bandmaster, wanneer t volume de 2 uur passeert (met humbuckers).

Speeddemon
10 december 2005, 15:11
Wat vinden jullie mooier trouwens, de Boss-knoppen of de zwarte Fulltone knoppen?

http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/FA-104.jpg http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/fa-1s2.jpg

Einzeln
10 december 2005, 15:18
Tja dat is grappig. Op de Migboost viond ik de fulltoneknoppen mooier. En hier toch de bossknoppies!

fullorder
11 december 2005, 12:17
Tja dat is grappig. Op de Migboost viond ik de fulltoneknoppen mooier. En hier toch de bossknoppies!

+1

kwam tot precies dezelfde conclusie ;)

Speeddemon
11 december 2005, 16:30
eh... op de MiG*Boost zitten EN horen geen Fulltone knoppen, maar "Eagle fluted head" knoppen (de MXR-knop look-a-likes). :???:

Random_hero
11 december 2005, 20:11
boeiend :P, de boss knoppen zijn toch mooier.

Einzeln
11 december 2005, 21:40
eh... op de MiG*Boost zitten EN horen geen Fulltone knoppen, maar "Eagle fluted head" knoppen (de MXR-knop look-a-likes). :???:

Mijn bandgenoot Johan heeft hem volgens mij toch echt met Fulltoneknoppies!

DREAMMACHINE
11 december 2005, 22:00
...ik heb toch echt mxr knoppen op mn mig*boost....maar op deze horen idd de boss knoppen!!....duidelijk!

fullorder
11 december 2005, 22:09
...ik heb toch echt mxr knoppen op mn mig*boost....maar op deze horen idd de boss knoppen!!....duidelijk!

ik heb niet eens een mig*boost, laat staan knoppen! :cry:

Einzeln
11 december 2005, 22:14
Op die van mij ook hoor. maareeh ik dacht dus op die van Johan die andere. Begin nu toch te twijvelen.
Maar ik denk dat we dan toch de enige band ter Wereld zijn met 2 Mig Boosts. Jawel!

Dirk_Hendrik
11 december 2005, 22:56
En ik de enige met een migboost clone :razz:

Speeddemon
11 december 2005, 23:18
Op die van mij ook hoor. maareeh ik dacht dus op die van Johan die andere. Begin nu toch te twijvelen.
Maar ik denk dat we dan toch de enige band ter Wereld zijn met 2 Mig Boosts. Jawel!
Ik herinner me eigenlijk geen Johan, aan wie ik een MiG*Boost verkocht zou hebben. Heeft hij 'm 2e hands gekocht? :???:

Einzeln
12 december 2005, 08:20
Heeft hij via mij gekocht. Denk al weer bijna een jaar geleden.

marc_o
12 december 2005, 08:42
EN WAAR BLIJFT MIJN MIG*BOOST????????????????????????