PDA

View Full Version : B-stemmers! (geen 7-snaar)



Izegrim
23 november 2005, 12:45
Lang geleden heb ik eens een thread aangemaakt over snarensets. Ik stem sinds het ontwaken van de wereld in B. Het klinkt lekker lomp, laag en vet maar de feel van een minder extreem gedowntunede gitaar vind ik wel beter. Ik heb ook een hele tijd geruzied met snarensets om voor mij de ideale set te vinden. Er zijn niet zo heel veel setjes waar je uit kunt kiezen dus met verkrijgbaarheid bovenaan mijn lijstje heb ik verder op feel (spanning, verhoudingen) en duurzaamheid de Ernie Ball Medium (2204) .013 - .056 op mijn gitaren zitten. Het nadeel is wel dat een setje zo'n €10,- kost. Vreemd genoeg doe ik er wel wat langer mee dan een d'Addarrio setje dus daarmee rechtvaardig ik mijn uitgaven maar mee.

Heb jij een 25.5" 6-snarige gitaar in B gestemd staan? Zo ja, welke snaren gebruik je precies en waarom?

Swan
23 november 2005, 13:11
Hey, ja ik ben er ook zo een :-D
ik gebruik Ernie Ball not even Slinky (12-56) maar ik koop dan de D snaar er nog los bij, aangezien die bij Ernie Ball niet gewonden is maar ik die crap vind klinken koop ik er n gewonden bij..
is behoorlijk duur...pakje is idd rond de 11 euro en dan nog die snaar erbij, komt tussen de 12 en 13 euro uit..

ik vind de spanning hiervan erg lekker....nou maak ik extreme doom en hoeft t niet super strak te zijn allemaal...

Izegrim
23 november 2005, 13:29
Cool Swan, maar weet je dat de medium set van EB wel een gewonden D-snaar heeft? :wink:

Of wil je per sé een .012 snaar voor je E?

Swan
23 november 2005, 14:30
nee maakt me niet zoveel uit....zal es kijken naar dat setje..is beetje kwestie van gewoonte geworden dit

The Chief
25 november 2005, 07:27
mijn esp Horizon staat in B, en dit met Dean Markley snaren 10-52... Ik hou ervan om iets lossere snaren te hebben, zo kan je makkelijker wat expressie leggen in wat je speelt.
In de setjes 11-52 van Dean Markley zit zowel een gewonden als een plain model voor de 3e snaar, kun je nog kiezen ook!

hoofd
25 november 2005, 08:01
iets lossere snaren :o
Damn....ik heb momenteel een .010 in E, en dat vind ik al te los, laat staan in B :o

Swan
25 november 2005, 12:26
ja 10 -52 is wel erg los..vind ik in C# nog net kunnen

Fatal Fairytale
25 november 2005, 18:14
gewoon een setje snaren voor een 7-snaar van EB, weet zo niet welke diktes, maar gewoon die en dan de hoge e bewaren voor mn andere gitaar

sir_oinksalot
26 november 2005, 16:14
ik gebruik d'addarios .013, staan nog vrij straak daarmee
en ik weet niet hoe het daar zit maar hier kosten zowat alle sets van d'addario evenveel, dikte maakt niet uit, kosten allemaal €9.50

The Chief
28 november 2005, 16:40
10-52 is echt niet zó los in B hoor..., ik speelde ervoor met 10-46 in D en dit is amper losser...

Izegrim
29 november 2005, 10:42
Hoe dan ook, ik vind dat de meeste winkels vrij belabberd gesorteerd zijn als het gaat om snaren. Ik zou die d'Addario EXL158 bariton set wel eens willen proberen. Die zijn .013-.062 en dat lijkt me toch wel interessant. Alleen ik heb het niet zo op d'Addario en ze zullen wel duur zijn.

Swan
29 november 2005, 10:52
idd ik ben ook n Ernie Ball liefhebber...
kwam laatst bij die nieuwe gitaarzaak in rotterdam; key music...daar hadden ze welgeteld 3 verschillende soorten Ernie Ball :o

jorrit
30 november 2005, 17:01
10-52 is echt niet zó los in B hoor..., ik speelde ervoor met 10-46 in D en dit is amper losser...

pff een .10 setje? ik speel in d met soms een drop c maar dat doe ik met een setje .12 snaren. als ik mn lage d naar c omstem vind ik hm eigenlijk al te los worden..

The Chief
30 november 2005, 20:31
...stoer :lol:
misschien verschillen die spanningen van merk tot merk ook voor een groot stuk...
Of misschien hebben jullie de snaren echt vlak boven de frets liggen, en daardoor strakkere snaren nodig? wie weet...
anyway, ik blijf bij de 10-52, en Dean Markley

The Chief
30 november 2005, 20:42
en zeker voor metal, de beste metaltones zijn voortgevloeid uit dunnere snaren 8-) Klinkt veel minder muddy, maar veel meer duidelijk gearticuleerde attack in het geluid...
en de mensuurlengte van je gitaar wordt dan nog buiten beschouwing gelaten...

jorrit
1 december 2005, 18:02
en zeker voor metal, de beste metaltones zijn voortgevloeid uit dunnere snaren 8-)

de beste metal tones zitten in iemands vingers... en strak gespannen snaren worden niet muddy hoor...

er zit wel iets verschil tussen de verschillende merken merk ik. een setje .12 van dadario vind ik net wat losser als een setje .12 van EB..