PDA

View Full Version : Buizenbak open gooien, cab op di-out?



amon
23 november 2005, 14:41
Ik zat zo eens te denken...
Op mijn Marshall jcm800 2205 zit een DI output. Waardoor ik hem dus meteen in pa oid kan prikken. D'r naast zit nog een volumeknopje over hoeveel vermogen eruit komt.

Kan ik dan dus mijn buizenbak open draaien en genieten van het heerlijke buizengeluid en mn cab dan aansluiten op de DI out en met de volumeknop voor die output het volume instellen?

Of blaas ik dan vanalles op? Slaat de DI de eindtrap over? Is het vermogen dat eruit komt te weinig om mn 2x12 cab aan te drijven? etc?

DREAMMACHINE
23 november 2005, 14:47
moet zeggen dat ik dezelfde amp heb, maar die functie echt NOOIT gebruik.....misschien wel handig, maar zoals jij ook hebt: HOE!....

dus voor mij ook een interessant topic! tnx!

Geronimo
23 november 2005, 15:26
En dan geen cab meer op je speakeruitgang? Dan blaas je onherroepelijk je eindtransformator op....

En een speaker van 8 ohm op een uitgang van 10 a 20 Kohm gaat ook niet echt werken.... Dan komt er een dun snerpend geluidje uit waar je niks aan hebt denk.

Wat wel kan is pleur al je kleren uit je kledingkast, zet je versterker erin, draai 'm voluit, deurtje dicht en blazen maar!

nicoverduin
23 november 2005, 19:01
En dan geen cab meer op je speakeruitgang? Dan blaas je onherroepelijk je eindtransformator op....

En een speaker van 8 ohm op een uitgang van 10 a 20 Kohm gaat ook niet echt werken.... Dan komt er een dun snerpend geluidje uit waar je niks aan hebt denk.

Wat wel kan is pleur al je kleren uit je kledingkast, zet je versterker erin, draai 'm voluit, deurtje dicht en blazen maar!ervaring???? :-D :-D :-D

nicoverduin
23 november 2005, 19:02
En dan geen cab meer op je speakeruitgang? Dan blaas je onherroepelijk je eindtransformator op....

En een speaker van 8 ohm op een uitgang van 10 a 20 Kohm gaat ook niet echt werken.... Dan komt er een dun snerpend geluidje uit waar je niks aan hebt denk.

Wat wel kan is pleur al je kleren uit je kledingkast, zet je versterker erin, draai 'm voluit, deurtje dicht en blazen maar!ervaring???? :-D :-D :-D

Geronimo
23 november 2005, 21:39
Gelukkig niet! :D Maar van die kast lijkt me een goed plan. Ik heb jammer genoeg niet zo'n klerenkast.

amon
24 november 2005, 23:24
ha, ik heb er wel eentje! :-D

Een inbouwkast, in de gang.

Mn amp staat nu in de kelder, dus daar kan ie ook wel voluit en hopelijk krijg ik emt sinterklaas een paar goede oordoppen (niet van die gele vliegtuigproppers)