PDA

View Full Version : Welke versterker voor akoestische gitaar?



Kristof
23 november 2005, 13:33
Kan iemand mij enkele goede versterkers aanraden voor een elektro-akoetische gitaar?

Ik weet dat elektrische gitaren en akoestische gitaren andere versterkers gebruiken. Van de eerste categorie ken ik nog enkele merken, maar daar houdt het ook bij op.

Ik ben op zoek naar een degelijke versterker voor maximum 400 euro. Kan iemand mij wat raad geven?

Daniël_san
23 november 2005, 14:01
AER ( de kleinste combo kost 450 euro geloof ik, er zit een ingebouwde DI in)

Ashdown, ik weet niet wat die kosten...
Roland AC nog wat, klinkt wel goed.

MrHammett
23 november 2005, 21:58
Marshall AS50? is wel rond de €350..

Punt
24 november 2005, 23:31
Fender Accoustasonic Jr bevalt mij prima, weet niet precies wat die kost.

Kaboemba
25 november 2005, 09:00
Wat ook een mooi resultaat kan geven is een basversterker met een 15 inch speaker, althans dat was bij mij met piezo het geval.
Is wel net iets anders ik weet het.

Kaboemba
25 november 2005, 09:00
Wat ook een mooi resultaat kan geven is een basversterker met een 15 inch speaker, althans dat was bij mij met piezo het geval.
Is wel net iets anders ik weet het.

ReinoutV
25 november 2005, 09:50
AER! Ik heb nu een Fender Acoustasonic Jr., maar zo gauw ik genoeg geld heb gaat dat ding de deur uit en komt er een AER. Die dingen geven precies weer hoe je gitaar klinkt en zijn ook super handzaam. Groot geluid, klein bakkie en ontzettend veel aansluitmogelijkheden. Daarnaast: ook alle grote jongens spelen er op.

dejohan
25 november 2005, 12:14
Modelling versterkers zoals de Roland Cube hebben soms ook de optie "accoustic" bij de amp models. Geen idee of het goed is.

stimmt
30 november 2005, 21:10
wat voor geluid krijg je als je een akkoestische in een gewone buizenversterker plugt?
Bij een mooie cleanversterker zoals fender ofzo, klinkt dat ook mooi?

vester86
1 december 2005, 13:01
waarschijnlijk haal je betere resultaten met een akoestische versterker of een PA... juist het tophoog is zo van belang bij akoestisch, en er zijn maar weinig gitaarspeakers die verder gaan dan 8 a 10.000 hz, en juist daar komt een akoestische gitaar (met piezo speakertjes oid) om de hoek kijken om juist dat frequentiegebied weer te geven...daardoor klinkt het een stuk natuurlijker.

sjaakies
1 december 2005, 13:39
schertler klink ook goed net als AER